یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

‌مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از آزادسازی حریم قلعه مظفری واقع در شهرستان سلسله خبر داد.
به‌گزارش یافته از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور امروز پنج‌شنبه دوم شهریورماه با اعلام این خبر گفت: عملیات آزاد سازی ۳۹۲ متر مربع از حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله شامل شامل ساختمان اداری و ساختمان خریداری شده در ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری آغاز شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: برای تملک و خرید ملک ضلع جنوبی بنای قلعه مظفری مبلغ ۵ میلیارد و 200 میلیون ریال و به منظور راجی محوطه سازی حریم قلعه نیز مبلغ ۳ میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است.
او قلعه مظفری را یکی از بنای ارزشمند تناریخی، فرهنگی در استان دانست و خاطرنشان کرد: این بنا از آثار تاریخی دوره قاجار، سوم مهر ماه سال 1308 به شماره 4146 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
حسن پور ادامه داد: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده و پس از توافق با مالکین بنا، عملیات مرمت و ایجاد کاربری مناسب در دستور کار قرار گرفته و از سال ۱۳۸۰ تاکنون بر اساس طرح مرمت و آزادسازی حریم این قلعه، مرمت در بام، کف و جداره‌ها انجام شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان بیان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی و با ارزش بودن بنا، اقداماتی در راستای معرفی هرچه بیشتر و جذب گردشگر در این قلعه انجام خواهد شد.


دیدگاه‌ها  

#1 سیدنادر 1402-06-03 22:11
سلام اینهمه خانه قلعه مانند قدیمی تر با 400سال قدمت در محله های درب دلاکان وپشت بازار خرم اباد من جمله حیاط سادات و.... به راحتی از بین از بین رفتند ....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا