یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هوشنگ بازوند استاندار لرستان - يافتهیک سرمایه‌گذار گرجستانی در دیدار با استاندار لرستان آمادگی خود در حوزه سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش صنعتی و احداث یک مجموعه صنعتی، تولیدی در این استان را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "شامگی کمرتلیدزه" (shamgi kemertelidze) فعال اقتصادی کشور گرجستان و صاحب کمپانی بزرگ اقتصادی و صنعتی که علاوه بر کشور متبوع خویش در بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی، فعالیت اقتصادی دارد، برای بررسی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی استان لرستان و سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی و تولیدی (فروآلیاژ و نیروگاه سیکل ترکیبی) به لرستان سفر کرده است.

وی در دیدار خود با استاندار لرستان، ضمن تقدیر از همراهی و استقبال مناسب و مطلوب مدیریت اجرایی استان در زمینه فراهم کردن بستر رشد و توسعه اقتصادی استان و زمینه‌سازی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تولیدی و صنعتی، آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری در استان بر اساس توافق و تمایل طرفین را اعلام کرد.

استاندار لرستان نیز دراین دیدار با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مطلوب و گسترده لرستان در زمینه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، گفت: ویژگی‌های منحصربفرد و مطلوب اقتصادی موجود در لرستان به نحوی است که ریسک سرمایه‌گذاری در این استان بسیار پایین و توجیه اقتصادی در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری بسیار بالاست.

مهندس بازوند افزود: وجود یک فرودگاه فعال با پروازهای منظم روزانه و هوایی و همچنین اجرایی شدن طرح ساخت فرودگاه دوم در استان، وجود شبکه مناسب و مطلوب حمل و نقل ریلی، جاده‌ای‌، هوایی‌، بهره‌مندی از خطوط گسترده و موثر انتقال فرآورده‌های سوختی با ظرفیت انتقال 500 هزار بشکه سوخت در بخش‌های مختلف نفتی از جمله مزیت‌های اقتصادی ویژه لرستان است.

وی تصریح کرد: نزدیکی به کشور عراق و فراهم بودن امکان مناسب برای بهره‌مندی از بازار گسترده کشور عراق برای عرضه محصولات تولیدی، وجود منابع و ذخایر عظیم اقتصادی و معدنی در استان‌، بهره‌مندی از بارش‌های مطلوب و رودخانه‌های فصلی و دائمی خروشان‌، اقلیم مناسب و کشاورزی پررونق با وجود خاک حاصلخیز از دیگر ظرفیت‌های عظیم اقتصادی این استان است.

استاندار لرستان با بیان این که مهمان‌نوازی و آمادگی مطلوب برای استقبال از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان از دیگر قابلیت‌های این استان است، گفت: حمایت و حفاظت از منافع و فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان مهم‌ترین دغدغه و اولویت مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان است.

نماینده عالی دولت در لرستان گقت: بر همین اساس زمینه سازی برای مشارکت گسترده و هدفمند بخش خصوصی در عرصه اقتصادی، تولیدی و صنعتی استان براساس رویکرد محوری دولت و حمایت و حفاظت از منافع و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی به صورت جدی در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار دارد.

مهندس بازوند افزود: امکان تهیه و تامین مواد اولیه مورد نیاز برای انجام انواع فعالیت‌های تولیدی و صنعتی در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری در سطح استان لرستان، موجب کاهش هزینه تولید و سودآوری بهتر و بیشتر سرمایه‌گذاری اقتصادی در لرستان شده است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس، آمادگی لازم برای انجام هر گونه همکاری و مشارکت در عرصه اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی براساس یک کار علمی و کارشناسی مورد توافق و تعهد ظرفین، در قالب یک تفاهم‌نامه اولیه در ابتدای کار و ترسیم چشم‌انداز حرکتی در تداوم مسیر در استان وجود دارد.

مهندس بازوند تصریح کرد: استانداری لرستان در راستای زمینه‌سازی برای رشد و توسعه اقتصادی استان و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی با هدف تولید ثروت، اشتغال‌زایی مولد و رونق اقتصادی استان، آماده هر گونه همکاری و حمایت از فعالان بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف تولیدی، صنعتی و اقتصادی استان است.

سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی گرجستانی نیز ضمن تقدیر از نگاه مثبت و ارزشمند مدیریت ارشد استان، آمادگی خود برای انجام کار علمی و کارشناسی در قالب یک هیات فنی با بررسی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان به منظور سرمایه‌گذاری برای احداث یک مجموعه عظیم اقتصادی در حوزه فروآلیاژها و همچنین نیروگاه سیکل ترکیبی در منطقه اقتصادی ازنا را اعلام کرد.

بر همین اساس و با توافق طرفین مقرر شد، گروه کارشناسی طرف خارجی با گروهی از مدیران و کارشناسان حوزه‌های اقتصادی، صنعتی و تولیدی استان با بررسی همه جانبه و علمی نیازها، مطالبات و الزامات موردنیاز کار، نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه اولیه برای فراهم کردن زمینه انجام و تحقق این سرمایه‌گذاری اقتصادی در استان را اقدام کنند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا