یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امشب هم‌زمان با سراسر جهان و در گرامی‌داشت "ساعت زمین" چراغ‌های قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد یک ساعت خاموش می‌شود.
به گزارش یافته، ساعت زمین، یک رویداد جهانی است که هر سال در آخرین شنبه ماه مارس برگزار می‌شود و در آن خانواده‌ها، مغازه‌ها و صاحبان کسب‌ و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت این مسأله را یادآوری می‌کنند که در صورت عدم رعایت صرفه‌جویی جهان به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.
آرمان نخست «ساعت زمین» این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی، در جهان ابقا شود.
مراسم ساعت زمین همه‌ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت 20 و 30 دقیقه تا 21 و 30 دقیقه، به‌وقت محلی شرکت‌کنندگان، برگزار می‌شود و در همین راستا نورپردازی قلعه فلک‌الافلاک همزمان با ساعت زمین، امشب در زمان مذکور خاموش می‌شود.
سازمان بهره‌وری انرژی ایران با دعوت برای مشارکت در حرکت جهانی ساعت زمین از هموطنان خواست امشب با خاموش کردن شماری از وسایل روشنایی به مدت یک ساعت، به بهبود مصرف انرژی و حفظ محیط زیست کمک کنند.
بر اساس اعلام این سازمان، اگر 30 میلیون مشترک برق، فقط معادل یک لامپ یکصد واتی از مصارف روشنایی خود را به مدت یک ساعت خاموش کنند، این اقدام موجب صرفه‌جویی 3 هزار مگاواتی مصرف انرژی می‌شود.
مصرف زیاد انرژی، یکی از عوامل گرمایش زمین است که در سال‌های اخیر، آسیب زیادی به محیط زیست وارد کرده است.

دعوت از هم‌استانی‌های عزیز به خصوص خوانندگان محترم یافته جهت شرکت در جنبش " ساعت زمین"

همان طور که مستحضر هستید مطابق رسمی که تنها 7 سال از تولدش در دنیا نمی‌گذرد، بسیاری از علاقه‌مندان به حفظ محیط زیست در جنبشی به نام "‌ساعت زمین" تلاش می‌نمایند تا با خاموش کردن وسایل برقی و روشنایی‌های غیر‌ضرور، مسوولیت‌پذیری‌شان را در این خصوص به نمایش بگذارند، لذا از کلیه هم‌استانی‌های عزیز به خصوص خوانندگان محترم یافته درخواست می‌گردد تا در منازل و محل کار خود در این جنبش که امسال در ایران در ساعت 20:30 امشب هشتم فروردین‌ماه برگزار می گردد؛ مشارکت فرمایند.

با تشکر- امیر (رضا) رضاپناه

 
خاموش شدن چراغ‌هاي قلعه فلك‌الافلاك خرم‌آباد
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا