یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم هشتمین سالگرد درگذشت استاد بهمن علاءالدین اسطوره‌ي آواز بختیاری و خالق اثر ماندگار "مال‌کنون" در بقعه متبركه امامزاده طاهر(ع) شهرستان کرج برگزار شد.
به گزارش يافته، اين مراسم روز‌ جمعه 16 آبان 1393 با حضور خانواده آن مرحوم و جمعی از اصحاب فرهنگ و دوست‌دارانش در بقعه متبركه امام‌زاده طاهر(ع)  شهرستان کرج برگزار شد.
در این مراسم برخی شاعران و فرهیختگان لر زبان از جمله، دکتر محراب رجبی معاون رئیس‌جمهور در امور ایرانیان خارج از کشور، زینت حسنی نویسنده کتاب کوگ تاراز، اسحق خلفیان، جمشید کریمی و ... در وصف بهمن علاءالدین سخن رانده و شعر خوانند.
علی‌رضا کریمی نغمه‌پرداز بختیاری نیز که به عنوان مجری در برنامه حضور داشت در حین اجرای برنامه، ترانه‌های بهمن علاءالدین را بازخوانی می‌کرد.
بهمن علاءالدین معروف به مسعود بختیاری خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز نامی بختیاری است که آثار ماندگاری را در حوزه موسیقی و ترانه بختیاری از خود به یادگار گذاشته است.
علاءالدین مهرماه 1319 در شهرستان مسجدسلیمان به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از همکاری با رادیو و تلویزیون اهواز و نفت ملی آبادان و اجرای کنسرت هایی در سال‌های ابتدایی دهه 50 آغاز کرد.
حاصل سال‌ها تلاش استاد بهمن علاءالدین در حوزه موسیقی بختیاری در قالب آلبوم‌های "مال کنون "،  "هی جار"، " تاراز"، "بر افتو "،"آستاره" و " ویر"  در دسترس علاقه مندان به موسیقی بختیاری قرار گرفته است..
بهمن علاءالدین پس از طی یک دوره بیماری کلیوی و عمل جراحی مثانه در "صبح‌گاه روز جمعه، دوازدهم آبان‌ماه ۱۳۸۵ "، پس از ۶۶ سال زندگی شرافتمندانه، به علت نارسایی قلبی در بیمارستان" کسری" جهان‌شهر این شهر دار فانی را وداع گفت.
پیکر وي در جوار تربت برخی از هنرمندان برجسته ایران نظیر غلام‌حسین بنان، حبیب‌الله بدیعی، مرتضی حنانه، هوشنگ گل‌شیری و ... در "بقعه امام‌زاده طاهر کرج" به خاک سپرده شد.

عبدالرضا قاسمي / تهران

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا