یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

کتاب‌های برتر نویسندگان لرستانی در مراسم ششمین جشنواره انتخاب کتاب استان معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در این مراسم کتاب سال و یا کتاب شایسته تقدیر در 11 حوزه معرفی شدند و تنها در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری کتابی به عنوان کتاب سال و یا در خور تقدیر توسط هیات داوران انتخاب نشد.
در حوزه علوم دینی قرآنی و مذهبی کتاب "زلال اندیشه"(علي قادري) به عنوان کتاب سال و "پرسشگران جوان" (حجت‌الاسلام رمضان تيموري) به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شدند.
کتاب "همسان‌سازی ژن" (ترجمه فرهاد نظریان و همکاران) و "اثر بیولوژیکی امواج" (رضا سپهوند) نيز به ترتیب به عنوان کتاب سال و کتاب شایسته تقدیر در حوزه علوم خالص و کاربردی انتخاب شدند.
همچنین هیات داوران کتاب "افسانه‌ها و باورداشت‌های غرب ایران" (علي‌مردان عسكري‌عالم) را کتاب سال حوزه اجتماعی و فرهنگی انتخاب کردند و کتاب "ترجمه مقالات درباره لرستان و ایران" (سكندر و پيمان امان‌الهي‌بهاروند) را اثر شایسته تقدیر در این حوزه دانستند.
در حوزه ادبیات نیز "آغاز سیرن‌ها" به عنوان کتاب سال و مجموعه شعرهای "گلاره" و "دل ترچک" نیز شایسته تقدیر شدند.
"علما در روشنای تاریخ" (سيد محمد سيف‌زاده) و "کلماکره" (حسين بيرانوند) نیز به ترتیب به عنوان کتاب سال و کتاب شایسته تقدیر در حوزه تاریخ معرفی شدند و در حوزه کلیات فرهنگ و دایره المعارف نیز "ناموران علمی و فرهنگی معاصر" (علي‌داد برزويي) به عنوان کتاب سال انتخاب و دو اثر "فرهنگ اصطلاحات فقهی"  و "گذر عمر" (حميد عيدي) شایسته تقدیر شدند.
هیات داوران هیچ کتابی را در بخش‌های کودک و نوجوان‌، فلسفه و حقوق، هنر و شعائر انقلاب اسلامی به عنوان کتاب سال معرفی نکردند و آثار "دوربین خدا"، "قانون اطفال و نوجوانان" و بیداری اسلامی را کتاب‌های در خور تحسیت در این بخش ها معرفی کردند.
کتاب "چهل سال همگام با مطبوعات" (سيد محمدرضا قياسيان) و "تربیت بدنی در اوقات فراغت" نیز به ترتیب کتاب سال و کتاب شایسته تقدیر در حوزه ورزش انتخاب شدند.
همچنين بنا بر رأی هیأت داوران این جشنواره از سیدیدالله ستوده مدير انتشارات شاپورخواست و ناشر فعال و برجسته که بیش‌ترین آثار نویسندگان توسط این انتشارات به چاپ رسیده، تجلیل شد.

کتاب برتر نويسندگان لرستاني مشخص شدند/ رونمايي از 14 كتاب جديد
 
14 عنوان کتاب جدید در لرستان رونمایی شد
از 14 عنوان کتاب جدید در ششمین دوره انتخاب کتاب سال استان لرستان رونمایی شد.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این خصوص گفت: زیارت کامل امام حسین (ع)، راه‌کارهای غلبه بر آشفتگی‌های کنکور‌، قدرت تخیل ذهن‌، اختلالات روانی و رفتاری در کودکان و دستور زبان تاریخی از جمله کتاب‌های رونمایی شده است.
ماشاء‌الله امان‌الهی بهاروند افزود: همچنین کتاب‌های مکانیک خاک‌های غیراشباع‌، 80 سال در گردباد حوادث، تکنیک‌های خلا و کاربرد آن، فلسفه عقل، با پهلوانان(‌آیین جوانمردی ولوتی‌گری در روزگار قدیم)، واژه‌نامه، زمستان رفته و فرهنگ نام‌های ایرانی نیز در این مراسم رونمایی شد.
وی ادامه داد: این کتاب‌ها در حوزه‌های متخلفی، ادبی، تاریخی و مذهبی بوده که همگی توسط نویسندگان لرستانی نگاشته شده است.
هم اکنون 18 ناشر و 48 واحد چاپخانه فعال در استان وجود دارد.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا