یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: سپرده بخشی از تسهیلات توسط بانک‌ها خلاف است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه ستاد تسهیل آیین‌نامه‌ای از طرف دول است که به استناد قانون رفع موانع تولید تصویب شده است.
استاندار لرستان ادامه داد: خوشبخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید توانسته است بسیاری از مشکلات را حل کند اکنون نیز تسهیلات پرداخت شده به تولیدکنندگان استان ناشی از عملکرد این ستاد بوده است.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز ستاد تسهیل بیان کرد: بعضی اوقات اشاره می‌شود که بانک‌ها 10 تا 20 درصد تسهیلاتی را که پرداخت می‌کنند نزد خود سپرده‌گذاری می‌کنند که من در اینجا خدمت همه صنعت‌گران و تولیدکنندگان اعلام می‌کنم که این عمل بانک‌ها خلاف است.
این مسوؤل اضافه کرد: بانک‌ها تحت هیچ شرایطی حق ندارند درصدی از پرداختی را به عنوان سپرده نگهدارند و در صورت اطلاع چنین اقدامی با آن‌ها برخورد می‌شود.
بازوند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یک سال فرصت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی گفت: آنچه که مصوب ستاد تسهیل و شورای پول و اعتبار است تنها یک سال مصوبه سرمایه در گردش است اما از طرف دیگر قبول داریم که برخی از کارخانجات نمی‌توانند در طول مدت زمان یک سال کالاهای خود را به فروش برسانند.
استاندار لرستان افزود: ممکن است یک سال و نیم و حتی دو سال فروش کالاها طول بکشد که در جلسه امروز مصوب شد بعد از اتمام مهلت یک‌ساله چنان‌چه تولیدکننده موفق به فروش کالاهای خود نشده بود بانک‌ها موظف به تمدید سرمایه در گردش آن هستند.
وی به طلب وثایق خارج از طرح توسط بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی مواقع تنها طرح مد نظر جوابگوی وثیقه تسهیلات دریافتی نیستند که در این صورت بانک‌ها تقاضا دارند که منزل یا ملک دیگری به وثیقه اضافه شود.
این مسوؤل در پایان تاکید کرد: برای حل این موضوع صندوق ضمانت شرکت‌های صنعتی جهت حل و فصل وثیقه مازاد ورود پیدا خواهد کرد.
منبع:فارس

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا