یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست صمیمی مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با 30 نفر از مؤلفان لرستانيمدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت‌: باید با قلم و تفکر مولفان، محرومیت و فقر را از چهره استان زدود و خود‌باوری و اعتماد به نفس را در جامعه گسترش داد‌.

به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش لرستان، گودرز کریمی‌فر در نشست صمیمی با مولفین بومی استان كه در خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد افزود‌: کتاب ماندگارترین اثر در توسعه و اعتلای جامعه است و باید از این ظرفیت بالقوه به نفع تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز کشور‌، هوشمندانه استفاده کرد.

وي خاطرنشان کرد: اهل قلم و نویسندگان و پژوهشگران لرستانی باید در راستای تعالی فرهنگی و آموزشی استان تلاش کنند.

کریمی‌فر با تاکید بر این که قلم می‌توانند در تعالی فرهنگی و آموزشی نقش داشته و عامل توسعه استان باشند، افزود: مهم‌ترین رسالت قلم، نوشتن متعهدانه و منصفانه است و نویسندگان باید با مدد از قلم خویش در راه خدمت به جامعه تلاش کنند، چرا که تاثیر قلم بسیار زیاد و همچون خون شهیدان ماندگار است‌.

گودرز كريمي‌فر مدير كل آموزش و پرورش لرستان - يافتهمدیر کل آموزش و پرورش لرستان  با تاکید بر این که تنها نوشتن مهم نیست، بلکه چگونه نوشتن مهم‌تر است، افزود: جمله یک نویسنده می‌تواند در تکوین شخصیت نوجوانان و جوانان  تاثیری ماندگار داشته باشد، لذا باید با نثری شیوا و دل‌نشین مطالب  را آن چنان نگارش کرد تا ترسیم گر ارزش‌های انقلاب باشد‌.

کریمی‌فر با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان در خصوص نیروی انسانی و ظرفیت‌های خدادادی تصریح کرد: باید لرستان به جایگاه مطلوب علمی و فرهنگی دست یابد‌.

وی در ادامه اضافه کرد: مهم‌ترین عامل در فرایند توسعه، نخبگان و فرهیختگان جامعه هستند و برنامه‌های توسعه باید به گونه‌ای تدوین شود که از این ظرفیت مهم به نحو شایسته استفاده شود.

کریمی فر خاطر نشان کرد‌: مولفین با ایده، سخن وسکوت خود می‌توانند فضایی را در عرصه تحقیق و پژوهش ایجاد کنند که به توسعه جامعه کمک کنند‌.

وی با اشاره به حمایت آموزش و پرورش از مولفین و نویسندگان گفت‌: ما نویسندگان را مولفه مهم توسعه همه‌جانبه کشور می‌دانیم و معتقدیم که حمایت و تقویت این قشر تلاشگر می‌تواند آموزش و پرورش را در ریل اصلی خدمت قرار دهد‌.

کریمی‌فر در پایان به همایش بزرگ معلمین مولف اشاره کرد و گفت: در همین راستا با ایجاد کارگروه تخصصی حوزه کتاب تلاش می‌شود تا شاخص مطالعه و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان و معلمان ارتقاء یابد.

 

يوسفوند: ماندگارترین عنصر فرهنگی در توسعه همه‌جانبه جامعه، عنصر مکتوب و تاثیر گذار کتاب است

محسن يوسفوند معاون پرورشي آموزش و پرورش لرستان- يافتهمعاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان نيز در جمع 30 نفره مولفان، پژوهشگران و روزنامه‌نگاران بومی استان که با حضور 30 تن از مولفین برگزار گردید با اشاره به نقش کتاب در توسعه علمی و فرهنگی جامعه گفت: ماندگارترین عنصر فرهنگی که موجب توسعه همه‌جانبه جامعه می‌شود عنصر ارزشمند و ماندگار کتاب است.

محسن یوسفوند در این نشست که در فضایی صمیمی با هدف بررسی راه‌کارهای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی برگزار شد گفت: ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می‌تواند در پیشرفت دانش‌آموزان نقش مهم و غیر‌قابل‌انکاری داشته باشد و آموزش و پرورش با علم به این مطلب می کوشد تا بستر و ظرفیت مناسب رافراهم کند

وي به جایگاه آموزش و پرورش در توسعه و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم که نخبگان و مولفان حاضر می‌توانند با نظرات سازنده و راه‌گشای خود،  آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف خود در این زمینه یاری رسانند.

 

بهاروند: مولفان مي‌توانند بارارائه راه‌كار در جذب مردم به كتاب‌خواني موثر باشند

ماشالله امان‌الهي بهاروند - يافتهمعاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با تقدیر از برگزارکنندگان اين نشست گفت: نخبگان و مولفین آموزش و پرورش می‌توانند با ارائه راه‌کارها در جهت جذب و گرایش مردم به یار مهربان (کتاب) نقشی سازنده داشته باشند و بر این اساس آماده هم‌کاری بیش‌تر با دستگاه تعلیم و تربیت هستیم.

ماشاء‌الله امان‌الهي‌بهاروند با بیان این که سالانه 350 میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های ادارات، مدارس، مساجد، کانون‌های فرهنگی و کتابخانه‌های استان تزریق می‌شود گفت: حمایت از مولفین، ناشران و فروشندگان کتاب در اولویت کاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار دارد.

در ادامه برخي مولفان همچون حجت‌الاسلام رمضان تيموري، ايرج كاظمي، سيديدالله ستوده، علي گودرزيان، محمدكاظم علي‌پور، عبدالرضا شهبازي، علي‌رضا فرزين، بهمن آزادي‌چگني، توكل ساكت، جمشيدي، تركاراني و ... به ارائه راه‌کارهای ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی پرداختند و مواردی همچون تشکیل کارگروهی در حوزه ستادی آموزش و پرورش به این موضوع، استفاده از ظرفیت تبلیغی مطبوعات محلی و صداوسیمای استان، تداوم جلسات کارشناسی، ایجاد علاقه و انگیزه مطالعه در بین دانش‌آموزان، ایجاد «زنگ مطالعه آزاد» در برنامه درسی مدارس و تغییر نگرش والدین در رابطه با مطالعه و کتاب‌خوانی را در ارتقاء فرهنگ مطالعه موثر دانستند. این نشست صمیمی چهار ساعت به طول انجامید.

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 فرهنگی 1393-05-07 02:56
چند سئوال از آقای کریمی
آقای کریمی عزیز ! آیا شما برای تحقق یک نظام کارآمد مدیریت منابع انسانی برنامه ریزی انجام دادید؟ آیا ابزار و درون داده های تحقق یک سیستم کارآمد مدیریت منابع انسانی بر آورد نمودید؟
آیا سیستم جذب و تعدیل و تامین منابع انسانی متناسب بایک سیستم کارا واثربخش است یا اینکه تسلط نظام سیاسی بر اداری مانع تحقق کار آمدی واثربخشی نظام جذب وتامین وتعدیل نیروی انسانی شده است؟
آیا سیاست زدگی اجازه تحقق مدیریت منابع انسانی در چهار زیر نظا م آن را خواهد داد ؟
آیا به نظر شما با انتصاب نیروهای سیاسی که گاهی درتصدی پستهای خود هیچ تخصصی ندارند می توان به تحقق اهداف کلان ذکر شده در سند تحول بنیادین رسید؟
آیا با انتصاب نیروهای بازنشته يا بی انگیزه و غیر خلاق می توان به تحقق اهداف و چشم انداز تعلیم و تربیت در افق 1404 رسید؟
آیا با اعمال مدیریت غیرعلمی می توان به اجرای راهبردهای کلان بلاخص بند 9 آن پرداخت و ....
ممنون ميشوم پاسخي در اين زمينه ها بدهيد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا