یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

همایش «شاهنامه‌خوانی» درشهرستان ازنا - یافته

همایش «شاهنامه‎خوانی» با حضور استاد "میرجلال‎الدین کزازی" در شهرستان ازنا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا، همایش استانی شاهنامه خوانی به مناسبت فرا رسیدن سال روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، با حضور حجت الاسلام "علی اسماعیلیان" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و میرجلال‎الدین کزازی نویسنده و پژوهش‌گر، استادان دانشگاه، دانشجویان، شاهنامه خوانان و سایر علاقه‌مندان در سالن هلال احمر شهرستان ازنا برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و استاد کزازی به ایراد سخن پرداختند و چند تن از شاهنامه خوانان مطرح استانی نیز  اجرای برنامه داشتند.

گفتنی است میرجلال‌الدین کزازی استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهش‌گر مطرح کشور ، چندی پیش سرگذشت داستانی فردوسی را با نام «فرزند ایران» منتشر کرد.

از او تا به حال آثار پژوهشی، ترجمه و تألیفی زیادی منتشر شده است که از جمله آن‌ها می توان به «از آغاز تا پادشاهی منوچهر»، «از پادشاهی خسروپرویز تا پادشاهی یزدگرد»، «از پادشاهی لهراسب تا پادشاهی دارای داراب»، «از داستان بیژن و منیژه تا آغاز پادشاهی لهراسب»، «از داستان فرود سیاوش تا داستان اکوان دیو»، «پیروزی خون بر شمشیر»،  «خاقانی شیروانی»، «خشم در خشم» و «دیدار با اژدها» اشاره کرد.

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا