یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان از وجود 2266 کلاس درس دو نوبته در استان خبر داد.

به گزارش يافته‌‌، حسین اسدی‌پور در اين خصوص گفت: به‌رغم این که لرستان در زمره استان‌های محروم تلقی می‌شود، ولی خوشبختانه مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان یکی از مجامع مطرح در سطح کشور بوده به طوری که تشکل‌های اداری که نیاز به حسين اسدي پور مدير كل نوسازي مدارس لرستانجذب و حمایت خیرین را دارند به مجمع خیرین مدرسه‌ساز مراجعه می‌کنند.

وي افزود: در این راستا مجامعی تحت عنوان خیرین مسکن‌ساز، خیرین مسجدساز، خیرین کتابخانه‌ساز و اخيراً هم جهت حمایت از نخبگان استان مجمع خیرین حمایت از دانش‌بنیان‌ها فعالیت‌شان را آغازکرده‌اند.

مدير كل نوسازي مدارس لرستان عنوان كرد: طی سال‌هاي اخیر با مشارکت خوب خیرین در راستای توسعه کار خیر در استان کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است.

اسدی‌پور در خصوص وضعیت فضاهای آموزشی موجود در استان گفت: 3082 فضای آموزشی در لرستان وجود دارد که 3930 واحد آموزشی در این فضاها موجود می‌باشد و این بدان معنا است که تعدادی از فضاهای آموزشی ما در استان دو نوبته هستند.

وي در ادامه افزود: در استان 2266 كلاس در 415 مدرسه 2 نوبته وجود دارد که در نوبت‌های صبح و بعدازظهر تشكيل می‌شوند و اين دور از عدالت است.

اسدی‌پور گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته نیاز است تا برنامه پنجم توسعه تعداد 15 هزار و 447 کلاس درس در استان لرستان داشته باشیم که از این تعداد، نیازمندی‌های امروز استان تعداد 7 هزار و 317 کلاس درس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در ادامه تصریح کرد: مدارس جدیدالاحداث ما در استان 1650 کلاس درس می‌باشند که با توجه به وضعیت اعتباری موجود اگر حضور پررنگ خیرین مدرسه‌ساز را نداشته باشیم قطعاً دولت با منابعی که در اختیار دارد به تنهایی قادر به تامین این تعداد کلاس درس نخواهد بود.

اسدی‌پور در ادامه افزود: از نظر متوسط سرانه کشور به ازاء هر دانش‌آموز 3,8 مترمربع فضای آموزشی موجود می‌باشد که خوشبختانه با کارهای بسیارخوبی که در طی این چند ساله اخیرانجام گرفته این سرانه دراستان به حدود 4 مترمربع رسیده، ولی حد قابل قبول و استاندارد حدود 4,5 مربع است که جهت رسیدن به این سرانه استاندارد و رفع محرومیت‌های موجود در بخش فضاهای آموزشی و پرورشی استان به مبلغی در حدود 670 میلیاردریال نیاز داریم.

وي بيان داشت: با توجه به محدود بودن منابع اعتباری دولتی اميدواريم بتوانیم  154 پروژه نیمه تمامی را که شامل 821 کلاس درس با زیربنایی بالغ بر 180 هزار مترمربع می‌باشد را با کمک خیرین تکمیل کنیم.

اسدی‌پور در ادامه تاکید کرد: از این تعداد مدارس نیمه تمام 22 پروژه با 195 کلاس درس با پیش‌رفت فیزیکی بالای 50 درصد می‌باشند که تا مهرماه سال جاری می‌توانیم حدود 35 هزار متر مربع فضای آموزشی را تحویل ادارات آموزش و پرورش نمائیم.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا