یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت‌: همزمان با سراسر کشور، جمعه اول خرداد‌ماه راس ساعت 9صبح آزمون ورودی مدارس نمونه برگزاري آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی لرستان/ تدوين بانک اطلاعات پژوهشگران آموزش و پرورش لرستان دولتی با شرکت 6 هزار و 592 دانش‌آموز پایه ششم در 14 منطقه و شهرستان استان لرستان و 40 حوزه امتحانی آغاز و برگزار شد‌.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، گودرز کریمی‌فر در حاشیه بازدید از يكي از حوزه‌هاي برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی، با بيان اين كه امتحان و آزمون را یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش و بخش جدایی‌ناپذیر آن ذکر کرد و گفت‌: آموزش و پرورش فرایندی متشکل و به هم پیوسته است که تمام مراحل آن به گونه‌ای سازمان یافته برای رسیدن به هدفی معین ایجاد شده‌اند.
وی بر سیاست شناسایی و کشف استعدادهای دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت‌: آموزش و پرورش ضمن توجه به توسعه عدالت آموزشی به دنبال کشف و هدایت استعدادهای برتر است‌.
کریمی‌فر تصریح کرد‌: ارزشیابی فرایند منظمی است که طی آن، درباره ارزش، مطلوبیت، مؤثر بودن یا کفایت چیزی طبق ملاک‌ها و مقاصد معینی قضاوت و داوری می‌شود. وی اضافه کرد‌: این داوری مبتنی بر مقایسه دقیق داده‌های عینی با استانداردهای انتخابی است.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به محوریت ارتقاء کیفیت آموزش در برنامه‌های آموزش و پرورش گفت‌: مسیر رشد و بالندگی علمی‌، پژوهشی و فرهنگی دانش‌آموزان لرستان با همت‌، پشتکارو امید ادامه خواهد یافت و در این راستا نقش دانش‌آموزان مدارس خاص مانند مدارس استعدادهای درخشا‌ن، نمونه دولتی‌، شاهد و هیات امنایی برجسته و پررنگ‌تر از سایر مدارس در نظر گرفته خواهد شد‌.
 رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان هم با اعلام نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در اوایل تیرماه سال جاری گفت‌: به منظور نظارت دقیق بر حوزه‌های امتحانی ناظرین ویژه استانی در 40حوزه برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی حضور پیدا کرده و شواهد حاکی از برگزاری مطلوب این آزمون در سطح استان داشته است.
رسول ریاحی خاطر‌نشان کرد‌: از مجموع شرکت کنندگان 3 هزار و 857 نفر پسر و 2 هزار و 735 نفر دختر بوده‌اند‌.
وی تعداد پذیرفته‌شدگان این آزمون را یک هزار و 320 نفر برشمرد و گفت‌: در سال تحصیلی آینده تعداد 44 کلاس پایه هفتم به مدارس نمونه دولتی اضافه خواهد شد.
 
بانک اطلاعات پژوهشگران آموزش و پرورش لرستان تدوین شد
رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت آموزش و پرورش لرستان گفت‌: به منظور شناسایی پژوهشگران و مولفان فرهنگی و نظام‌مند کردن وثبت علي جودكي رئيس پژوهشكده تعليم و تربيت لرستانپژوهش‌های صورت گرفته در حوزه تعلیم و تربیت بانک اطلاعات پژوهشگران آموزش و پرورش استان لرستان (باپال) تدوین گردید.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، علی جودکی در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش استان لرستان افزود‌: در این برنامه نرم‌افزاری آخرین فعالیت‌های پژوهشی فرهنگیان بر اساس مولفه‌های مورد تائید وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در قالب تهیه بانک اطلاعات جامع و دقیق پژوهشگران و مولفین‌، جهت برنامه‌ریزی‌های بعدی گردآوری خواهد شد.
وی خاطر‌نشان کرد‌: بدیهی است عمده تصمیم‌گیری‌های آتی پژوهشکده تعلیم و تربیت استان از جمله انتخاب پژوهشگران برتر در سال 94 بر اساس اطلاعات مندرج در بانک اطلاعاتی مذکور صورت خواهد گرفت، لذا به همکاران فرهنگی پژوهشگر توصیه می‌شود ضمن مراجعه به رابطین پژوهشی ادارات آموزش و پرورش محل خدمت، نسبت به ثبت اطلاعات پژوهشی خود اقدام نمایند.
جودکی در ادامه افزود‌: در جلسه شورای تحقیقات آموزش و پرورش لرستان  همچنین در خصوص زمان‌بندی اجرای طرح‌های پژوهشی در سال جاری جدید، بررسی درخواست‌های تمدید قرارداد برخی از طرح‌های پژوهشی و روان‌سازی امور پشتیبانی و مالی پژوهشکده بحث و تبادل نظر شد.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا