یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت:  رویکرد مهم و اصلی مدیریت ارشد استان لرستان  مبحث اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی استانداری لرستان، "هوشنگ بازوند" در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان با بیان این که بیکاری در لرستان دارای نرخ بالایی است اظهار داشت: ما نمی‌خواهیم که وضعیت بیکاری در لرستان را منفی جلوه دهیم ولی این موضوع یک واقعیت است که همه باید آن را قبول کنند.

وی با بیان این که نرخ بیکاری در استان لرستان 22 درصد است عنوان کرد: این امر اگر به همین صورت ادامه پیدا کند ما وارد یک بحران در بحث اشتغال خواهیم شد.

استاندار لرستان با تاکید بر این که مدیریت در بحران به طور حتم هزینه‌های بسیار بیشتری نسبت به مدیریت بر بحران دارد عنوان کرد: در این راستا مدیران استان بحث توجه ویژه به موضوع اشتغال را همواره مد نظر قرار دهند چرا که رویکرد اصلی و مهم مدیریت ارشد استان نیز توجه به این موضوع است.

بازوند با تاکید بر این که مدیرانی که دغدغه اشتغال ندارند و به این رویکرد اعتقادی ندارند یا محل کار خود را عوض کنند و یا به استان دیگری بروند افزود: مدیرانی که به این رویکرد اعتقادی ندارند بدون تعارف بگویند که نمی توانیم کار در این حوزه را ادامه بدهیم.

وی با تاکید بر این که بحث اشتغال در لرستان یک موضوع بسیار جدی است افزود: اگر این معضل در استان حل نشود ما به طور حتم شاهد مرگ تدریجی جوانان این استان خواهیم بود.

استاندار لرستان با بیان این که ما در رسانه‌ها و صدا و سیما صحنه‌هایی را از بیکاری و مشکلات جوانان و مردم این استان می‌بینیم که بسیبار ناراحت کننده است عنوان کرد: مدیران استان باید فردای قیامت جوابگو باشند.

بازوند با اشاره به وجود موانع پنهان اداری در بحث ایجاد اشتغال در استان لرستان تصریح کرد: متاسفانه ما هم اکنون شاهد موانع پنهان برای سرمایه‌گذاری و اشتغال در ساختار اداری استان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت همکاری بانک‌های استان در رابطه با پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زود‌بازده و طرح‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: بانک‌های استان برای عدم پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده استدلال و توجیه قانع کننده‌ای داشته باشند.

استاندار لرستان با اشاره به بهانه‌تراشی بانک‌های استان برای پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زودبازده و طرح‌های اشتغال‌زا لرستان عنوان کرد: بانک‌های استان این‌قدر بخش خصوصی را برای دریافت تسهیلات و سرمایه‌گذاری در لرستان اذیت نکنند.

بازوند با بیان این که متاسفانه خیلی از افراد به خصوص نخبگان استان دغدغه بیکاری در لرستان را ندارند افزود: اگر این دغدغه وجود داشت به طور حتم با وجود این همه ظرفیت و پتانسیلی که در لرستان وجود دارد این وضعیت بیکاری در استان نبود.

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا