یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان: سرمایه‌گذاری در بخش نیروی انسانی بهترین نوع سرمایه‌گذاری است و در این رابطه آموزش‌وپرورش از اهمیت خاصی برخوردار است.
پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش لرستان،در پنجمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش که به ریاست استاندار لرستان برگزار شد، هوشنگ بازوند با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: در این سال اگر می‌خواهیم موفق باشیم بایستی کار فرهنگی را از پایه شروع کنیم و بر این اساس یکی از تصمیم‌گیری‌های پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان موافقت با پرداخت 500 میلیون ریال جهت غنی‌سازی کتابخانه‌های کلاسی می‌باشد.
استاندار لرستان با اشاره به سرانه بالای مصرف خانوارها در لرستان گفت : درحالی‌که از نظر مصرف سرانه خانوار جایگاه پنجم کشور متعلق به لرستان است ،از نظر سرانه درآمد جزء استان‌های آخر کشور محسوب می‌شویم و تقریباً جایگاه 28 کشور از آن لرستان است .
بازوند تأکید کرد: این وضعیت بدترین وضعیت اقتصادی است که ممکن است وجود داشته باشد وی به نقش و رسالت خطیر آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش با کمک رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی می‌تواند به رفع این معضل کمک نماید.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان نیز با تبریک کسب رتبه سوم لرستان در جشنواره جوان خوارزمی، جایگاه سوم لرستان در کسب رتبه‌های تک‌رقمی کنکور سراسری، رتبه عالی لرستان در ستاد پروژه مهر و فعالیت‌های علمی و پژوهشی گفت: دستگاه تعلیم و تربیت یک دستگاه ظریف، حساس و پهن‌پیکر می‌باشد که برنامه‌ریزی و حمایت از آن می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت و توسعه جامعه داشته باشد.
گودرز کریمی فر خواستار تعامل و همکاری بیشتر دستگاه‌ها و نهادها با آموزش‌وپرورش لرستان شد و گفت: با توجه به مطالبات بهای حامل‌های انرژی مدارس گفت: ادارات گاز، برق و آبفا تابه‌حال همکاری بسیار خوبی با آموزش‌وپرورش داشته‌اند و با توجه به مشکل تمام استان‌ها در خصوص پرداخت بهای حامل‌های انرژی، انتظار می‌رود تا فرصت شش‌ماهه دیگری برای آموزش‌وپرورش منظور شود.
استاندار لرستان هم ضمن تصویب مهلت شش‌ماهه به آموزش‌وپرورش خواستار پیگیری موضوع و تامین اعتبار حامل‌های انرژی از محل درآمدهای ملی گردید.
وی از برگزاری کنفرانس سراسری فیزیک در لرستان خبر داد و گفت: شانزدهمین کنفرانس سراسری فیزیک در سطح عالی و با حضور میهمانان ویژه از وزارت علوم تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت آموزش‌وپرورش شهریورماه سال آینده در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
کریمی فر خواستار مشارکت دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری مطلوب و کیفی این کنفرانس شد و گفت: از استانداری، دانشگاه لرستان، صداوسیما و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط انتظار داریم که آموزش‌وپرورش را در جهت برگزاری شایسته این کنفرانس یاری رساند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان در ادامه سخنان خود خواستار همکاری شهردار خرم‌آباد در خصوص تغییر کاربری مرکز رفاهی آموزشی معلم، اختصاص زمین مجاور اداره کل آموزش‌وپرورش استان لرستان و پرداخت 5 درصد عوارض دریافتی شهرداری‌های استان به آموزش‌وپرورش گردید که با مساعدت شهردار خرم‌آباد و تایید استاندار به تصویب رسید.
دکتر حسین مهرداد از پیشکسوتان تعلیم و تربیت لرستان در این جلسه خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش مهم‌ترین دستگاه فرهنگی کشور است که به‌نوعی تمام نیروهای انسانی و مدیران رده‌های مختلف کشور محصول دستگاه تعلیم و تربیت هستند.
مهرداد خاطرنشان کرد: باید به آموزش‌وپرورش کمک کنیم تا بتواند با سرعت بیشتری به رسالت و مأموریت‌های خود بپردازد. وی اتکای صرف به درآمدهای نفتی را یک آسیب و معضل برشمرد و گفت: باید آموزش‌وپرورش تلاش کند با پرورش روحیه قناعت و تلاش و پشتکار زمینه رشد اقتصادی جامعه فراهم شود.
 وی به تجربه یکی از کشورهای پیشرفته دنیا اشاره کرد و گفت: با تقویت روحیه خودباوری، قناعت و پشتکار می‌توانیم مسیر رشد و بالندگی کشور را ترسیم کنیم.
مهرداد در ادامه بر این نکته پای فشرد که هزینه کردن در آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری است و هرچه در این دستگاه هزینه شود می‌تواند در آینده مسیر توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور را هموار کند.
در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف در خصوص مطالب مطرح‌شده بحث و گفتگو کردند.




نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا