یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برنامه‌های هفته کتاب استان لرستان از سوي روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان تشریح شد.
برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در لرستان اعلام شدبه گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان، 24 آبان به عنوان اولین روز از هفته کتاب با عنوان کتاب، محرم و مسجد، روز دوم با عنوان کتاب، آگاهی و سبک زندگی، روز سوم با عنوان کتاب، فرهنگ و صنعت، روز چهارم با عنوان کتاب، مدرسه و دانشگاه و حوزه، روز پنجم با عنوان کتاب‌، پدیدآورندگان، خادمان و پیشکسوتان نشر، روز ششم با عنوان کتاب، روستا و عشایر‌، روز هفتم با عنوان کتاب و شهروند و آخرین روز هفته کتاب با عنوان کتاب، رسانه و فناوری‌های نوین نام‌گذاری شده است.
تجلیل از خادمان حوزه نشر و کتاب، نشست‌های نقد کتاب،آیین رو نمایی از کتب 3 ماهه دوم سال جاری، اهدا کتاب به مراکز فرهنگی، علمی و آموزشی و اعلام انتشار انتخاب کتاب سال و ... از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب است.
در اين راستا، بیش از 10 هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی در نقاط مختلف استان به صورت رایگان اهدا می‌شود. این کتاب‌ها در قالب طرح توزیع و اهدا کتاب علاوه بر ادارت و دستگاه‌ها، در معابر عمومی نیز اهدا خواهد شد.
همچنين بیش از 50 نمایشگاه کتاب در مدارس و مساجد استان برپا مي‌شود. کاروان اهدا کتاب در مصلی‌های نماز جمعه‌، معابر عمومی شهرها و نقاط روستایی و عشایری نيز راه‌اندازی می‌شود.
 

همایش تجلیل از خادمان کتاب نیز 29 آبان‌ماه برگزار و همزمان از 15 عنوان برگزیده کتاب استان رونمایی خواهد شد.

جزییات برگزاری و زمان نام‌نویسی این نمایشگاه متعاقباً اعلام خواهد شد.

شايان ذكر است در بزرگداشت هفته کتاب لرستان، استانداری، دانشگاه‌های استان، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، نهاد کتابخانه عمومی، اداره کل ورزش و جوانان، حوزه هنری، میراث فرهنگی، صدا و سیما، شهرداری خرم‌آباد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد‌، بنیاد شهید و امور ایثارگران مشارکت دارند.

24 آبان ماه روز ملی کتاب و کتابخوانی است.

 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا