یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در دیدار با رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اظهار داشت: انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه میان کانون، شهرداری و نظام مهندسی می‌تواند در زمینه حل مشکلات میان کانون و شهرداری راهگشا باشد.
به گزارش روابط عمومی کانون؛ در این دیدار که صبح یکشنبه 4 مهرماه با حضور رییس و نایب‌رییس کانون در دفتر مرکز پژوهش‌ها برگزار گردید، حجت والیزاده با تبریک انتصاب دکتر مجید دریکوند به سمت ریاست مرکز پژوهش‌ها گفت: افتخار می‌کنیم که دکتر دریکوند عضو خانواده‌ی بزرگ کارشناسان رسمی دادگستری لرستان است.
وی با اشاره به مشکلات موجود در خصوص پروانه و مجوزهای ساخت و ساز شهرداری و چالش‌هایی که در این زمینه دامنگیر کارشناسان می‌شود، تصریح کرد: بررسی این موضوع در مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و ارائه‌ی راهکار مناسب می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.
والیزاده با تاکید بر این نکته که در حال حاضر ارجاع مستقیم امر کارشناسی به شخص کارشناس از جمله مشکلات موجود میان کانون و شهرداری است، افزود: در نهایت انعقاد تفاهم‌نامه چند جانبه‌ی همکاری میان کانون، شهرداری و سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط و اتخاذ رویه‌ای قانونی می‌تواند راهگشا باشد.
رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت کارشناسان کانون و تنوع تخصصی آن‌ها بیان داشت: بارها تاکید کرده‌ایم که حاضریم علاوه بر وظایف ذاتی کانون، در قالب مسئولیت اجتماعی میزبان اهالی فکر و اندیشه و دلسوزان توسعه‌ی شهر و استان باشیم.
 
 
مرکز پژوهش‌ها باید مغز متفکر شهرداری و محلی برای عیب‌یابی آن باشد
رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد هم در این جلسه گفت: از ابلاغ مجوز مرکز پژوهش‌ها سه سال گذشته و چند ماه است که آن را راه‌اندازی کرده‌ایم.
دکتر مجید دریکوند با اشاره به اینکه سال‌هاست کلانشهر‌ها از وجود این مراکز بهره می‌برند، اظهار داشت: این مرکز  باید مغز متفکر شهرداری و محلی برای عیب‌یابی آن باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های این مرکز بیان داشت: از آنجا که به ساختار و ضرورت ساختارمندی باور داریم، ساختمان فعلی را برای آن در نظر گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم محل نشست و برخاست اهالی فکر و نخبگان استان و استفاده از پتانسیل آن‌ها باشد و در همین زمینه برنامه‌هایی تدوین شده که به مرور اجرایی می‌شود.
دریکوند تصریح کرد: علاوه بر وظیفه‌ی ذاتی مرکز که برون‌سپاری فعالیت‌های پژوهشی است، با راه‌اندازی میز رسانه در صدد استفاده از ایده‌ها و توانمندی‌های اهالی رسانه هستیم.
رییس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر خرم‌آباد بیان داشت: راه‌اندزی مجمع نمایندگان ادوار شورا و شهرداران خرم‌آباد و همچنین مجمع نمایندگان محلات هم از دیگر برنامه‌هایی است که در دست اقدام داریم که می‌تواند زمینه‌ساز هم‌فکری برای استفاده از تجربیات گوناگون به منظور بهبود اوضاع شهر باشد.
دکتر مجید دریکوند اظهار داشت: راه‌اندازی کتابخانه تخصصی در راستای موضوعات مرتبط با شهرداری، زمینه‌سازی برای تبدیل تاریخ شفاهی لرستان به آثار مکتوب و مدون و ایجاد گروهی تخصصی برای استفاده از بافت‌ تاریخی خرم‌آباد از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در زمینه‌ی حل مشکلات حوزه‌ی شهرداری و کانون کارشناسان هم آمادگی داریم با تشکیل کمیته‌ی فنی، تخصصی و مشورتی در مرکز نسبت به بررسی مشکلات اقدام و سپس در قالب انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای رفع آن‌ها تلاش نماییم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا