یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان با سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص ادامه روند اجرای طرح روستای بدون بیکار برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جلسه‌ای که با حضور سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری کارشناس رابط طرح در استانداری لرستان و جمعی از کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای در دفتر مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد با ارائه گزارشی از روند اجرایی و پیشرفت طرح روستای بدون بیکار ضمن تشکر از اداره کل جهاد کشاورزی لرستان خواستار همکاری بیشتر سایر ادارات مرتبط با موضوع شد.
رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با توضیح روند اجرای این طرح گفت: در ابتدای اجرای طرح با همکاری فرمانداران و بخشداران تعدادی از روستاها به‌عنوان روستای پایلوت انتخاب و سپس با سرشماری از اهالی روستاها، 2 هزار و 600 نفر متقاضی شرکت در این طرح شدند.
وی افزود: تعدادی از این افراد شرایط لازم را نداشته و یا از اهالی روستاها نبوده‌اند که پالایش و غربال لازم در این زمینه به‌عمل‌آمده است. سپس با انجام نیازسنجی‌های لازم شغل‌هایی که قابلیت ایجاد، توسعه و درآمدزایی در آن روستاها را داشتند شناسایی و اجرای آموزش‌های لازم برای توانمندسازی روستاییان در این حرفه‌ها، در 12 روستای پایلوت در زمان تعیین‌شده انجام‌شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان اظهار داشت: در بسیاری از روستاها دوره‌های آموزش پایان‌یافته و در حال حاضر بخش پایانی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تعدادی از روستاها که دوره‌های طولانی‌تری داشته‌اند رو به اتمام است و تقریباً 80 درصد از افراد آموزش‌دیده در سامانه کارا ثبت‌نام نموده‌اند.
قلاوند گفت: تسهیلات لازم جهت ایجاد اشتغال این افراد در حدود ۴۵ میلیارد تومان برآورد شده است.
وی اضافه کرد: در این خصوص از سوی قرارگاه خاتم قول مساعد مبنی بر همکاری آن قرارگاه در فراهم آوردن زمینه پرداخت تسهیلات به روستاییان داده‌شده است که در حال پیگیری آن هستیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان خواستار تأمین تسهیلات اشتغال روستاییان این طرح از هر منبع ممکن و قانونی در استان شد و گفت: در این راستا جلسات لازم نیز با ادارات کل جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی و صنعت و معدن استان برگزارشده است و فهرست مشاغل مرتبط با هر یک از دستگاه‌های ذکرشده برای صدور مجوزهای مربوط و انجام کارشناسی‌های لازم برای آن‌ها ارسال‌شده است.
سرپرست اداره کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری با تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیرکل و کارکنان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بحث اشتغال روستایی گفت: فعالیت‌های انجام‌شده در این راستا فراتر از وظیفه اداری شما بوده و کاری داوطلبانه می‌باشد و یقیناً با عرق ملی و استانی برای آبادانی روستاها و مناطق محروم صورت گرفته است.
بهزاد منصوری بابیان مبسوط بحث نظری و مبانی علمی مرتبط با برنامه‌ریزی توسعه‌ای منطقه‌ای و محلی، آمادگی خود را برای همکاری در به ثمر رسیدن این طرح اعلام کرد و گفت: کلیدی‌ترین مشکل در اینجا بحث منابع مالی می‌باشد.
وی افزود: بهترین روش ادامه این موضوع کار تیمی است که به‌زودی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذی ربط برگزار خواهد شد که در آن جلسه وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط برای پیشبرد این طرح بررسی، تعیین و به آنان اعلام می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا