یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

كارخانه زاگرس‌خودرو بروجرد - يافتهزاگرس خودرو یکی از شرکت‌ها و کارخانه‌های خودروسازی در ایران است که در زمینه مونتاژ اتومبیل فعالیت دارد.

به گزارش يافته، کارخانه زاگرس‌خودرو در بخش اشترینان شهرستان بروجرد و در سه راهی "بروجرد- ملایر- نهاوند" (كيلومتر 22 جاده بروجرد به ملاير) قرار گرفته ‌است.

اين كارخانه كه با کارخانجات خوروسازی پروتون مالزی قرارداد دارد و اتومبیل‌هایی با نام پروتون تولید می‌کند، از سال 1375 شروع به فعالیت کرد.

زاگرس خودرو با ظرفیت اسمی 50 هزار خودرو در سال طراحی شد اما برای مدت طولانی تنها 5 هزار دستگاه خودرو در سال تولید می‌کرد.

نخستین محصول این شرکت که با هم‌کاری شرکت پروتون مالزی تولید شد، "پروتون ویرا" است که در اصل همان "میتسوبیشی لانسر" می‌باشد. این محصول نخستین بار در سال ۱۳۸۱ روانه بازار شده‌است.

این کارخانه خودروهای پروتون ویرا، پروتون جن۲، پروتون واجا و پروتون ساگا را تولید می‌کرد. کارخانه مستقر در اشترينان در آذرماه سال ۹۱ به دلیل مشکلات مالی تعطیل شد و بیش از 400 کارگر آن بیکار شدند. البته اخيرا! فعاليت آن از سر گرفته شده و قرار است توليد 2 خودروي جديد به نام‌هاي پرسونا و داريوش غلامي مدير عامل زاگرس خودرو - يافتهپرسونا اسپرت نيز در اين كارخانه صورت گيرد.

كارخانه خودرو‌سازي زاگرس‌خودرو داراي 7 فاز مي‌باشد. ‌اكنون يك فاز از 7 فاز آن در حال بهره‌وري است. البته فاز 2 نيز در شرف اتمام و تا چند‌ماه آينده آماده بهره‌وري مي‌باشد‌.

داريوش غلامي مديرعامل و رئيس هيات مديره اين شركت است. نگاهي به آخرين قيمت محصولات اين شركت:

نام خودرو

قیمت بازار (‌تومان‌)

پروتون ایمپیان دنده اتوماتیک 2008

43,000,000

پروتون ایمپیان دنده معمولی 2008

38,000,000

جنتو . دنده معمولی 2009

42,000,000

جنتو . دنده اتوماتیک

48,000,000

پروتون ویرا

---

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا