یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

پیتر لاییش سفیر فرهنگی مرکز حمایت از فرهنگ و هنر اتریش از قلعه تاريخي فلک‌الافلاک خرم‌آباد ديدن كرد.
به گزارش يافته، سفیر فرهنگی اتریش در اين خصوص گفت: قلعه فلک‌ الافلاک بسیار جذاب بود و تا کنون چنین قلعه‌ای ندیده بودم. وي با اشاره به ديدني‌هاي موزه مردم‌شناسي قلعه، اظهار داشت: اطلاعات خوب و نکات جذابی درباره زندگی مردم که در لرستان وجود داشتند پیدا کردم.
سفیر اتریش به تاریخچه سکونت در لرستان که مربوط به پیش از میلاد مسیح است اشاره کرد و گفت: سنت‌های لرستان که در موزه مردم‌شناسی نمایش داده شده، از زندگی روزمره گرفته تا موسیقی اصیل لرستان بسیار زیباست به طوری که تحت تاثیر قرار گرفتم.
لاييش گفت: اولین بار است که به لرستان آمده‌آم و از این که به اين‌جا آمدم خوشحالم.
وی در پاسخ به اين سؤال كه آیا لرستان و اتریش می‌توانند تبادلات فرهنگی از جمله ایجاد نمایشگاه، موزه و معرفی جاذبه‌ها داشته باشند بيان داشت: اشیاء موزه باستان‌شناسی لرستان می‌تواند در سراسر جهان به نمایش گذاشته شود چرا که منحصربه‌فرد هستند.
لاييش تصريح كرد:  آمادگی داریم که نمایشگاهی موقت از آثار تاریخی غاز کلماکره پلدختر در اتریش دایر و همچنین جاذبه‌های لرستان را در اتریش در غالب نمایشگاه یا هر چیز دیگری به مردم اتریش معرفی کنیم.
سفير فرهنگي اتريش در جواب مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در مورد اجرای برنامه‌های مشترک از جمله شب‌های فرهنگی گفت: از اجراي این برنامه‌ها استقبال می کنیم چون لرستان کم‌تر در جهان شناخته شده است و این خود فرصت خوبی است که بتواند دیده شود.
وی گفت: خیلی مایلم که پتانسیل‌هایی که در لرستان وجود دارد و در زمینه‌هایی که می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم به همکاران خود و مسوولان در اتریش معرفی کنم.
قرار است وي با کارشناسان و باستان‌شناسان اتریش صحبت کند و امیدوار است لرستان و اتریش بتوانند اطلاعات خوبی با هم رد و بدل کنند.

سفیر فرهنگي اتریش از قلعه فلک‌الافلاک ديدن كرد + عكس سفیر فرهنگي اتریش از قلعه فلک‌الافلاک ديدن كرد + عكس

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا