یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهردار مرکز لرستان با تشریح جزئیات برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران از ایجاد 50 غرفه برای عرضه تولیدات فرهنگی استان خبر داد.
به گزارش يافته به نقل از مهر، محمد مهرابی در نشست خبری با محوریت تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی لرستان در تهران اظهار داشت: برنامه‌ای در دور دوم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تحت عنوان "جهشی به سوی فردا" انجام دادیم که یک استراتژی فکری در مسیر اجرای برنامه‌های مختلف به ویژه فرهنگی بود.
وی با بیان این که این برنامه را عملیاتی کردیم و جواب داد افزود: حاصل اجرای این برنامه حرکت‌هایی در سطح شهر بود که در این زمینه طی سال جاری نیز برنامه‌هایی را در دستور کار داریم و هفته فرهنگی لرستان در این راستا است.
مهرابی با بیان این که برای اجرای هفته فرهنگی لرستان مکاتباتی را با شهردار تهران انجام دادیم افزود: تا امروز 95 درصد کار در زمینه اجرای این هفته فرهنگی پیش رفته و بخش ساز و کار افتتاحیه و اختتامیه این برنامه مانده است.
وی با بیان این که اصل این برنامه را شهرداری خرم‌آباد دست گرفته است افزود: در این راستا با شهرداری تهران هماهنگ کردیم و استاندار لرستان نیز از برگزاری هفته فرهنگی استان استقبال کرد.
شهردار خرم‌آباد مکان برگزاری هفته فرهنگی لرستان را خانه هنرمندان تهران عنوان کرد و گفت: تعدادی غرفه را در این محل هماهنگ کرده‌ایم تا میزبان برنامه‌های استان باشند.
مهرابی ادامه داد: همچنین با تعدادی از دستگاه‌های استان هماهنگ شده که بتوانند دستاوردهای فرهنگی و هنری استان را در این غرفه‌ها به نمایش بگذارند.
وی تاریخ افتتاحیه هفته فرهنگی لرستان را نوزدهم مهرماه ذكر كرد و بیان داشت: در این راستا حدود 3 هزار نفر از لرستانی‌هاي مقیم تهران برای حضور در این برنامه دعوت شده است.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به حضور 100 نفر از هنرمندان شهر خرم‌آباد در این برنامه یادآور شد: در این برنامه در واقع می‌خواهیم فرهنگ لرستان را از زوایای مختلف به نمایش بگذاریم تا زمینه معرفی ابعاد مختلف فرهنگ استان فراهم شود.
مسوول روابط عمومی هفته فرهنگی لرستان نیز اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان یک هنرمند و شهروند در درجه اول معرفی فرهنگ بزرگ قوم لر به همه کشور است.
افشین چگنی با بیان این که این برنامه فرهنگی باید به تمام معنا هفته فرهنگی استان باشد عنوان کرد: طی 5 سال اخیر این مهم‌ترین اتفاق فرهنگی لرستان در سطح کشور با این تدارکات عظیم است.
وي با بیان این که 50 غرفه برای برنامه‌های استان در نظر گرفته شده است افزود: از این تعداد 12 غرفه بروجرد، 5 غرفه کوهدشت، 5 غرفه الیگودرز، 3 غرفه دورود و مابقی(25 غرفه ديگر) مربوطه به شهر خرم‌آباد است.
چگني با بیان این که 20 غرفه در اختیار ادارات تاثیرگذار استان است یادآور شد: غرفه اوقاف و امور خیریه برای معرفی بقاع متبرکه و امام‌زاده‌های لرستان، غرفه محیط زیست برای معرفی اکوتوریسم و محیط زیست لرستان، میراث فرهنگی و صنعت، معدن و تجارت برای معرفی صنعت و صنایع دستی لرستان از جمله این غرفه‌ها است.
وي با اشاره به در نظر گرفته غرفه جهاد کشاورزی برای عرضه محصولات استان افزود: در این غرفه 13 تن محصولات لرستان مانند گردوی الشتر، عسل اشترانکوه، انار سیاب کوهدشت و...عرضه می‌شود.
چگنی ادامه داد: غرفه حوزه هنری در بخش هنر، غرفه نوسازی مدارس برای جذب کمک‌های مردمی از خیرین و غرفه‌های جهاد دانشگاهی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی انتشارات و مطبوعات لرستان از دیگر غرفه‌های در نظر گرفته شده است.
وي با بیان این که انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و استانداری لرستان در این زمینه زحمات زیادی را کشیدند عنوان کرد: در این هفته فرهنگی همچنین به معرفی سرداران شهید و مفاخر لرستان در همه زمینه‌ها پرداخته می‌شود.
وی با بیان این که روز نوزدهم افتتاحیه با سخنرانی شهردار خرم‌آباد و استاندار لرستان برگزار می‌شود افزود: در این راستا تا 25 مهرماه برنامه داریم که نمایشگاه از 10 صبح تا 21 شب برقرار است و هر روز از ساعت 17 عصر برنامه‌های متنوع خواهیم داشت.
چگنی یادآور شد: روز 26 مهرماه در تالار ایوان شمس مراسم اختتامیه با حضور شهردار و رئیس شورای شهر تهران و دیگر مسوولین کشوری برگزار می‌شود.
وی گفت: در طول این چند روز نشست‌هایی در خصوص زبان لری، از متل تا رمان درباره ادبیات بومی قوم لر، شب شعر لری، تاریخ لرستان از ایلام تا پارینه سنگی و غيره خواهیم داشت.

 جزئیات برگزاری هفته فرهنگی لرستان در تهران/ 50 غرفه دایر می‌شود
 نقشه محل برگزاری جشنواره هفته فرهنگی لرستان
آدرس خانه هنرمندان تهران
آدرس محل برگزاری جشنواره: پارک ایران‎شهر (خانه هنرمندان)  در منطقهٔ ۶ شهرداری تهران واقع شده و از شمال به خیابان بهشهر، از شرق به خیابان عاصم ترابی از غرب به خیابان ایران‌شهر و از جنوب به کوچه علی‌رضا برفروشان محدود می‌شود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا