یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت‌: کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه کتاب لرستان از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و متنوع هستند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر "حمیدرضا حنان" با تاکید بر این که به طور حتم برگزاری این نمایشگاه تاثیر فوق‌العاده‌ای در زمینه فرهنگ استان خواهد داشت عنوان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این نمایشگاه زمان برگزاری مناسب آن است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان استان و همچنین علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند از این نمایشگاه به خوبی استفاده کنند.
دکتر حنان با اشاره به تنوع کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان بیان داشت: کتاب‌هایی که در نمایشگاه ارائه شده از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر این که برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها در لرستان باید به یک فرهنگ در استان تبدیل شود بیان داشت: با توجه به برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها می‌توان سطح و میزان مطالعه مردم را افزایش داد.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با ضرورت تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی ادامه داد: فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک میراث ماندگار موجب تحول در جامعه خواهد شد.
حنان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در لرستان موجب برآورده شدن نیازهای جامعه خواهد شد و این کار به عنوان یک کار  ارزشمند در لرستان محسوب می‌شود.
وي متذكر شد: به پاس استقبال خوب مردم و به تقاضاي شماري از آن‌ها، نمايشگاه تا عصر روز چهارشنبه 19 آذرماه تمديد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان افزود: در صورت استقبال خوب از نمايشگاه امسال، در آينده ناشران بيش‌تري راغب به حضور در نمايشگاه‌هاي كتاب لرستان خواهند شد، لذا از عموم مردم استان تقاضا مي‌شود نسبت به اطلاع‌رساني در اين زمينه اهتمام ورزند.
 
گزارش تصويري: حواشي نمايشكاه كتاب لرستان/ برخورد دو معاون استاندار

بیش از 10 هزار بن کارت الکترونیکی در نمایشگاه کتاب لرستان توزیع خواهد شد
مدیر عامل بانک صادرات استان لرستان از توزیع بیش از 10 هزار بن کارت کتاب در طول برگزاری نمایشگاه خبر داد.
بهروز هدایتی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب لرستان، ر به روند توزیع بن کارت‌های الکترونیکی کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب استان لرستان حدود 300 میلیون تومان بن کارت الکترونیکی برای خرید کتاب توزیع خواهد شد و بانک صادرات لرستان متولی فروش بن کارت‌های نمایشگاه کتاب است.
وی از توزیع حدود 10 هزار بن کارت الکترونیکی تا پایان نمایشگاه کتاب در لرستان خبر داد و عنوان کرد: این بن کارت‌ها به صورت 50 هزار تومانی، 30 هزار تومانی و 20 هزار تومانی توزیع می‌شوند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات استان لرستان افزود: به اساتید دانشگاه‌ها تا سقف 70 هزار تومان، دانشجویان 60 هزار تومان و عموم مردم 50 هزار تومان به ازاي هر شماره ملي بن کارت فروخته خواهد شد.
هدایتی به تخفیف 20 درصدی بن کارت‌های توزیع شده در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و بیان داشت: اگر میزان استقبال مردم از نمایشگاه زیاد باشد این قابلیت وجود دارد که تعداد بن کارت‌های الکترونیکی نیز بیش‌تر شود.
وی از استقبال مردم برای خرید بن کارت‌های الکترونیکی کتاب ابراز رضایت کرد و افزود: میزان استقبال مردم از خرید بن کارت‌های الکترونیکی تا این هنگام از برگزاری نمایشگاه خوب بوده و مشکل خاصی در این زمینه وجود نداشته است.
هدایتی یادآور شد: همکاران ما مستقر در هشتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان با رعایت مشتری‌مداری و با حوصله به سوالات مراجعه‌کنندگان پاسخ داده و آن‌ها را در زمینه خرید بن کارت‌های کتاب راهنمایی می‌کنند.
 
وب‌سایت نویسندگان لرستان رونمایی شد
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان از رونمایی وب‌سایت نویسندگان استان خبر داد.
ماشاء‌الله امان‌الهی‌بهاروند با اشاره به برنامه‌های جنبی روز چهارم نمایشگاه کتاب لرستان اظهار داشت: در این روز مراسم شاهنامه‌خوانی در حاشیه نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد.
وی افزود: همچنین در روز چهارم برپایی نمایشگاه کتاب در لرستان یک نمایش خیابانی با موضوع عاشورا در فضای نمایشگاه و توسط گروه نمایشی شهرستان دورود به اجرا در‌آمد و در روز پنجم نيز نشست فرهنگ و رسانه با استقبال خوب اهالي رسانه استان تؤام بود.
بهاروند رونمایی از وب‌سایت نویسندگان استان را از دیگر برنامه های جنبی روز چهارم برپایی نمایشگاه کتاب در لرستان دانست و گفت: این وب سایت توسط ساسان والی‌زاده از نویسندگان و فعالان عرصه فرهنگ استان طراحی شده است.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه سخنان خود به وضعیت حضور ناشران بومی در نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: 20 انتشاراتی در لرستان مشغول به کار هستند که 7 انتشاراتی استان در هشتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان دارای غرفه بوده و از انتشاراتی‌های فعال استان هستند.
بهاروند افزود: انتشارات اردی‌بهشت‌جانان، شاپورخواست، سوری، قلم اعظم و انتشارات پیام ایثار از جمله انتشاراتی‌های حاضر در نمایشگاه کتاب استان لرستان هستند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری نمایشگاه کتاب در لرستان، مهم‌ترین سیاست دولت تدبیر و امید را برقراری عدالت فرهنگی خواند و عنوان کرد: امیدوار هستیم عدالت در توزیع اعتبارات فرهنگی نیز شامل حال استان لرستان شود.
بنابر این گزارش هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب لرستان با حضور بیش از 370 ناشر برجسته و فراملی و در قالب 180 غرفه مختلف در حال برگزاری است.
در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب در استان لرستان نشست های فرهنگی و نقد تخصصی کتاب با حضور اساتید برجسته در این حوزه برگزار می‌شود.
هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از 12 تا شامگاه چهارشنبه 19 آذر‌ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی خرم‌آباد آماده بازدید علاقمندان است.
 
ظرفیت رسانه‌ها برای توسعه فرهنگ کتاب‌‌خوانی به‌کار گرفته شود
سرپرست امور کتابخانه های عمومی استان، با تأکید بر توجه ویژه رسانه‌ها به ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در هدایت افکار عمومی به‌شمار می‌روند که باید از این ظرفیت مهم به‌منظور توسعه فرهنگ کتاب‌‌خوانی استفاده کنیم.
امیر فرزامی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در حاشیه بازدید از هشتمین نمایشگاه کتاب لرستان با تأکید بر این‌که توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی ضرورت فرهنگی است، گفت: لازم است همه اداره‌ها در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش کنند.
وی افزود: کتاب استادی است که همیشه در اختیار انسان است و مطالعه کتاب‌های مفید برای آموزش و ارتقای سطح علمی و تأمین نیازهای ضروری مردم بسیار اهمیت دارد.
فرزامی گفت: ارائه کتاب‌های خوب، یکی از بهترین ابزارها برای به کمال رساندن انسان‌هاست و کسی‌که در این دنیای زیبا به زندگانی می‌پردازد، نمی‌تواند با دنیای کتاب بی‌ارتباط باشد.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی داشته باشند، به همین خاطر نوشتن به زبان مردم به‌نحوی که نیازآفرین و همچنین پرسش آفرین باشد، یک ضرورت است.
فرزامی با تأکید بر توجه ویژه رسانه‌ها به ترویج فرهنگ مطالعه، گفت: رسانه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل در هدایت افکار عمومی به‌شمار می‌روند که باید از این ظرفیت مهم به‌منظور توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی استفاده کنیم.
وی افزود: جامعه‌ای می‌تواند به پویایی دست یابد که فرهنگ مطالعه و سرانه سطح مطالعه در آن نهادینه شده باشد، از این‌رو باید جایگاه کتاب را بین مردم پررنگ‌تر کرد و همه ما مسوولان باید در این زمینه تا آن‌جا که می‌توانیم تلاش کنیم.
فرزامی با تأکید براین‌که یکی از برنامه‌های مناسب برای توسعه کتاب‌خوانی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است، گفت: نمایشگاه‌ها یکی از ابزارهای اساسی و بسیار کارا در مدیریت فرهنگی یک جامعه هستند.
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان اضافه کرد: نمایشگاه کتاب را به منزله بوستانی باید تلقی کرد که مردم برای چیدن بهترین و قشنگ‌ترین گل‌ها نباید این فرصت را از دست دهند.
وی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه فرصتی ایجاد می‌کند تا دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید فن به فریضه مطالعه بپردازند.
یادآور می‌شود، هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان لرستان از 12 تا 19 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خرم‌آباد با حضور بیش از 250 ناشر مطرح کشوری در نمایشگاه بزرگ کتاب برپا شده و این نمایشگاه در 2 نوبت صبح و عصر و با 180 غرفه دایر است.
برنامه‌هایی مانند نقد کتاب، برگزاری 3 نشست فرهنگی، رونمایی از کتاب در مدت دو روز، برگزاری سخنرانی علمی با حضور شخصیت برجسته علمی کشوری و برگزاری برنامه روز فرهنگ در شهرستان‌ها از جمله برنامه‌های متنوعی است که در این هفته برگزار می‌شود
 
برگزاری نمایشگاه کتاب گامی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در سال فرهنگ و اقتصاد و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان لرستان نمایشگاه کتاب را یکی از راه های گسترش فرهنگ مطالعه در میان مردم دانست و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب برای بالا بردن سطح مطالعه جامعه و سوق دادن مردم به سمت کتاب، فرهنگ و تمدن بسیار مفید است.
وی عنوان کرد: هشتمین نمایشگاه کتاب لرستان از نظر حجم شرکت کننده بسیار بالا بوده و کتبی که در نمایشگاه عرضه شده اند به لحاظ محتوا در سطح بالایی قرار دارند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد افزود: کتاب‌هایی که در نمایشگاه کتاب لرستان عرضه می‌شوند از کتب مورد نیاز جامعه بوده و می‌توانند برای تقویت علم و دانش و بالا بردن فرهنگ جامعه مفید باشند.
حجت‌الاسلام میرعمادی حضور ناشران برجسته کشوری در نمایشگاه کتاب لرستان را یکی از نقاط قوت این نمایشگاه دانست و بیان داشت: وجود کتاب‌های جدید و تازه های نشر کشور در این نمایشگاه از دیگر نقاط قوت نمایشگاه کتاب استان لرستان است.
وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی برگزاری این نمایشگاه کتاب در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری بسیار ارزشمند و تاثیرگذار خواهد بود.
حجت‌الاسلام میرعمادی تصریح کرد: معتقد هستیم برای تقویت جبهه فرهنگی در برابر جبهه استکباری یکی از راه‌های موثر برگزاری نمایشگاه‌های کتاب است که در جهت تقویت فرهنگ جامعه می تواند موثر و مفید باشد.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد منابع ارائه شده در نمایشگاه و قیمت کتب عرضه شده را مناسب دانست و گفت: با توجه به تسهیلاتی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان برای خرید کتاب های عرضه شده در نمایشگاه در نظر گرفته است فرصت مناسبی است که محققان، اساتید، دانشجویان، طلاب و مردم استان از این نمایشگاه استقبال کنند.
حجت الاسلام میرعمادی افزود: یکی از کتبی که توجه مرا به خود جلب کرد کتابی در زمینه تفسیر قرآن است که حتی در نمایشگاه بین المللی تهران نتوانستم آن را پیدا کنم و این یکی از نقاط قوت این نمایشگاه است.
 
نمایشگاه کتاب لرستان عامل تحقق خواسته های فرهنگی استان است
معاون سیاسی امنیتی‌استانداری لرستان گفت: هشتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان در جهت رسیدن به خواسته‌های فرهنگی استان برگزار شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، سید "سعید شاهرخی" در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان لرستان برپایی این نمایشگاه را یک رویداد باشکوه علمی و فرهنگی خواند و اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که نمایشگاه کتاب استان لرستان پس از دو سال وقفه مجددا در استان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه هیچ تکنولوژی جایگزین کتاب نخواهد شد عنوان کرد: واقعیت این است که علیرغم پیشرفت تکنولوژی روز و  فناوری‌های قوی که در نشر اطلاعات و اخبار فعال هستند هنوز کتاب توانسته است نقش برجسته خود را حفظ کند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر ضرورت پرداختن به حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: برپایی نمایشگاه های کتاب و عرضه کتاب بصورت انبوه و در دسترس گذاشتن آسان آن برای مردم امری ضروری است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های فرهنگی این امر محقق خواهد شد.
شاهرخی بیان داشت: استانداری لرستان در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی برنامه های مدونی در زمینه امور فرهنگی و درکارگروه های فرهنگی استان در دست اقدام دارد که مهم‌ترین آن‌ها بالا بردن سطح فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مطالعه است.
معاون سیاسی‌امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: در این نمایشگاه از حداکثر ظرفیت‌های موجود کشور در زمینه ناشرین استفاده شده است و مردم استان می توانند به براحتی کتب مورد نیاز خود را از نمایشگاه تهیه کنند.
شاهرخی بر ضرورت استمرار برپایی نمایشگاه کتاب در استان لرستان تاکید کرد و گفت: برای بالا بردن قدرت خرید مردم از نمایشگاه کتاب بن هایی با تخفیف مناسب در نظر گرفته شده است و دانشگاه های استان نیز مکلف شده اند بن هایی را برای افزایش قدرت خرید دانشجویان و اساتید در اختیار آن ها قرار دهند.
وی افزود: غرفه داران و انتشاراتی های حاضر در نمایشگاه کتاب استان نیز تخفیف های مناسبی برای خریداران در نظر گرفته‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان اضافه کرد: در برنامه‌های مختلف همه شهروندان خرم آبادی برای بازدید از نمایشگاه کتاب و خرید از آن ترغیب شده‌اند.
شاهرخی گفت: حضور مردم در هشتمین نمایشگاه کتاب استان لرستان چشمگیر بوده و این نشان‌دهنده بالا بودن سطح فرهنگ مردم این دیار است.
 
نشست "فرهنگ و رسانه" در حاشیه نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد
نشست "فرهنگ و رسانه" به همت خانه مطبوعات استان لرستان و با حضور اصحاب قلم و مطبوعات در محل غرفه نشست‌های تخصصی هشتمین نمایشگاه سراسری کتاب لرستان برگزار شد.
در جریان نشست ضمن طرح مباحث تخصصی در زمینه نقش رسانه‌ها در ارتقای فرهنگی جامعه، برخی از اهالی مطبوعات استان به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.
حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد و معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی بود.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در حاشیه این نشست در سخنانی با اشاره به این که سابقه مطبوعاتی استان لرستان به ۱۰۰ سال پیش بر می گردد گفت: ارتباط بین رسانه و فرهنگ عمومی از جمله مباحثی بود که در نشست فرهنگ و رسانه مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.
ماشاءالله امان‌الهی‌بهاروند خاطرنشان کرد: استان لرستان از حیث رسانه‌ای استان درخشان و غنی بوده و دارای بیش از ۷۰ مجوز نشریه و ۱۳ خبرگزاری است.
وی گفت: استان لرستان به خود می‌بالد که چهره‌های سرشناسی همچون دکتر سید فرید قاسمی را به جامعه مطبوعاتی کشور تقدیم کرده است.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا