یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده‌ ولی فقیه در لرستان از تجلیل 5 غرفه‌ی برتر فرهنگی مستقر در نمایشگاه دستاوردهای خودجوش فرهنگی جوانان استان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده‌ ولی فقیه در لرستان، یزدان سهرابی گفت: نمایشگاه دستاوردهای خودجوش فرهنگی جوانان لرستان به همت مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده‌ی ولی فقیه در استان در محوطه سازمان جهاد کشاورزی در حال برگزاری است.
وی؛ هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج ارزش‌ها و پاسداری از حریم انقلاب با حضور جوانان عنوان و تصریح کرد: بر خود لازم می‌دانم از همکاری استانداری لرستان و برخی از ادارات کل و دانشگاه‌های استان و همچنین از شهرداری خرم‌آباد در برپایی نمایشگاه دستاوردهای خودجوش فرهنگی جوانان تقدیر کنم.
سهرابی ادامه داد: این نمایشگاه از 14 غرفه‌ با موضوع؛ عفاف و حجاب، رسانه، فعالیت‌های جوانان مساجد، جبهه جوانان مؤمن انقلابی، ما جوانان عاشقان محمدیم(ص) و ... تشکیل شده است که از این تعداد، توسط تیم نظارتی متشکل از اساتید دانشگاهی و متخصصان 5 غرفه‌‌ی برتر معرفی و تجلیل خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به منویات رهبر معظم در خصوص توجه به جوانان اشاره کرد و گفت: ما هم باید این مورد را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهیم تا زمینه‌ی حضور و شکوفایی استعدادهای بالقوه‌ی جوانان لرستانی را در تمامی عرصه‌ها، فراهم آوریم.
سهرابی اضافه کرد: نمایشگاه دستاوردهای خودجوش فرهنگی جوانان لرستان، قطره‌ای در برابر دریای استعدادها و توانمندی‌های آن‌ها به شمار می‌آید.

ارتباطی کم نظیر و مبارک میان نماینده ولی فقیه در لرستان و جوانان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان که از جمله دستگاه‌های جوان‌یاور در برگزاری جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان است می گوید که مسوولیت دایر کردن غرفه‌های نمایشگاه با این سازمان بوده و قدرت‌الله ولدي مدير كل صنعت، معدن و تجارت لرستان - يافتهتلاش کرده اند تا به بهترین نحوممکن این کار را انجام دهند.

قدرت‌الله ولدی از دایر کردن 14 غرفه نمایشگاه و تجهیز غرفه‌ها به میز و صندلی و امکانات اولیه می‌گوید و معتقد است که برگزاری این جشنواره یکی از بهترین کارهایی است که طی امسال با توجه به شعار سال در حوزه فرهنگی انجام شده است.

وی به ارتباط مستقیم نماینده معزز ولی فقیه در لرستان با جوانان خلاق اشاره کرده و ادامه می‌دهد: این ارتباط نزدیک و صمیمانه باعث شده است که مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان یک مجمع پویا با اعضای جوان مخلص و ولایی باشد.

ولدی معتقد است که پیش از حضور حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی به عنوان نماینده ولی فقیه در لرستان شاهد چنین برنامه‌ها و ارتباط تنگاتنگی با جوانان نبوده ایم و یادآور می‌شود: این ارتباط دوطرفه میان جوانان و نماینده ولی فقیه در لرستان در نوع خود کم نظیر و مبارک است به طوری که باعث جذب جوانان در عرصه های مختلف شده است.

 

نقش محوری مجمع مشورتی در برنامه‌های حوزه جوانان

مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان از دیگر دستگاه‌های مشارکت کننده در برگزاری جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان به حضور در جلسات مختلف برگزاری این همایش اشاره می‌کند و می‌گوید که این علی یاور عزیزپور مدیر کل ورزش و جوانان لرستاناداره کل بیش‌تر نقش کمیته پشتیبانی را ایفا کرده است.

علی‌یاور عزیزپورفرد از معرفی فعالیت‌های فرهنگی خودجوش هیأت‌های ورزشی در قالب یک غرفه نمایشگاه خبر داده و یادآور می شود: معاونت های فرهنگی و جوانان این اداره کل و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان برای برگزاری این جشنواره پای کار بوده‌اند.

عزیزپور معتقد است که عنوان برگزاری جشنواره یعنی «فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان» خود به تنهایی گویای محتوای وسیعی است که این جشنواره پوشش می‌دهد و از استقبال جوانان نیز از ثبت نام در جشنواره ابراز رضایت می‌کند.

وی یادآور می‌شود: برگزاری چنین برنامه‌هایی در استان بسیار لازم و ضروری است چرا که جوانان دوست دارند فعالیت‌های آن‌ها دیده شوند و فرصتی برای معرفی کارهایشان فراهم شود.

عزیزپور با یادآوری این که مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان طی سالهای گذشته فعالیت‌هایی بسیار خوبی داشته و همواره در حوزه برنامه‌های جوانان نقش محوری را ایفا کرده است می‌گوید: این مجمع مشورتی امسال نیز با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به درستی موضوع را طرح و فرصتی برای همفکری و مشارکت دستگاه‌های مختلف در این حوزه فراهم کرده است.

 

حضور جوانان به جامعه نشاط می بخشد

سرپرست شهرداري خرم‌آباد دیگر جوان یاوری است که در برگزاری جشنواره به کمک جوانان آمده تا در حوزه مباحث مالی، تبلیغی و اطلاع رسانی کمک‌های همه جانبه ای برای برگزاری جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان داشته باشد.

يحيي عيدي بيرانوند سرپرست شهرداري خرم‌ آبادیحیی عیدی‌بیرانوند معتقد است که در برگزاری این جشنواره شهرداری عضو فعال بوده و در همه جلسات نیز پای کار آمده و پیگیر انجام وظایف واگذار شده بوده است.

وی با یادآوری این که جوانان بخش مهمی از جامعه هستند که انتظار حمایت و همراهی دارند تا استعدادهایشان را از حالت بالقوه به بالفعل برسانند می‌گوید: حضور جوانان در عرصه های مختلف موجب نشاط جامعه می شود و مسئولان موظف هستند در کنار جوانان بوده و حضور این قشر را در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمرانی و ... پررنگ تر کنند.

سرپرست شهرداري خرم‌آباد از فعالیت های مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان با عنوان کم نظیر یاد کرده و حجت الاسلام سید احمد میرعمادی را «پدر معنوی» جوانان لرستانی می داند که طی سالهای گذشته توانسته اند با جذب جوانان در عرصه های مختلف گرایش این قشر به فعالیتهای فرهنگی و مذهبی و مسئولیت پذیری در عرصه های مختلف اجتماعی را بیش از پیش افزایش دهند.

عیدی‌بیرانوند از فعالیت های مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه به عنوان نعمتی در زمینه برنامه‌های این حوزه یاد کرده و معتقد است که مشارکت جوانان در برنامه‌های این مجمع نشان دهنده ارتباط عمیق و علاقمندی جوانان به نماینده ولی فقیه در لرستان است.

 

مجمعی برای ارتقای خودباوری و اعتماد به نفس جوانان

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری لرستان از جوان یاورانی است که از ابتدای فعالیت ستاد برگزاری جشنواره پای کار بوده تا فعالیت های مختلفی برای ارتقای مشارکت دختران جوان در جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان داشته باشد.

ليلا سلاح‌ورزي مدير كل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري لرستان - يافتهلیلا سلاح‌ورزی از شرکت در همه جلسات ستاد برگزاری جشنواره، ارسال پوستر و فراخوان به همه فرمانداری‌ها و استفاده از ظرفیت دفاتر امور بانوان فرمانداری‌ها برای اطلاع رسانی در این زمینه به عنوان‌بخشی از فعالیت های صورت گرفته توسط این دفتر یاد می کند.

وی اطلاع‌رسانی شفاهی و چهره به چهره برای شرکت جوانان دختر و همکاری در برپایی غرفه معرفی فعالیت های فرهنگی خودجوش دختران جوان را از دیگر پیگیری های صورت گرفته برای ارتقای مشارکت جوانان در این جشنواره می‌داند.

سلاح ورزی معتقد است که با توجه به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" برگزاری جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان می تواند گام مهمی در راستای تحقق برنامه ها و اهداف این حوزه باشد.

وی یادآور می‌شود که فعالیت‌های مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان تاکنون نقش موثری در تقویت خودباوری و اعتماد به نفس جوانان لرستانی و همچنین شناسایی علائق و استعدادهای این قشر داشته است.

 

مجمعی که بهترین و موثرترین برنامه های حوزه جوانان لرستان را رقم زد

رئیس جوان دانشگاه پیام نور لرستان از دیگر جوان یاورانی است که طی سال‌های گذشته در عمده برنامه‌های مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان پای ثابت فعالیت‌ها بوده است تا در جریان برگزاری جشنواره فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان دبیرخانه جشنواره در دانشگاه پیام نور مستقر شده و کارهای اجرایی در دكتر محمدرضا جعفري رئيس دانشگاه پيام نور لرستانهمین محل انجام شود.دبیر جشنواره نیز مسئول فرهنگی دانشگاه پیام نور است تا مشارکت این دستگاه جوان یاور در جشنواره فعالیت های فرهنگی خودجوش جوانان تکمیل شود.

دکتر محمدرضا جعفری برگزاری جشنواره های اینچنین را حرکتی در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب می داند و معتقد است که توجه به فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان گامی کلیدی، مهم و استراتژیک محسوب می‌شود.

وی بها دادن به جوانان را موجب توسعه فرهنگی و رشد اقتصادی لرستان دانسته و می‌گوید: امید و انگیزه دادن به جوانان و اینکه کار آنها دیده می شوند به تاثیرگذاری فعالیتهای این نسل پرنشاط هر چه بیش‌تر کمک می کند و همه مسوولان در این راستا وظیفه دارند که از فعالیت های جوانان حمایت کنند.

دکتر جعفری یادآور می‌شود که اگر حمایتی در کار نباشد ممکن است جوانان بی انگیزه شوند و این موضوع رسالت مسئولان را سنگین تر می کند که استعدادها را بشناسند و در مسیر شکوفایی آن‌ها قدم بردارند.

وی هدف جشنواره فعالیت‌های فرهنگی خودجوش جوانان مومن و انقلابی لرستان را در مسیر شناسایی، معرفی و استفاده از ظرفیت های جوانان در حوزه فرهنگ می‌داند و ادامه می‌دهد: به اعتقاد من بهترین و موثرترین فعالیت هایی که در حوزه جوانان لرستان صورت گرفته به همت مجمع مشورتی جوانان دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان بوده است.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان یادآور می شود که همه برنامه های برگزار شده توسط این مجمع مشورتی به صورت علمی، دقیق و کارشناسی اجرایی شده به طوری که برگزار کنندگان می‌دانند نیاز جوانان چیست و موضوعات و محورهای برنامه‌ها را متناسب با شرایط روز و نیاز جوانان انتخاب می‌کنند.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا