یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تراز تجاری منفی کشور گفت: با حرف، شعار و جلسات بی‌حاصل مشکلات اقتصادی حل نمی‌شود.
به گزارش مهر، حسین سلاح‌ورزی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه لرستان با تاکید بر ضرورت حمایت عملی از واحدهای تولیدی اظهار داشت: تراز تجاری کشور مثبت نیست.
وی با تاکید بر اینکه تلاش دشمنان ایجاد فشارهای اقتصادی بر کشور است، گفت: تراز تجاری کشور منفی است و نمی توان ساده انگارانه از برخی مشکلات موجود در این حوزه گذشت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واقعیت این بوده که ۴۰ سال است تحت تحریم هستیم و امسال سال خاصی از نظر تحریم نیست، گفت: دشمنان با این وجود نتوانسته مشکل و خللی در اداره کشور ایجاد کنند.
سلاح‌ورزی  بیان داشت: تحریم ها اثر گذار بوده اما نباید مشکلات ناشی از سوء مدیریت در کشور را به گردن دشمن خارجی بیندازیم.
وی با تاکید بر اینکه اگر در مقطعی اعلام نمی کردیم که هرکسی واردات انجام داده ما به التفاوت بدهد این مشکلات حوزه اقتصاد را نداشتیم و این امر را من ناشی از بی تدبیری می دانم، گفت: بخش خصوصی متهم به این بوده که فقط غر می زند و راهکار نمی دهد، اما اگر موضوع ابلاغ شرط داوری بانک ها در قالب مرکز داوری اتاق بازرگانی تصویب شود بسیاری از مشکلات واحدها حل می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مشکل واحدهای اقتصادی استان بدهی انباشته شده به بانک ها است، گفت: اگر بند «و» تبصره ۱۶ اجرا می شد ۹۰ درصد مشکلات واحدها در این زمینه حل می شد.
سلاح‌ورزی  بیان داشت: همچنین مشکل بازار یکی دیگر از مشکلات واحدهای استان بوده که اگر دستگاه ها مکلف می شدند محصولات واحدهای اقتصادی لرستان را بخرند خیلی از مشکلات واحدها رفع می شد.
وی با تاکید بر اینکه با حرف های کلی مسائل و مشکلات حل نمی‌شود، گفت: اگر از مرحله شعار و جلسات بی حاصل عبور نکنیم وضعیت واحدهای استان بدتر و بدتر خواهد شد.
 
 
میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی لرستان شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار لرستان از پرداخت ۷۰ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به واحدهای تولیدی این استان خبر داد.
 به گزارش مهر، گودرز امیری هم در سخنانی با تاکید بر ایجاد تشکل های صادراتی گفت: دولت در بخش هایی حمایت ها را اعمال کرده و در استان بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری به واحدها داشته است.
وی با اشاره به پرداخت تسهیلات روستایی، عشایر و اشتغال فراگیر در استان گفت: عدم استفاده از حوزه دانش بنیان موجب افزایش قیمت کالا می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه در خیلی از محصولات کشور دچار بحران هستیم، افزود: کارخانه لاستیک سازی خرم آباد هنوز چهار سال است که اندر خم یک کوچه است و مدیران استانی و ملی باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات این واحد انجام دهند.
امیری با تاکید بر همکاری دستگاه قضایی، اتاق بازرگانی، هیئت پنج نفره رفع اختلافات بانکی و ... برای رفع اختلافات بانکی واحدها تولیدی لرستان بیان داشت: در بانک های دولتی مشکل منابع و مصارف را نداریم و منابع بیشتر از مصارف است، اما در بانک های خصوصی این مشکل را داریم چرا که به دنبال ارزش افزوده در دیگر استان ها هستند.
وی با تاکید بر اینکه این آمادگی وجود دارد که مشکلات تولید کنندگان را به صورت مصداقی حل کنیم، افزود: به دنبال ایجاد یک سامانه برای احصا و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در استان هستیم.
 
 
صادرات کالاهای کشور از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرده است
مدیرکل خدمات بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات ۲۷ میلیارد دلاری کالا از کشور خبر داد.
به گزارش مهر، فرهاد نوری در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه لرستان با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال رشد تجارت ۱۴ درصدی را داشته ایم، اظهار داشت: این امر مدیون تلاش بنگاه های اقتصادی کشور است.
وی با بیان اینکه دستگاه های اقتصادی شبانه روز تلاش می کنند، گفت: رشد صادرات ما نشان می دهد که عزم جدی است.
مدیرکل خدمات بازرگانی خارجی سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر اینکه ما در یک نبرد چریکی در حوزه اقتصاد هستیم و شرایط عادی نیست، گفت: دشمن هوشمندانه رفتار می کند و موانع کلیدی برای اقتصاد کشور ایجاد می کند.
نوری با تاکید اینکه علیرغم اینکه طی هفت ماهه سال جاری صادرات ما از ۲۷ میلیارد دلار عبور کرده است اما باید شکاف موجود در این حوزه رفع شود و کالاهای با ارزش افزوده بالا صادر شود، افزود: همچنین بازگشت ارز حاصل از صادرات باید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اینکه کشور ما نیازهای وارداتی زیادی دارد و این امر تنها با فروش نفت رفع نمی‌شود، گفت: برای توسعه ظرفیت های صادراتی و کاهش واردات چاره ای جز بازگشت ارز حاصل از صادرات را نداریم.

رشد ۱۲ درصدی صادرات در لرستان/ ۳۵ محصول به بازارها صادر می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از رشد ۱۲ درصدی صادرات کالا در این استان خبر داد و گفت: ۱۵۹ میلیون دلار کالا از لرستان صادرشده است.
به گزارش مهر، محمدرضا صفی خانی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه لرستان در سخنانی با اشاره به روند صادرات در استان اظهار داشت: تعامل بین دستگاه های متولی موجب روند رو به رشد صادرات از سال ۹۴ به بعد شد.
وی با بیان اینکه طی شش ماهه امسال حدود ۱۲ درصد رشد را در صادرات داشتیم، گفت: سال گذشته ۲۵ نوع محصول و امسال ۳۵ نوع محصول را صادر کردیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه بازارهای هدف صادرات لرستان از ۲۳ مورد به ۳۵ مورد افزایش یافته است، گفت: در مجموع طی شش ماهه امسال ۱۵۹ میلیون دلار صادرات از استان داشته ایم.
صفی خانی بیان داشت: سهم بخش صنعت در حوزه صادرات استان ۹۷.۸ درصد، معدن یک درصد و کشاورزی نیز ۱.۲ درصد بوده است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد حرکت جدیدتری در حوزه صادرات خواهیم داشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در مراسم امروز از ۱۰ نفر از صادر کنندگان بخش صنعت، پنج نفر از صادر کنندگان معدن، سه نفر حوزه کشاورزی، ۹ نفر کارشناس ادارات و ۷ نفر کارشناس واحدهای صنعتی تقدیر به عمل آمد.
 
دولت برنامه ثابتی برای حمایت از تولیدکننده ندارد
رئیس‌کل دادگستری لرستان با اشاره به اینکه دولت برنامه ثابتی برای حمایت از تولیدکننده ندارد، گفت: دولت در این شرایط به تولیدکننده فرصت تنفس بدهد تا بتواند کار خود را توسعه بدهد.
جعفر بدری ظهر چهارشنبه در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه وظیفه همه بوده به بخش صنعت کمک کنیم، اظهار داشت: رئیس قوه قضاییه امسال دستور العملی را به عنوان ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی صادر کردند تا صنعتگران در این شرایط سخت و دشوار فعالیت کنند.
وی با اشاره به بازدید از واحدهای صنعتی ازنا افزود: باید همه دستگاه ها کمک کنند تا واحدها بتوانند به حیات خود ادامه بدهند.
 رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه این شرایط هم تهدید و هم فرصت است، افزود: در این شرایط دولت هم باید پشتیبانی کند.
بدری با بیان اینکه دولت برنامه ثابتی برای حمایت از تولید کننده ندارد، گفت: دولت در این شرایط به تولید کننده فرصت تنفس بدهد تا بتواند کار خود را توسعه بدهد.
وی بیان داشت: تولید کننده ای که هیچ امکاناتی از دستگاه ها نگرفته را به چه عنوان اجبار می کنید که هزینه در این حوزه پرداخت کند.
رئیس کل دادگستری لرستان با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی وظیفه دارد که به تولیدکنندگان کمک کند، افزود: دستگاه های ذی ربط از جمله امور مالیاتی و تامین اجتماعی برنامه های ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرایی می کنند تا تولید کننده در این شرایط کار کند چرا که اگر تولید را پشتیبانی نکنیم و ایجاد اشتغال نکنیم نتیجه اش بحران های اجتماعی است.
بدری بیان داشت: این امر موجب افزایش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان می‌شود.


دیدگاه‌ها  

#1 منصوری 1397-09-08 07:35
شیر مادر حلالت آقای سلاحورزی که حرف ما تولید کنندگان را بدون ملاحظه زدید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا