یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست مدیران مراکز استثنایی استان لرستان با مجيد قدمي معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سالن جلسات خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد‌.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، قدمی در این نشست خدمت در آموزش و پرورش استثنایی را افتخاری بزرگ خواند و گفت‌: باید قدر این لحظات را دانست و از آن درست بهره‌برداری کرد‌.
وی تصریح کرد: کار در حوزه دانش‌آموزان استثنایی کاری حساس و ظریف است و باید برای بهره‌وری بیش‌تر به دنبال ارتقاء دانش بود و بر دایره معلومات و دانش خود افزود‌.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به اقدامات موثری که در حوزه دانش آموزان استثنایی صورت گرفته‌، گفت‌: از سال آینده مشکل بیمه درمانی کودکان استثنایی به طور کامل حل خواهد شد و کار تامین بودجه و اعتبارات سرویس‌های مدارس این دانش آموزان هم در دست بررسی و اقدام است‌.
قدمي ادامه داد‌: به منظور کیفیت‌بخشی به سنجش قبل از دبستان کودکان از ابتدای آذرماه به صورت آزمایشی در 10 درصد جامعه هدف شروع شده است تا امکان مطالعه و بررسی دقیق پس از پالایش وجود داشته باشد‌.
وی از واریز چند مرحله از سرانه دانش‌آموزی به مدارس استثنایی خبر داد و گفت‌: در خصوص  تغییر کتاب‌های درسی از نظر محتوایی اقداماتی صورت گرفته است و تلاش می‌شود تا آموزش‌های ضمن خدمت هم با دقت بیش‌تری انجام شود‌.
قدمي ادامه داد‌: بر همین اساس دوره‌های تخصصی به صورت متمرکز در تهران و دوره‌های عمومی به استان‌ها محول شده است‌.
قدمی اظهار داشت‌: با توجه دولت 35درصد به بودجه و اعتبارات آموزش و پرورش استثنایی اضافه خواهد شد‌.
رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: به ازای هر 4 دانش اموز استثنایی در کشور، یک نیروی انسانی وجود دارد.
قدمي افزود: در حال حاضر یک هزار و 560 مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد که در این مراکز 72 هزار دانش آموز در 7 گروه تحت پوشش هستند‌.
وی اضافه کرد: 21 هزار نیروی انسانی در این مراکز فعالیت دارند که به طور تقریبی به ازای هر 4 دانش‌آموز این مراکز، یک نیروی انسانی فعالیت دارد.
معاون وزير اظهار داشت: اعتباراتی که برای دانش‌آموزان استثنایی هزینه می‌شود دو تا سه برابر یک دانش آموز عادی است که برنامه‌هایی برای کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش استثنایی برای همه گروه‌ها و مقاطع لحاظ می‌شود.
قدمي اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی برای حذب دانش‌آموزان و والدین آن‌ها در مدارس داریم که اجرایی شدن بیمه دانش‌آموزان و تامین خدمات توان‌بخشی و درمانی و رفع مشکل سروریس ایاب و ذهاب در مناطق محروم از جمله آن‌ها است.
وی در خصوص فعالیت معلمین غیرمتخصص در برخی مدارس استثنایی افزود: به دلیل کمبود نیروی انسانی در سال‌های گذشته از معلمین عادی و غیر متخصص برای این مراکز استفاده شده که شناسایی شده‌اند و برای آنها برنامه ضمن خدمت در نظر گرفته شده که آموزش‌های لازم را در این خصوص فرا بگیرند.
قدمی از اجرای برنامه‌های تشویقی برای معلمان مدارس استثنایی در آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد انگیزه در معلیمن استثنایی پی‌گیري‌های لازم انجام شده تا حقوق و مبالغ تشویقی که در گذشته دریافت می‌کردند دوباره برقرار شود که تا حدودی زحمات معلمان این مراکز جبران شود.
اميرحسين برجی رئیس آموزش و پرورش استثنایی هم با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاری خود گفت‌: کمبود نیروهای انسانی متخصص و مجرب‌، فضا‌های آموزشی و ورزشی‌، تجهیزات و امکانات تخصصی و اعتبارات دولتی ما را در ارائه خدمات بیش‌تر به دانش‌آموزان استثنایی رنج می‌دهد و امید است با همت مسوولین این مشکلات مرتفع شود.
قدمي ضمن حضورش در خرم‌آباد کلنگ يك باب آموزشگاه 12 کلاسه (تیپ 80 نفره‌) ویژه کودکان استثنایی را بر زمين زد و از مركز استثنايي احياء بروجرد نيز ديدن نمود.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در اين خصوص گفت‌: این آموزشگاه در زمینی بالغ بر 4200 متر در 2 طبقه ویژه کودکان استثنایی احداث خواهد شد و پیمانکار این پروژه تعهد کرده تا آن را حدکثر ظرف يك سال تحویل دهد‌.
گودرز کریمی‌فر خاطر‌نشان کرد‌: استقرار عدالت آموزشی و نگاه خاص و ویژه به دانش‌آموزان استثنایی سیاست آموزش و پرورش است و دستگاه تعلیم و تربیت وظیفه خود می‌داند تا شرایط لازم را برای آموزش و پرورش کودکان استثنایی فراهم کند‌.
وی هم چنین اظهار داشت‌: یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اولیه برای احداث پروژه تخصیص داده شده و سایر اعتبارات هم به مرور اختصاص پیدا خواهد کرد‌.
شايان ذكر است محسن غفوریان معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش اسثنایی کشور  و مدير سابق آموزش و پرورش استثنايي لرستان در دهه 70 نیز در این بازدید، قدمي را همراهي مي‌كرد.
افزايش 35 درصدي بودجه آموزش و پرورش استثنايي و افزايش حقوق كاركنان 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا