یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در اجتماع بزرگ هفته فرهنگی لرستان در تهران، از 3 اثر ماندگار ملی لرستاني‌ها یاد شد.
حامد احمدي‌رادبه گزارش يافته، در این مراسم كه با حضور اعضای شورای شهر تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجتماع بی‌نظیر مردم تهران برگزار شد، مسوول معرفی بخش مفاخر لرستان اظهار داشت: 3 اثر بزرگ ماندگار در حوزه فرهنگ ديني و هنر متعلق به 3 شخصیت لرستاني مايه مباهات لرستان است كه بايد از آنان ياد شود.
حامد احمدی‌راد گفت: اولین شخصیت مرحوم آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند است که با خلق ر کتاب بی‌نظیر "کلمة‌الله العلیا" در حوزه‌ي ترجمه و تجزیه و ترکیب آيات قرآن، برگ زرینی بر تاریخ لرستان افزوده است.
وی با تقدير از تفكر هنر شناسنا‌نه انتخاب یک‌صد اثر برتر تاریخ موسیقی ایران عنوان کرد: این اقدام مثبت توسط کرم‌رضا پیریایی از مسوولان لرستاني صدا‌و‌سيماي كشور به انجام رسید و بزرگان موسیقی ايران این کار ملی را ستودند.
احمدي در ادامه گفت: اثر فاخر دایه دایه مرحوم رضا سقایی رتبه بیستم را بين اين آثار ماندگار کسب کرده است كه مايه مباهات قوم لر است.
مسوول بخش فرهنگی جشنواره در پایان با اشاره به انتشار جلد نخست كتاب "دانش‌نامه مطبوعات" توسط لرستاني‌ها بیان کرد: کار بزرگ دانش‌نامه مطبوعات براى اولین بار به همت محمد‌جعفر محمدزاده و همكاري برخي محققان لرتبار به زیور طبع آراسته شده است.
احمدي با اشاره به آثار ارزشمند استاد سيدفريد قاسمي ديگر محقق لرستاني كه بيش از 144 جلد كتاب را تأليف و چندين مرتبه جايزه‌ي كتاب سال ايران را از آن خود كرده است، افزود: به حق كه لقب "حافظه تاريخي مطبوعات كشور" برازنده ايشان است و انشتار اين تعداد كتاب كه اكثر آن‌ها در حوزه مطبوعات هستندف از عهده كم‌تر كسي بر مي‌آيد.
 سيد‌فريد قاسمي و ساسان والي‌زاده

گزارش تصويري رونمايي از دانش‌نامه مطبوعات ايران با حضور وزير

كرم‌رضا  پيريايي

مسعود فرج‌الهي
پايگاه خبري يافته/ تهران
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا