یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بر واگذاری معادن به افراد متخصص و فارغ التحصیلان این رشته تاکید کرد.
به گزارش یافته، احمد مرادپور در جلسه شورای معادن استان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه ذخایر زیرزمینی از ثروت‌های هر کشور محسوب می شود، اظهار کرد: معادن در توسعه هرمنطقه می‎توانند نقش مهمی داشته باشند، در این راستا ما به دنبال توسعه پایدار هستیم، البته به شرط اینکه به محیط زیست و منابع طبیعی خسارت وارد نکند.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری بیان کرد: اگر استخراج از منابع باعث آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست شود خسارت جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
وی با تاکید بر تخصص در حوزه معادن و بیان اینکه طی سنوات گذشته واگذاری‎ معادن به افرادی بود که عمدتا صلاحیت و تخصص این کار را نداشتند و باعث بروز مشکلاتی شده است، تصریح کرد: در گذشته تحصیل‎کرده رشته معدن در استان نداشتیم اما هم اکنون فارغ‎التحصیلان این رشته به میزان کافی در لرستان وجود دارند برای همین اگر قرار است معدنی واگذار کنید از افرادی که در این رابطه تخصص لازم را دارند استفاده شود.
مرادپور به بررسی صلاحیت افرادی که از قبل مجوز گرفته‎اند تاکید کرد و گفت: معادنی که دیگر صرفه اقتصادی ندارند باید به منابع طبیعی و شهرداری واگذار شوند تا با تغییر کاربری مورد استفاده قرار گرفته و مانند نقصی نباشند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در تمام دنیا از معادن با کمترین تخریب به محیط زیست برداشت می‎کنند و این استخراج به شکل زیرزمینی انجام می‎شود؛ در استان نیز باید از این روش استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده استخراج معادن استان و پرتی آن بالا بوده و سال‎های متمادی به این روش کار می‎شد که منجر به ورشکست شدن این واحدها شده است اما با استفاده از تکنولوژی روز می‎توان از این هدررفت‎ها جلوگیری کرد برای همین در واگذاری‎های جدید باید از دانش و فن‎آوری روز استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ابعاد واگذاری‎ها باید محدود شود، اضافه کرد: واگذاری‎های قبلی کیلومترها از عرصه‎های طبیعی را نابود می‎کرد که امروز باید به دنبال استخراج با حجم کم و ارزش افزوده بالا بود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا