یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 "حفیظ الله عبدالهی" از اساتید شعر و ادب الیگودرز در سن ۸۵ سالگی به دلیل کهولت سن به دیار باقی شتافت.
به گزارش یافته از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، حاج حفیظ الله عبدالهی سال ۱۳۱۶ در شهرستان الیگودرز دیده به جهان گشود، ۱۳۳۹ به استخدام آموزش و پرورش درآمد و در سال ۱۳۷۴ بازنشسته شد، ۲ کتاب «قافله سالار» و «جلوه‌های نور»، مجموعه اشعار این شاعر پیشکسوت هستند که در سال های گذشته به چاپ رسیده‌اند.
این استاد فقید، سال ۱۳۶۱ (سال تشکیل انجمن ادبی) به عضویت انجمن ادبی درآمده و نخستین دبیر انجمن ادبی الیگودرز بوده است، وی در اغلب قالب های شعر کلاسیک، به خلق اثر پرداخته و پایبند شعر کهن بوده است اما در مجموعه اشعار او چند اثر نیمایی نیز دیده می شود.
عبدالهی از اولین دانش آموختگان شهرستان در رشته زبان و ادبیات فارسی است که سال ۱۳۵۶ موفق به اخذ مدرک کارشناسی این رشته از دانشگاه اصفهان شد، وی علاوه بر شعر و شاعری از پیشکسوتان ورزش کشتی بود و در دوره ای مسوولیت اداره تربیت بدنی شهرستان الیگودرز را بر عهده داشت.
در راستای قدرشناسی از زحمات پیشکسوتان هنر الیگودرز،آیین نکوداشت مقام هنری استاد عبدالهی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز و انجمن ادبی فردوسی در سال ۱۳۸۸، همزمان با کنگره منطقه ای شعر عاشورا «حنجره های سرخ» برگزار شد.
این فرهیخته فقید در شهرستان الیگودرز تشییع و خاکسپاری شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا