یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چهره‌های متعدد علمی و فرهنگی هنری در لبیک به فراخوان عضو شورای شهر تهران برای حضور در کتاب‌فروشی‌ها، همزمان با هفته کتاب در کتاب‌فروشی‌ها و انتشاراتی‌های سراسر کشور حضور یافتند و در کنار علاقه‌مندان به کتاب، این روز را جشن گرفتند.
 به گزارش یافته، صبح پنج‌شنبه در حالي كه اعضاي شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد سرگرم بركناري شهردار تازه منصوب شده ي اين شهر بودند، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و اندیشه به فراخوان احمد مسجدجامعی عضو شوراي شهر تهران برای حضور در کتاب‌فروشی‌ها لبیک گفتند و با حضور در کتاب‌فروشی‌ها و انتشاراتی‌های کشور و تهران در میان استقبال پرشور مردم و اهالی کتاب، با آن‌ها گفت‌و‌گو کردند.
 مسجدجامعی که پس از طرح ابتکاری «تهران‌گردی» این بار به منظور حمایت از ناشران و پدیدآورندگان کتاب و ایجاد اشتیاق به مطالعه با فراخوان حضور در کتابفروشی‌ها، طرح ابتکاری «کتابگردی» را کلید زده است و در کتاب‌فروشی‌ها و انتشاراتی‌های تهران حضور یافت.
او در این طرح ابتکاری با "سید فرید قاسمی" تاریخ‌نگار لرستانی مطبوعات کشور نیز در انتشارات و فروشگاه خانه فرهنگ و هنر گویا دیدار کرد.
در دیدار مسجد‌جامعی با  قاسمی، بسیاری از چهره‌های ادبی و فرهنگی کشور از جمله غلام‌حسین صارمی، داریوش اسدزاده، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالحسین مختاباد، هنرمند و عضو شورای اسلامی شهر تهران، اسرافیل شیرچی استاد برجسته خوشنویسی و سهیل محمودی حضور داشتند.
 مسجد جامعی همچنین با حضور در انتشارات "سخن" از کتاب‌های شعر "هوشنگ رئوف" شاعر معاصر لرستانی دیدن کرد.
 "جنون آب"، "ناز گلو خوانده‌ای"، "دو حنجره آواز" و "نبض گلوی تاک" عناوین مجموعه اشعار هوشنگ رئوف است که سال‌ جاری توسط انتشارات نصیرا منتشر و روانه‌ي بازار كتاب شد.
 قابل ذکراست احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران و وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار فراخوانی از پدیدآورندگان و اصحاب فکر و فرهنگ خواسته بود  تا به مناسبت هفته کتاب روز پنج‌شنبه 29 آبان در حرکتی نمادین در کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور حضور به هم رسانند.


احمد مسجدجامعي

مجموعه شعر "ناز گلو خوانده‌ای" از آثار هوشنگ رئوف شاعر معاصر لرستانی در دستان مسجدجامعی

احمد مسجدجامعي و سيد فريد قاسمي
دیدار مسجد جامعی با سید فرید قاسمی تاریخ‌نگار لرستانی مطبوعات کشور

 

خبر: عبدالرضا قاسمی / تهران

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا