یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان این که علاوه بر فوق‌العاده شغل امتیاز دیگری تحت عنوان «حق استثنایی» به معلمان استثنایی پرداخت می‌شود، گفت:‌ تفاوت دریافتی یک معلم استثنایی با معلم عادی بین 80 تا 100 هزار تومان است.
مجيد قدمي رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به گزارش ايسنا، مجید قدمی در پاسخ به پرسشی درباره سنوات ارفاقی و فوق‌العاده شغل معلمان مدارس استثنایی که بين سال‌های 88 تا 91 قطع شده بود گفت:‌ با پی‌گیری‌های انجام شده این مشکل رفع و این ترفیع منظور شده است.
وی افزود: علاوه بر این امتیاز دیگری تحت عنوان «حق استثنایی» به معلمان استثنایی پرداخت می‌شود و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور درباره تسهیلات معلمان استثنایی در سال آینده عنوان کرد: اکنون پرداختی‌ها به روال سابق صورت می‌پذیرد، اما چون تحت قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم‌، نمی‌توانیم به طور خاص حقوق معلمان خود را افزایش دهیم‌.
قدمی با اشاره به این که نظام آموزشی ما سالانه 3 تا 4 برابر دانش‌آموزان عادی برای دانش‌آموزان استثنایی هزینه می‌کند گفت: آموزش و پرورش استثنایی یک آموزش پرهزینه است؛ البته معلولیت نمی‌تواند باعث محرومیت از تحصیل شود و ما برای سواد‌آموزی این گروه همواره تلاش می‌کنیم، البته باید هزینه‌ها به طور ویژه دیده شوند.
 در سراسر از حدود يك ميليون و 15 هزار معلم سراسر كشور، حدود 21 هزارو 500 نفر آن‌ها در مدارس استثنايي فعاليت مي‌كنند. اين معلمان در مراكز نابيناياين و كم‌بينايان، ناشنوايان، كم‌توان‌ذهني، چند معلوليتي، اوتيسم و ... مشغول كار هستند.
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا