یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ششمین جشنواره سراسری "نماهنگ رضوی" به میزبانی استان لرستان، امروز ۱۳ شهریور با معرفی آثار برتر در خرم‌آباد پایان پذيرفت.
به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگي‌هنري ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، بنا بر رأی هیأت داوران جشنواره منتخبان معرفی و تجلیل شدند.
بر اساس رأی هیأت داوران ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی متشکل از ناصر ناصرپور، امیرحسین ندایی و سیدسیامک موسوی‌اسدزاده، جایزه ویژه جشنواره به نماهنگ "تابوت خالی" اثر لیلا نباتی از لرستان اعطا شد.
همچنین جایزه ویژه جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال به نماهنگ "عطر بهشت" اثر مهدی سرگلزایی از خراسان رضوی اعطا شد.
دیپلم افتخار رتبه سوم و جایزه نقدی 20 میلیون ریال به نماهنگ "پرواز" اثر جمیل عامل‌صادقی از خراسان رضوی و دیپلم افتخار رتبه دوم و جایزه نقدی 30 میلیون ریال به نماهنگ "زائران بهار" اثر سعید همتی‌وند از لرستان اعطا شد.
بنا بر رأی هیأت داوران ششمین جشنواره نماهنگ رضوی رتبه اول این جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال به نماهنگ "سفر به صبح" اثر الهه گل‌محمدی از گیلان اختصاص یافت.
سید‌سیامک موسوی، از داوران جشنواره نماهنگ رضوی در قرائت بیانیه هیأت داوران گفت: مجموعه آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره در مجموع معیارهای نماهنگ را رعایت نکرده‌اند و علی‌رغم این‌که اولویت اول در نماهنگ را موسیقی و شناخت موسیقی و ابعاد  آن دارد اما این نکته از دید هنرمندان این آثار مغفول مانده است.
وی اضافه کرد: استفاده از تصاویر آرشیوی از دیگر نقاط ضعف این نماهنگ‌هاست که لازم است آستان قدس رضوی زمینه حضور فیلم‌سازان برای حضور در حرم رضوی را فراهم کند.
موسوی نوآوری و خلاقیت در آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره را نیز ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که نماهنگ با خلاقیت شکل می‌گیرد و در درجه اول یک فیلمساز باید به عناصر نماهنگ شامل موسیقی و شعر توجه داشته باشد متأسفانه در آثار مذکور خلاقیت چندانی به چشم نمی‌خورد و بیشتر از نماهنگ‌های قدیمی گرته‌برداری شده است.
قابل ذكر است در ششمین جشنواره نماهنگ رضوی از بین ۱۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی که از بین ۴۹ اثر رسیده به دبیرخانه انتخاب شده‌اند، 7 اثر توسط فیلم‌سازان لرستانی تهیه شده بود.
 
ششمین جشنواره سراسری "نماهنگ رضوی" به میزبانی استان لرستان، امروز ۱۳ شهریور با معرفی آثار برتر در خرم‌آباد پایان پذيرفت. به گزارش يافته، در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگي‌هنري ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، بنا بر رأی هیأت داوران جشنواره منتخبان معرفی و تجلیل شدند. بر اساس رأی هیأت داوران ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی متشکل از ناصر ناصرپور، امیرحسین ندایی و سیدسیامک موسوی‌اسدزاده، جایزه ویژه جشنواره به نماهنگ "تابوت خالی" اثر لیلا نباتی از لرستان اعطا شد. همچنین جایزه ویژه جشنواره و مبلغ 5 میلیون ریال به نماهنگ "عطر بهشت" اثر مهدی سرگلزایی از خراسان رضوی اعطا شد. دیپلم افتخار رتبه سوم و جایزه نقدی 20 میلیون ریال به نماهنگ "پرواز" اثر جمیل عامل‌صادقی از خراسان رضوی و دیپلم افتخار رتبه دوم و جایزه نقدی 30 میلیون ریال به نماهنگ "زائران بهار" اثر سعید همتی‌وند از لرستان اعطا شد. بنا بر رأی هیأت داوران ششمین جشنواره نماهنگ رضوی رتبه اول این جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 40 میلیون ریال به نماهنگ "سفر به صبح" اثر الهه گل‌محمدی از گیلان اختصاص یافت. سید‌سیامک موسوی، از داوران جشنواره نماهنگ رضوی در قرائت بیانیه هیأت داوران گفت: مجموعه آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره در مجموع معیارهای نماهنگ را رعایت نکرده‌اند و علی‌رغم این‌که اولویت اول در نماهنگ را موسیقی و شناخت موسیقی و ابعاد  آن دارد اما این نکته از دید هنرمندان این آثار مغفول مانده است. وی اضافه کرد: استفاده از تصاویر آرشیوی از دیگر نقاط ضعف این نماهنگ‌هاست که لازم است آستان قدس رضوی زمینه حضور فیلم‌سازان برای حضور در حرم رضوی را فراهم کند. موسوی نوآوری و خلاقیت در آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره را نیز ضعیف دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که نماهنگ با خلاقیت شکل می‌گیرد و در درجه اول یک فیلمساز باید به عناصر نماهنگ شامل موسیقی و شعر توجه داشته باشد متأسفانه در آثار مذکور خلاقیت چندانی به چشم نمی‌خورد و بیشتر از نماهنگ‌های قدیمی گرته‌برداری شده است. قابل ذكر است در ششمین جشنواره نماهنگ رضوی از بین ۱۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی که از بین ۴۹ اثر رسیده به دبیرخانه انتخاب شده‌اند، 7 اثر توسط فیلم‌سازان لرستانی تهیه شده بود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا