یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور‌، استاندار‌، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، فرماندار خرم‌آباد، جمعی از خیرین و مدیران اجرایی دستگاه‌های دولتی با شعار گسترش عدالت آموزشی، پنج‌شنبه هفتم خردادماه در دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد برگزار شد‌.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، استاندار در اين مراسم گفت‌: فراهم کردن فضای آموزشی مناسب باعث افزایش کیفیت آموزشی مي‌شود.
هوشنگ بازوند با تقدیر از تلاش‌های ارزنده جامعه خیرین مدرسه‌ساز در تامین و توسعه فضاهای مناسب آموزشی، اظهار داشت: جامعه خیرین مدرسه‌ساز  تجربه‌اي موفق در دنیاست و می‌تواند به عنوان یک برند موفق و جهانی مطرح شود.
 وی با اشاره به اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی در استان لرستان گفت‌: فراهم کردن تمامی فضاهای آموزشی به دلیل کمبود اعتبارات و فرسودگی برخی مدارس از عهده دولت خارج است.
استاندار لرستان گفت: موضوع کمک به دولت برای ساخت فضاهای آموزشی چند سالی است که تحت عنوان جامع خیرین مدرسه‌ساز در کشور شکل گرفته است و بزرگ مردی چون دکتر حافظی بنیان‌گذار این مجمع در کشور بوده است.
بازوند با بیان این که دایره مجمع خیرین کشور روز به روز در حال افزایش است اظهار داشت: امروز مجامع خیرین متعددی با عناوین مختلف در کشور راه‌اندازی شده که فرهنگ این کار برگرفته از وجود خیرین مدرسه‌ساز است.
وي به اختصاص مبلغ ۳۴ میلیارد تومان در سال گذشته در امر مدرسه سازی در استان اشاره کرد و گفت: این قول را می دهم که این رقم در امسال به ۴۰ میلیارد تومان افزایش یابد.
بازوند افزود: با تمامی بانک‌های استان جلساتی در خصوص کمک به ساخت مدرسه در لرستان برگزار شد که بانک‌ها تقبل کردند به ساخت بین ۱۷ تا ۲۰ مدرسه در استان کمک کنند.
 
هفدهمين جشنواره خيرين مدسه‌ساز لرستان برگزار شد + تصاوير

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان نيز در اين مراسم با تقدیر از تلاش‌های جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ساخت فضاهای مناسب آموزشی در مناطق و شهرستان‌های استان گفت‌: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های عمومی است که مهمترین محور آن حضور خیرین در امر مدرسه‌سازی است.
گودرز کریمی‌فر، آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت ذکر کرد و گفت‌: ما به تعامل و مشارکت آموزش و پرورش با سایر دستگاه های حقیقی و حقوقی معتقد هستیم.
وي با اشاره به  وجود هزار و ۳۰۰ کلاس درس تخریبی در استان لرستان گفت‌: آموزش و پرورش با کمبود اعتبارات دولتی مواجه است و به تنهایی قادر به تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز خود نیست‌.
مدير كل آموزش و پرورش لرستان خیرین مدرسه‌ساز را یاوران آموزش و پرورش در امر مقدس مدرسه‌سازی خواند و گفت‌: قطعاً رفع این مشکل به همت و اراده خیرین مدرسه‌ساز امکان‌پذیر خواهد شد‌.
كريمي‌فر تعداد آموزشگاه‌های استان را ۴ هزار و ۲۰۷ آموزشگاه برشمرد و افزود: ۳۰ هزار معلم، ۱۵ هزار فرهنگی بازنشسته و ۳۰۷ هزار دانش‌آموز در استان لرستان وجود دارد.
وي تعداد مدارس تخریبی استان را ۴۳۵ مدرسه برشمرد و گفت: در این راستا هزار و ۳۱۵ کلاس درس تخریبی هستند.
كريمي‌فر اظهار داشت: ۲۲۹ پروژه خیر‌ساز در قالب ۹۴۵ کلاس توسط خیرین در لرستان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنين  ابراز امیدواری کرد در سال جاری شاهد خلق حماسه مدرسه‌سازی در کل کشور باشیم و یادآور شد: در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تهران قریب ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال توسط خیرین کشور به امر مدرسه‌سازی اختصاص یافت.
 


رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان با اشاره به عضویت یک هزار خیر در کشورهای مختلف جهان گفت‌: حرکت مقدسی که با هدف توسعه فضاهای آموزشی در قالب چند خیر شروع شد‌، امروز از مرز‌های جمهوری اسلامی عبور کرده و به یک حرکت مقدس جهانی تبدیل شده است.
محمدرضا حافظی با اشاره به عضویت 600 هزار ایرانی در جامعه خیرین مدرسه‌ساز گفت‌: شور‌، عشق و نشاطی که در امر مدرسه‌سازی و در همه استان‌های کشور به وجود آمده است چشم‌گیر و تماشایی است.
وی با اشاره به اینکه ملت ما مردمی فرهنگ‌دوست بوده و همیشه در انجام کارهای خداپسندانه پیش‌قدم می‌شوند بیان داشت: همه ما باید به معاد به عنوان واقعیت زندگی توجه داشته و بدانیم که زندگی فاصله بین حیات و ممات است لذا خوشا به حال آن‌ها که در طول زندگی خود در امر خیر مدرسه‌سازی مشارکت می‌کنند.
 رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان این که ۱۸ سال پیش حرکت خیرین برای امر مدرسه‌سازی در کشور آغاز شد عنوان کرد: آن هنگام تعداد خیرین کشور انگشت‌شمار بود و هیچ گاه باور نمی کردیم این حرکت روزی در سطح کشور و جهان شکوفا شده و نمایش داده شود.
حافظی تعداد کمک‌های جمع‌آوری شده در اولین سال تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور را حدود ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برشمرد و گفت: اکنون شاهد رشد روز‌افزون کمک های خداپسندانه در امر مدرسه سازی و همچنین افزایش تعداد خیرین مدرسه‌ساز در کشور هستیم.
وی میزان کمک‌های جمع‌آوری شده توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور را در سال ۸۸ حدود ۷۴۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: این در حالی است که اعتبار دولتی برای ساخت مدارس در کشور در سال ۸۸ برابر با ۳۸۶ میلیارد تومان بود.
رئیس جامعه  خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: در دیداری که با حاج‌بابایی وزیر سابق آموزش و پروش داشتم از رشد روز‌افزون کمک‌های خیرین در ساخت مدارس خبر دادم كه وي نيز میزان اعتبار دولتی در این خصوص را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش داد در حالی که همان سال میزان کمک خیرین به یک هزار و ۸۴ میلیارد تومان رسید.
حافظی اظهار داشت: در دوران تحریم اقتصادی ایران نگران کمرنگ شدن حضور خیرین و مشارکت آن‌ها در امر مدرسه‌سازی بودم ولی در این دوران به یک واقعیت افتخار‌آفرین رسیدم و آن این بود که مردم ما پیشرفت کشور را در گرو ارتقاء دانش فرزندان خود می‌دانند.
وی افزود: در دوران تحریم اقتصادی شاهد حضور بیش از پیش خیرین در عرصه توسعه و ساخت مدرسه بودیم و ملت ما به دنیا نشان داد ارتقاء دانش و فناوری فرزندان‌شان پاسخی دندان شکن به خصم جهانی است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تعداد خیرین مدرسه‌ساز کشور را بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر برشمرد و افزود: بیش از یک هزار خیر مدرسه‌ساز ایرانی در سراسر جهان وجود دارد.
حافظی به میزان کمک خیرین ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: یک خیر کشور در انگلستان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان و خیری دیگر ساکن کانادا بیش از ۷۵ میلیارد تومان در این جهاد مقدس سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
وی با استناد به این سخن نبی مکرم اسلام مبنی بر این که فضیلت دانش بالاتر از عباداتی است که فرد مسلمان انجام می‌دهد بیان داشت: فضیلت دانش به مراتب بالاتر از نمازی است که می‌خوانیم و همچنین بالاتر از زیارت خانه خداست زیرا در پرتو دانش بستر توسعه همه‌جانبه در کشور ایجاد می‌شود.
 
 

رئیس مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان لرستان نيز در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ مشارکت خیرین در توسعه و عمران جامعه تاکید کرد.
دکتر علی کائیدی با بیان این که کار خیرین در راستای کار انبیاء است اظهار داشت: پیامبر اکرم‌(‌ص) و امام علی‌(‌ع‌) بزرگ‌ترین خیرین در طول تاریخ بوده‌اند.
وی با اشاره به تلاش‌های ارزنده مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ارتقای شاخص‌های آموزشی و پرورشی و جذب مشارکت خیرین یادآور شد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز نهادی است که در اهداف عالیه آن ساخت، توسعه، تجهیز و به‌سازی مدارس در دستور کار قرار دارد.
کائیدی بر ضرورت همکاری خیرین با دولت و همراهی دولت با خیرین تاکید کرد و بیان داشت: جلسات خیرین مدرسه‌ساز بایستی ادامه داشته باشد و این فرهنگ بایستی شهر به شهر و محله به محله انتقال یابد.
وی با اشاره به این که در امر خیر نباید تنها به مدرسه‌سازی اکتفا کنیم عنوان کرد: انجام کارهای خیر یک نوع بلوغ معنوی و یک نوع صدقه جاریه است که در حیات و ممات انسان تاثیرگذار است.
 


مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان لرستان نيز بر ضرورت احداث 5 هزار کلاس درس جدید در این استان تاکید کرد.
محمد چگنی در حاشيه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان با بیان این که شعار امسال ما "‌گسترش عدالت آموزشی با همت خیرین مدرسه‌ساز" است عنوان کرد: به طور حتم ایجاد و گسترش فضاهای آموزشی در لرستان با همت خیرین مدرسه‌ساز محقق می‌شود.
مدیر نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان لرستان با تاکید بر این که متاسفانه طی سال‌های اخیر در بخش اعتبارات به خصوص از سال ۹۰ تا کنون با مشکلات فراوانی مواجه بوده‌ایم گفت: اعتبارات احداث فضاهای آموزشی در لرستان هم در بخش ملی و هم در بخش استانی کاهش یافته است.
چگنی با بیان این که هم اکنون مشکل کمبود اعتبارات برای ایجاد فضاهای آموزشی در لرستان همچنان پا بر جاست تصریح کرد: به طور حتم با این اعتبارات دولتی ما در این حوزه به وضعیت مطلوبی نخواهیم رسید.
وی با تاکید بر این که 3 عامل در دور کردن محرومیت از فضاهای آموزشی لرستان تاثیر‌گذار است گفت: ورود خیرین به این حوزه می‌تواند تاثیر بسیار مطلوبی در این زمینه داشته باشد که خوشبختانه طی سال‌های اخیر خیرین مدرسه‌ساز اقدامات قابل توجهی را در این حوزه در استان انجام داده‌اند.
مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان لرستان همچنین ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات بیش‌تر در بودجه و همچنین اعتبارات ماده ۱۸۰ را یکی دیگر از این عوامل برشمرد و گفت: همچنین افزایش تخصیص اعتبارات استانی از سوی استانداری لرستان نیز یکی دیگر از عوامل کاهش محرومیت در فضاهای آموزشی استان خواهد بود.
چگنی با بیان این که از سال ۸۷ تا سال گذشته بیش از ۱۸۷ پروژه از سوی خیرین مدرسه‌ساز در لرستان احداث شده است بیان داشت: این تعداد پروژه در قالب احداث ۸۰۳ کلاس درس و زیربنای ۷۴ هزار و ۱۳۶ متر مربع بوده است.
وی میزان تعهد خیرین مدرسه‌ساز در لرستان را در این مدت ۲۲۸ میلیارد عنوان کرد و گفت: کل این تعهد نیز تا کنون محقق شده است.
مدیر كل نوسازی، توسعه و تجهيز مدارس استان لرستان با تاکید بر این که هم اکنون ما نیازمند احداث 5 هزار کلاس درس جدید در استان هستیم تصریح کرد: در این راستا نیازمند کمک گسترده خیرین در این حوزه هستیم.
چگنی همچنین بر ضرورت اختصاص اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی لرستان و همچنین ورود خیرین به این حوزه نیز تاکید کرد.
خبر: علي  قرباني؛  عكس: مصطفي  باقري
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا