یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان گفت: احیا کشت و صنعت لرستان بزرگ‌ترین آرزوی فارغ التحصیلان کشاورزی لرستان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، "آذر ساکی" در کارگروه تخصی کشاورزی خانه نخبگان سازمان بسیج علمی و پژوهشی لرستان با موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی استان برگزار شد، بیان داشت: در حال حاضر 5 هزار و 300 نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان هستند که 80 درصد آنها جویای کار هستند.

وي تصريح كرد: با این حال بزرگ‌ترین آرزوی فارغ‌التحصیلان رشه کشاورزی استان احیا شرکت تعطیل شده کشت و صنعت لرستان است؛ چرا که راه‌اندازی مجدد این شرکت می‌تواند بخش اعظمی از مشکل فارغ‌التحصیلان را در بخش‌های زراعت، دامپروری و باغبانی حل کند.

وی با انتقاد از روند ارائه تسهیلات بانکی کشاورزی در استان تصریح کرد: متاسفانه منابع در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که تسهیلات را در بخش‌های دیگر هزینه می‌کنند و نظارتی هم بر روی عملکرد آنها نیست.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: پیشنهاد ما این بوده که برای جلوگیری از هدر‌رفت منابع مالی و همچنین رفع بخشی از مشکل بیکاری افراد جویای کار در حوزه کشاورزی فارغ‌التحصیلان این حوزه به عنوان ناظر بر هزینه کرد تسهیلات بانکی به کارگیری شوند.

ساکی خاطرنشان کرد: از سال گذشته بحث ناظر دامپروری را در استان لرستان کلید زده‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا