یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هشتمین جشنواره موسیقی جوان كشور با معرفی برگزیدگان طي مراسمی با اهدای تندیس‌، لوح تقدیر و جوایزه در تالار وحدت تهران به پايان رسيد.
به گزارش وب‌سایت ایران‌موزیک، این مراسم با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی‌، جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی و علاقه‌مندان این هنر برگزار شد و طي آن يك جوان الشتري نيز موفق به كسب عنوان سوم بخش تك‌نوازي گرديد.
در این مراسم با اهدای لوح تقدیر از برگزیدگان سازهای ایرانی همچون تار، سنتور، سه تار، کمانچه، عود، قانون و نی آوازه خوانان جوان در کنار نفرات برتر سازهای کلاسیک غربی تقیر شد‌.
در این دوره از جشنواره مجموعاً 253 نوازنده و خواننده به اجرا پرداختند که از این تعداد 152 نوازنده و خواننده موسیقی دستگاهی ایران و 94 نوازنده موسیقی کلاسیک در بخش رقابتی و 2 نوازنده عود‌، 3 نوازنده کلارینت و 2 نوازنده ابوا در بخش غیر رقابتی به روی صحنه رفتند.
در اين جشنواره "اميرحسين حقيقي‌مقدم" جوانان لرستاني در گروه سنی  "ج " ساز سه‌تار  رتبه سوم كشور را کسب کرد‌. در گروه سنی، رتبه اول به طور مشترک به روناک محرابی نسب از تهران و سید‌مسعود سجادی از شیراز و رتبه دوم به عطااله ایمانی از مرند رسید.
حقیقی‌مقدم متولد شهرستان الشتر و فارغ‌التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه تهران می‌باشد.
هیات داوران این دوره از جشنواره در 2 بخش سنتی و کلاسیک را بزرگان موسیقی ایران تشکیل شد به گونه‌ای که در بخش ایرانی و در رشته آواز شهرام ناظری و رامبد صدیف، در شاخه سنتور مجید کیانی و سعید ثابت، در شاخه کمانچه مهدی آذرسینا و سعید فرج‌پوری، در ساز تار و سه‌تار حسین علی‌زاده‌، داریوش طلایی و هوشنگ ظریف، در شاخه ساز عود محمد فیروزی و سعید نایب محمدی‌، در نی محمد موسوی و عبدالنقی افشارنیا‌، در ساز قانون ملیحه سعیدی و پریچهر خواجه به عنوان داوری اجراها را برعهده داشتند‌.
در بخش کلاسیک نیز در شاخه پیانو رافائل میناسکانیان، فریماه قوام صدری، آرپینه ایسرائیلیان‌، گالیک بابایان‌، در شاخه ویلن مرجان قنبری‌مهر، سیاوش ظهرالدینی و ابراهیم لطفی، در شاخه ساز ویلنسل داوود جعفری، محسن تویسرکانی‌، کریم قربانی‌، در ساز فلوت آذین موحد، فیروزه نوایی، مجید سینکی و در شاخه گیتار مهرداد پاکباز‌، پدرام فلسفی‌، امیر هوشنگی و گلفام خیام در ترکیب هیات داوران بودند‌.
 
کسب مقام سوم یک الشتری در جشنواره موسیقی جوان ایران

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا