یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان از بازنشستگی دو هزار و 695 مورد در خواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت وزیان آور درسال 96 استان خبرداد.
به گزارش یافته، علی آشتاب با اشاره به عملکرد کمیته بررسی مشاغل سخت و زیان آور در استان اظهار داشت: همه کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان آور با 20 سال سابقه کار متوالی و یا 25 سال سابقه کار متناوب می توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند تا تقاضای آنها در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان آور مورد بررسی قرار گیرد.
مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان در ادامه افزود: برای رسیدگی به پرونده متقاضیان بازنشستگی بیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور در سال 96، کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور با تشکیل 70 نشست و کمیته تجدید نظر مربوطه با تشکیل 27 نشست نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان آور اقدام کرد.
وی ادامه داد: از تعداد 3 هزار و 3 درخواست که در کمیته بدوی و تجدید نظر مطرح شده، دو هزار و 695 درخواست مورد تایید قرار گرفت و برای اقدام های بعدی به سازمان تامین اجتماعی ارسال شد.
وی گفت: بنا بر قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور، کارگران بیمه شده اینگونه مشاغل که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آنها وارد شود، می توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: ایمنی و بهداشت کار کارگاه های مختلف توسط بازرسان به صورت دوره ای و زمان بندی شده مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و موارد لازم تذکر داده می شود.
وی اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط هستند.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا