یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه خبر چندانی از سفرهای مسافران ایرانی و گردشگران خارجی به دلیل گرانی پروازها نیست، گفت: با افزایش نرخ بلیت هواپیماها به‌شدت از تعداد مسافران توریستی کاسته شده، وظیفه تأمین ارز موردنیاز بر عهده دولت است. خبری از سفرهای مسافران ایرانی و گردشگران خارجی نیستبه گزارش یافته، مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره اینکه درک درست مسئولان از گردشگری و اهمیت آن در رسیدن به اشتغال و درآمدزایی بسیار مهم است لذا وزیر جدید راه و شهرسازی باید راهکارهایی برای کاهش قیمت بلیط وسایل نقلیه همچون هواپیما پیدا کند، گفت: این وزارتخانه با دو مقوله آیین‌نامه رعایت حقوق مسافر و حفظ صنعت هوانوردی رو به رو است که تمامی این مسائل با ارز ارتباط مستقیم دارد لذا تغییر نرخ ارز افزایش یا کاهش نرخ خدمات را به دنبال دارد.

پروازهای ارزان قیمت و توسعه گردشگری داخلی و خارجی هیچ راهی ندارد جز تامین ارز مورد نظر
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توسعه صنعت هوایی، پروازهای ارزان قیمت و توسعه گردشگری داخلی و خارجی هیچ راهی ندارد جز آنکه ارز مورد نظر تامین شود در غیر این صورت مشکلاتی همچون افزایش قیمت بلیط‌ها ادامه خواهد داشت.
تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در گسترش گردشگری نقش دارند و نقش وزارت راه و شهرسازی به واسطه خدمات مسافرتی و ایجاد زیرساخت‌های هوایی و زمینی چشمگیری‌تر است.
وی اظهارکرد: تمامی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و نهادها در گسترش گردشگری نقش دارند و نقش وزارت راه و شهرسازی به واسطه خدمات مسافرتی و ایجاد زیرساخت‌های هوایی و زمینی چشمگیری‌تر است اما تحقق این مسئله شدیدا به تامین نرخ ارز توسط دولت یا درآمدهای این وزارتخانه وابسته است.

خبر چندانی از سفرهای سیاحتی و مذهبی مسافران ایرانی و گردشگران خارجی نیست
کیان‌پور با بیان اینکه ‌اکنون بیشتر افرادی که بلیت هواپیماها خریداری می‌کنند یا به سفرهای اقتصادی و تجاری می‌روند و یا مجبورند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، خود را به مقصد مورد نظر برسانند، اظهارکرد: درواقع خبر چندانی از سفرهای سیاحتی و مذهبی مسافران ایرانی و گردشگران خارجی نیست چراکه قدرت خرید چنین بلیط‌های گران پایین آمده است و این به معنای نابودی صنعت گردشگری است.

با افزایش نرخ بلیط هواپیماها به شدت از تعداد مسافران توریستی کاسته شده
این نماینده مجلس ادامه داد: با افزایش نرخ بلیط هواپیماها به شدت از تعداد مسافران توریستی کاسته شده که این مسئله بر عملکرد آژانس‌های گردشگری نیز تأثیر گذاشته است و از طرفی با کاهش تعداد مسافران به دلیل افزایش قیمت بلیط هواپیماها، سطح درآمد شرکت‌های هواپیمایی کاهش خواهد یافته و به مرور نخواهند توانست هزینه‎‌های خود را پوشش دهند.
 
تامین ارز مسافرتی بر عهده دولت است
عضو کمیسیون عمران مجلس شواری اسلامی همچنین بر این مسئله که دولت باید ارز مورد نیاز وزارتخانه راه و شهرسازی را تامین کند تا مشکلات متعدد دیگری در دیگر بخش های کشور ایجاد نشود، تاکید کرد.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1397-08-11 15:45
با این وضعیت نبایست انتظار رونق در مسافرتهای هوایی داخلی و خارجی را داشت.بلیط هواپیما گرون شده مضاف بر ان هزینه هتل ها و مخارج عمومی هم چندین برابر شده .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا