یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وضعیت نامشخص زنان مربی پیش‌دبستانی در کشور اوضاعی است که این روزها پيامدهاي مختلفي داشته است.
به گزارش نسیم دلفان، چند بار تجمع این افراد در مراکز عمومی و دولتی از جمله مجلس شورای اسلامی تا کنون جز وعده‌هاي غیر‌عملی حاصلی نداشته است.
آخرین تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی صبح امروز در جلوی مجلس شورای اسلامی برگزار گردید.
دفریادی که راه به جایی نبرد: مربیان پیش‌دبستانی دلفان راهی غربت می‌شوند!ر شهرستان دلفان نیز تعدادی از بانوان مربی پیش‌دبستانی روز جمعه گذشته پس از نماز جمعه در جلوی ساختمان فرمانداری جمع شدند و درباره این که چرا اداره آموزش و پرورش دلفان و همچنین منطقه کاکاوند برای بانوان مربی پیش‌دبستانی اعلام نیاز نکرده است با جهانیان رییس اداره اموزش و پرورش دلفان صحبت کردند.
آن‌چه که از این قضایا استخراج گردیده مخالفت آموزش و پرورش دلفان و کاکاوند برای اعلام نیاز به کارگیری بانوان مربی پیش‌دبستانی است.
روز جمعه رییس اداره آموزش و پرورش دلفان در گفت‌وگوی کوتاهی که با خبرنگار نسیم دلفان داشت گفت: با توجه به این که این مربیان در روستاهای دور‌افتاده شهرستان به کارگیری خواهند شد لذا مربیان مرد بهتر می‌توانند برای اين كار مفید باشند.
این در حالی است که اکثر شهرهای استان برای به کارگیری بانوان مربی اعلام نیاز کرده‌اند اما در دلفان فقط برای آقایان اعلام نیاز شده است!
یکی از بانوان معترض خطاب به جهانیان رییس آموزش و پرورش گفت‌: انصافأ حاضرید اگر خانم یا خواهر خودتان به جای ما بود او را راهی شهرستان‌های دیگر كنيد آن هم در روستاها؟
جهانیان در پاسخ این معترض علت مخالفت خود را سخت بودن حضور بانوان در روستاهای دور افتاده دلفان عنوان کرد.
امروز نیز در پی‌گیری ماجرا سعی کردیم با رییس آموزش و پرورش دلفان گفتگویی داشته باشیم که متاسفانه موفق نشدیم‌، از طریق پیامک سعی کردیم ایشان را قانع کنیم پاسخ دهد، اما پاسخ پیام را نیز نداد.
فشار افکار عمومی باعث شد امروز جلسه‌ای در این باره گرفته شود.
برابر شنیده‌ها در  این جلسه مخالفان سعی کردند با ارائه دلایل خود علت عدم اعلام نیاز به بانوان مربی پیش‌دبستانی را توجیه کنند.
رئیس اداره آموزش و پرروش نورآباد به خبرنگار دلفان امروز اعلام کرده مصوبه ظهر امروز در خصوص ساماندهی مربیان پیش‌دبستانی را به آموزش و پرورش استان لرستان ارسال نموده و برای جذب این مربیان اعلام آمادگی کرده‌ایم اما خود مسوولین استان تصمیم گرفته‌اند که این مربیان را در مناطق شرقی استان لرستان ساماندهی کنند.
با توضیحات فوق آموزش و پرورش دلفان توپ را به زمین گودرز كريمي‌فر اداره کل آموزش و پرورش لرستان انداخته است!
حال باید مسوولان آموزش و پرورش استان لرستان جواب‌گوی این سؤال باشند که علی‌رغم اعلام نیاز مسوولان آموزش و پرورش دلفان چرا هیچ سهمیه‌ای برای مناطق غربی استان لرستان در نظر گرفته نشده است؟
آیا این بی‌عدالتی نیست که یک زن با فرزندان خود برای کاری قراردادی راهی روستاهای دور افتاده در شهرستان‌های شرقی استان لرستان نظير بروجرد و دورود  گردد در حالی که روستاهای شهرستان دلفان نیازمند معلم می‌باشد؟
البته جای سؤال دارد که چرا آموزش و پرورش دلفان بدون بررسی کارشناسی شده برای جذب بانوان مورد بحث اعلام نیاز نکرد؟ اگر کارشان درست و اصولی و کارشناسی شده بود پس چرا امروز بعد از این که ابلاغیه خانم‌های مذکور برای شهرستان‌های اشترینان‌، بروجرد‌، دورود‌، ازنا و الیگودرز به آنان داده شد‌، حالا قانع شدید که برای به کارگیری‌شان اعلام نیاز کنید؟
آیا این اعلام نیاز دیر‌هنگام، نشان‌دهنده تصمیم غیر‌کارشناسی شده اول در خصوص عدم اعلام نیاز نیست؟
آیا نامه امروز که در واقع نمادین و برای رفع تکلیف بوده، نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب نیست؟
از طرفی این احتمال می‌رود که تمام این ماجرا برنامه‌ریزی شده باشد. چون این مربیان پیش‌دبستانی با شکایت به مراجع قانونی پی‌گیر استخدام خود شدند و نهایتأ رأی دیوان عدالت اداری به نفع آنان صادر شد‌، حالا با این کار می‌خواهند آنان را وادار نمایند از ادامه کار و استخدام انصراف دهند و در واقع از کرده خود پشیمان‌شان نمایند.
_______________________

راه‌كار وزارت آموزش و پرورش براي حل مشكل اين افراد چيست؟
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رویکرد توسعه کمی و کیفی دوره پیش‌دبستانی، گفت: این دوره سنگ بنای تربیت و شکوفایی استعداد نوآموزان کشور است که ثمرات آن در مقاطع تحصیلی بالا دیده می‌شود.
سيدمحمد بطحایی در خصوص شرایطی که آموزش و پرورش در جهت تسریع فرآیند فعالیت غیردولتی مربیان پیش‌دبستانی می‌تواند ایجاد کند، تاکید کرد: اعطای مجوز تاسیس مدارس پیش‌دبستانی به صورت شرکت تعاونی و فردی، اجاره فضاهای آموزشی غیردولتی، اعطای کمک‌های دولتی، امکان گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی مرتبط در دانشگاه فرهنگیان، ساماندهی نیروی انسانی در دوره پیش دبستانی و اولویت به کارگیری نیروی انسانی در دوره پیش‌دبستانی به شیوه غیردولتی مانند سال‌های قبل را بخشی از اقدامات آموزش و پرورش برای حمایت از این گروه است.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا