یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: امتحانات مهم‌ترین نقش را در زندگی تحصیلی دانش‌آموزان داشته و باید در زمان امتحانات و ارزشیابی پایانی دروس محیطی برای دانش‌آموزان فراهم شود که توام با آرامش و به دور از استرس باشد‌.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان، گودرز کریمی‌فر در جلسه استانی ستاد سنجش افزود: در روش‌های سنتی از  امتحان برای اندازه‌گیری درصد یادگیری آزمون مدارس استعدادهاي درخشان لرستان جمعه برگزار مي‌شوددانش‌آموزان و تعیین قبول‌شدگان و مردودین برای ارتقای پایه تحصیلی یا دوره تحصیلی دانش‌آموزان استفاده می‌شد  ولی در شیوه‌های نوین آموزش، مفهوم امتحان نقش و اهمیت بیش‌تری پیدا کرده و برای هدف‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وي خاطر‌نشان کر‌د: ارزشیابی را در معنای عام می‌توان در تعیین ارزش یا اهمیت یک چیز و یا تعیین میزان موفقیت یک برنامه و یک درس در رسیدن به هدف‌های اولیه تعریف کرد‌.
کریمی‌فر تصريح كرد: مفهوم ارزشیابی به‌عنوان امتحان و آزمون کردن، همواره در طول تاریخ آموزش و پرورش با فرایند یاددهی، یادگیری همراه بوده است.
وي در بیان ضرورت ارزشیابی پایانی در مدارس افزود‌: معمولاً ارزشیابی، هنگامی ضرورت می‌یابد که در جریان یک عمل، بخواهیم تصمیم تازه‌ای اتخاذ کنیم، آن وقت است که باید اطلاعات مورد نیاز را جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و تفسیر کرده و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنیم.
مدير كل آموزش و پرورش لرستان بيان داشت: در فرایند یاددهی، یادگیری، معلم پیوسته مجبور است تصمیمات تازه‌ای بگیرد.
كريمي‌فر در ادامه در خصوص اهداف امتحانات گفت‌: امتحان وسیله‌ای برای تصمیم‌گیری بهتر در مراحل مختلف تدریس و شناساندن هدف‌های تدریس به دانش‌آموزان است. 
وي اضافه کرد‌: امتحان راهی برای بهبود و اصلاح روش تدریس است و افزون بر آن تجزیه و تحلیل و نتایج امتحان به معلم فرصت می‌دهد که درصدد اصلاح و بهبود روش تدریس خود برآید و آن را با نیازها استعدادهای دانش‌آموزان هماهنگ سازد.
رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش لرستان هم در اين جلسه گفت‌: در امتحانات خرداد‌ماه سال جاری 12 مرکز تکثیر  و 9 حوزه تصحیح در نظر گرقته شده است‌.
رسول ریاحی خاطر‌نشان کرد‌: به ازای هر 3 هزار دانش‌آموز یک حوزه تصحیح پیش‌بینی شده است‌.
وی ادامه داد‌: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم جمعه آینده در 33 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد‌.
ریاحی تعداد حوزه‌های امتحانی را در شهرستان خرم‌آباد 14حوزه و در سایر شهرستان‌ها 19حوزه ذکر کرد و گفت‌: به منظور نظارت بیش‌تر در حوزه‌های برگزاری آزمون یک نفر به عنوان ناظر ویژه استان بر سلامت کار عوامل اجرایی حوزه‌های امتحانی  نظارت خواهد کرد‌.


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا