یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اعضای انجمن موسیقی با هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی ديدار كرند.
به گزارش روابط عمومی انجمن موسیقی، رئیس انجمن موسیقی لرستان اظهار داشت: استاد "محمود مدیری" از آهنگ‌سازان و نوازندگان توانمند ویلون لرستان و ايران است که زحمات و تلاش‌های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.
امین عباسیان افزود: استاد مدیری زمانی فعالیت هنری خود را آغاز نمود که امكانات موسیقی به شکل امروزی نبود، اما با وجود وي و ديگر بزرگان بود که موسیقی شهری و کلاسیک تبلور پیدا نمود.
وي تصريح كرد: در این دوره، ساز‌بندی و فضای آهنگ رنگ و بوی خاصی دارد و ساخته‌های استاد هنوز بعد از گذشت دهه‌ها همان تازگی و طراوات را دارد.
رئیس انجمن موسیقی لرستان گفت: از جمله کار‌های فاخر استاد مدیری نت‌نویسی آهنگ‌های لری می‌باشد که با زحمات استاد حمید ایزد‌پناه در  کتاب "لرستان در آیینه تاریخ" سال 1351 منتشر شده است.
محمود مدیری هنرمند پیشکسوت‌، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی نيز در اين شب به ياد ماندني با بغضی در گلو عنوان نمود: انتظار نداشتم بعد از 35 سال عده‌ای از اهالی هنر این حقیر را قابل بداند و به عیاداتم بیایند!
وي افزود: قدم‌رنجه شما عزیزان به قدری به من روحیه داده که از فردا تا زنده‌ام تمامی تلاشم را جهت ساختن هزاران آهنگ به کار خواهم برد.
استاد مدیری در مورد سرگذشت خوب به حضار گفت: 25 اسفند 1314 در نهاوند به دنیا آمدم و تا کلاس چهارم ابتدائی در دربند دورود ادامه تحصیل دادم؛ از 12 سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام شدم و  دیپلم را شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم‌آباد طی نمودم.
وي با بيان اين كه در ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول بودم، افزود: سپس نواختن ویلون را به طور مخفیانه آغاز و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان شاگردی نمودم.
مديري تصریح کرد: کتاب يك تا 4 استاد خالقی و کتاب يك تا 5 لویلون و در سن 17 سالگی ردیف صبا را به اتمام رساندم و سمفونی شماره 5 بتهوون را با 70 نفر نوازنده رهبری و سالیان سال به آموزش مشغول و بسیاری از هنرمندان را به جامعه هنری معرفی نمودم.
وي با بیان تلاش‌های مجدانه استاد حمید ایزدپناه برای فرهنگ و هنر لرستان عنوان نمود: سال 37 در جلوی پادگان سابق و دانشگاه شهید بهشتی فعلی تهران با آقای ایزدپناه ملاقاتی داشتم؛ ایشان به من گفت بگو یا علی و بیا با  کمک هم لرستان را به جهان معرفی کنیم! شما زحمت نت‌نویسی و ساخت و تنظیم آهنگ را تقبل نماید، تدوین و مکتوب نمودن آنان را این‌جانب انجام می‌دهم‌.
مدیری گفت: با استاد مجتبی میرزاده ارتباط خانوادگی و تنگاتنگی داشتم و ایشان همیشه من را به يك بناي سفت‌کار تشبیه می‌کرد و می‌گفت من کارهای آقای مدیری را ماله می‌کشم؛ استاد میرزاده حق بزرگی گردن بنده و موسیقی لرستان دارد‌.
قابل ذكر است با هماهنگي ذبيح‌الله کردعلیوند مسوول واحد موسيقي صدا و سيماي مركز لرستان، استاد مدیری در برنامه زنده رادیویی "هنای زاگرس" چند دقیقه‌ای به طور زنده با این برنامه مصاحبه نمود‌.
 در پایان این مراسم، به رسم یادبود از طرف انجمن موسیقی لرستان لوح تقدیر و هدایایی به هنرمند پیشکسوت‌، آهنگ‌ساز و نوازنده ویلون لرستانی محمود مدیری اهدا گردید.
قابل ذكر است در اين شب به ياد ماندني ، علاوه بر امین عباسیان، حشمت‌الله فتحی‌، ذبیح‌الله کردعلیوند، مجتبی رومانی، حجت‌الله عزیزی‌، مختار فلاحی‌، شهرام کیمیایی‌، شهرام کاظمی و انوش فاضل‌نژاد نيز حضور داشتند.
 
 اعضاي انجمن موسيقي به ديدار محمود مديري ياور هنرمندان لرستاني رفتند

محمود مديري هنرمند لرستاني


 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا