یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از برگزاری کلاس آموزش بازآموزی سلاح و مهمات خبر داد.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی لرستان، سرهنگ عباس دولتشاهی ضمن اشاره به پیشینه ایجاد یگان حفاظت در کشور افزود: این یگان به دستور فرماندهی معظم کل قوا و ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح با هماهنگی معاونت امور انتظامی وزیر کشور و معاونت پلیس پیشگیری ناجا و همچنین فرماندهی یگان‌های حفاظت کشور ساختار آن ابلاغ شده است.
وی با اشاره به این که یگان حفاظت میراث فرهنگی اسفند 93 برابر ابلاغیه مرکز و تدابیر پلیس پیشگیری ناجا و فرماندهی یگان‌های حفاظت کشور مصوب شده، افزود: اهم وظایف این یگان در بحث پیشگیری از ورود جرائم در حوزه میراث فرهنگی یعنی سرکشی و حفاظت از آثار تاریخی در سراسر استان است.
دولتشاهي گفت: در استان حدود 5 هزار اثر تاریخی شناسایی شده که همگی تحت پوشش یگان حفاظت قرار دارند و از این تعداد، 2300 اثر ثبت شده هستند.
وی ضمن اشاره به این که مامورین یگان حفاظت برای انجام بهینه امورات از خود سازمان آموزش‌های ضابطین خاص قضایی و آموزش‌های مقدماتی نظامی را طی نموده‌اند، افزود: به منظور تکمیل آموزش‌ها برای انجام بهتر وظایف تخصصی و امورات محوله، آموزش‌های دیگری هم پیش‌بینی شده که درحال انجام این آموزش‌ها به بهترین نحو هستیم.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی لرستان گفت: در این آموزش گزیده‌ای از كاركنان را انتخاب کردیم تا با آموزش به کارگیری سلاح سازمانی که برای یگان تعریف شده و اسلحه کمری‌، پرسنل در ماموریت‌های خود اشرافیت کامل بر استفاده از سلاح داشته باشند.
سرهنگ دولتشاهی گفت: همچنین سعی کردیم کارکنان در آموزش‌های داخلی که به مرور زمان در حال برگزاری است، در بحث حقوقی و قانون به کارگیری سلاح و آموزش‌های مقدماتی ضابطین خاص قضایی ضمن تسلط کامل در امورات محوله، در اجرای ماموریت به بهترین نحو، بتوانند پاسخگو باشند.
وي در ادامه گفت: بحث سلاح و مهمات از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که بنابر تدابیر سرهنگ کربلایی فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی کشور، ساختار یگان پیش‌بینی شده و به امضای دکتر سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسیده و هم اکنون به معاونت راهبردی رئیس جمهور ارائه شده و چنان‌چه به تصویب نهایی برسد، ساختار یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، ارتقا پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: اگر ساختار جدید ابلاغ شود قطعاً دانستن قانون به کارگیری سلاح و مهمات و استفاده از ابزار و تجهیزات نظامی، نیاز پرسنل یگان می‌باشد.
وی گفت: هم اکنون بستر را فراهم کردیم تا کارکنان با آموزش‌های یاد شده بتوانند در عمل به کارگیری کنند تا شاهد کم‌ترین آسیب در صورت بروز حادثه و ماموریت‌ها باشیم.
یگان حفاظت از میراث فرهنگی لرستان، مسلح شد/ آمادگي برخورد مسلحانه با سارقان و تخريبگران ميراث فرهنگي

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا