یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جلسه اتاق بازرگاني خرم آباد- يافتهدر جلسه‌ی کمیسیون «بانک، بیمه و مالیات» اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد که با حضور پیمانکاران استان و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی لرستان برگزار گردید، مشکلات بیمه‌ای پیمانکاران در ارتباط با این سازمان دولتی بررسی گردید.

به گزارش روابط‌ عمومی اتاق خرم‌آباد؛ در این جلسه پیمانکاران به بیان مشکلات بیمه‌ای حوزه‌ی کاری خود پرداختند و مسئولان سازمان تأمین اجتماعی لرستان نیز پاسخگوی موارد مطروحه شدند.

رییس کمیسیون بانک، بیمه و مالیات اتاق خرم‌آباد با بیان شرحی از مشکلاتی که در سال‌های اخیر پیمانکاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: یکی از مشکلاتی که پیمانکاران با آن مواجه هستند عدم پذیرش لیست بیمه‌ کارکنان در زمان عدم فعالیت اقتصادی است که انتظار می‌رود مسئولان سازمان تأمین اجتماعی با توجه به این‌که از وضعیت فعالیت آگاهی دارند، چاره‌ای برای آن بیندیشند.

"حجت والیزاده" با اشاره به این‌که به هر حال پروژه‌های پیمانکاری یک زمان آغاز دارند و یک زمان پایان، و برای توافق و انعقاد قرارداد برای  آغاز پروژه‌ی بعدی خودبخود زمانی به عنوان حدفاصل دو پروژه صرف می‌شود، افزود: متأسفانه در این زمان لیست بیمه‌ی پیمانکاران پذیرفته نمی‌شود که معلوم نیست آیا دستورالعمل یا آیین‌نامه‌ای در این زمینه وجود دارد، یا به صورت سلیقه‌ای این امر اتفاق می‌افتد؟

رییس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد نیز گفت: یکی دیگر از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد عدم پذیرش لیست بیمه‌ی بانوان شاغل در پروژه‌هاست که از سوی تأمین اجتماعی اعمال می‌شود.

"جمشید رشیدی" افزود: دیدگاه به گونه‌ای است که انگار یک خانم نمی‌تواند در یک پروژه مشغول به کار باشد.

وی اظهار داشت: متأسفانه ملاک سامانه‌ی جامع هوشمند تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی (ساجات) برای گریدبندی، پیوستگی انجام کار از سوی پیمانکاران است و ملاک ارزیابی نیز ارائه‌ی لیست بیمه به سازمان تأمین اجتماعی است، از آنجا که این سازمان در فواصل انجام دو پروژه که پیمانکار و نیروی کار کارگاهی بیکار می‌شوند از پذیرش لیست بیمه امتناع می‌کند، مشکلاتی به وجود می‌آید که انتظار می‌رود فکری به حال آن بشود.

در ادامه‌ی این جلسه معاون سازمان تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به این‌که برگزاری جلسات این‌چنینی به منظور تعامل و رسیدن به راه‌حل‌های مناسب است و نه تقابل، گفت: در زمینه‌ی پذیرش لیست بیمه‌ی پیمانکاران، همکاران ما در سازمان تأمین اجتماعی بر اساس دو ماده قانونی این سازمان وظیفه دارند با تحقیق، تفحص و بازرسی از کارگاه‌ها صحت و سقم اطلاعات ارائه شده از سوی پیمانکاران را بررسی نماید و در صورت تأیید، هیچ مشکلی برای پذیرش لیست وجود ندارد.

"محمد یاراحمدی" افزود: در خصوص بانوان هم همین مسأله اصل و مبنا قرار می‌گیرد و نوع جنسیت به هیچ عنوان ملاک نیست.

وی اظهار داشت: اساس کار ما ماده 2 قانون تأمین اجتماعی است و حساسیت‌ها هم در حوزه‌ی واقعی بودن اطلاعات ارائه شده می‌باشد؛ چرا که وجود موارد بیمه‌شده‌ی غیر واقعی سازمان را از نظر مالی و خدمات‌دهی مناسب با مشکل مواجه می‌سازد.

معاون سازمان تأمین اجتماعی لرستان در پاسخ به این موضع که: «تأمین اجتماعی پیش از بررسی لیست بیمه بانوان را نمی‌پذیرد»، تصریح کرد: اگر مورد این‌چنینی وجود داشته بابت آن پوزش می‌خواهیم و اگر پیمانکاران عزیز لیست‌های بیمه‌شان را در موعد مقرر و پیش از بیستم هر ماه ارائه نمایند، در فرصت مقتضی همکاران ما نسبت به بررسی و تحقیق صحت آن‌ها اقدام می‌کنند و مشکلی به وجود نخواهد آمد.

یاراحمدی در مورد استفاده از خدمات بیمه‌ی بیکاری هم گفت: در زمینه‌ی بیمه‌ی بیکاری ملاک ارادی و غیر ارادی بودن بیکاری است و نه هیچ چیز دیگر؛ به این معنی که به هر حال قرارداد انجام کار وجود داشته باشد و ملاک قرار بگیرد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا