یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی با حضور معاون گردشگری و معاون صنایع‌دستی کشور برگزار شد.
به گزارش یافته، علی‌اصغر شالبافیان در نشست خبری اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی گردشگری که از سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه به مدت چهار روز در 15سالن و در فضای 67 هزار متر مربعی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه گردشگری موضوعی رویکرد شانزدهمین جنشواره گردشگری است، افزود: دسترس‌پذیر، سلامت، کشاورزی مهمترین رویکرد این نمایشگاه است که در فضای 800 متر مربعی از نمایشگاه به آن اختصاص دارد.
معاون گردشگری افزود: بیش از 200 نفر از47 کشور قطر، عراق، ژاپن، اندونزی، تاجیکستان، قراقستان، مالزی، روسیه، ونزوئلا، عمان، تاجیکستان، امارات، سوریه، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، لبنان، لیبی، الجزایر، چین، عراق و گرجستان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.
مریم جلالی معاون صنایع دستی نیز در این نشست اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه‌های خود را با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی آغاز کرده است و سعی ما آن است تا از نمایشگاه به عنوان حلقه وصل هنرمندان و خریداران استفاده کنیم. نمایشگاه امسال هدف گذاری شده است و بیش از 3 هزار متر مربع از نمایشگاه حمایتی خواهد بود و علاوه بر آن بخش فروش خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه سیاستمان اعتماد به بخش خصوصی است افزود: این حوزه رویکردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در عرصه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری را مد نظر قرار داده است.
معاون صنایع دستی گفت: بسته‌های حمایتی و غرفه رایگان در اختیار هنرمندان گمنام قرار دادیم که امسال با ایده های جدید روبرو می شویم.
مصطفی فاطمی دبیر شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری نیز در این نشست گفت: برخی استانها با یک رویکردهای خاصی در نمایشگاه حضور خواهند داشت مثلا استان خوزستان پرنده‌نگری و دفاع مقدس، بوشهر گردشگری دریایی، هرمزگان گردشگری دریایی، سیستان و بلوچستان میوه‌های گرمسیری و خوراک و میراث‌فرهنگی، خراسان رضوی گردشگری مذهبی و زیارت، خراسان شمالی از مزرعه تا خوراک، سمنان کویر، قم مذهبی، گلستان دسترس‌پذیری معلولان و دیوار بزرگ گرگان، مازندران گردشگری تندرستی و سرمایه‌گذاری، گیلان خوراک، اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی 2023، آذربایجان شرقی گردشگری ادبی، آذربایجان غربی گردشگری سلامت، زنجان گردشگری معدن، قزوین گردشگری آبی، فارس عشایر و گردشگری ادبی، یزد گردشگری ادبی بر پایه داستان و روایت و اسطوره‌ها، اصفهان گردشگری الکترونیک و دیجیتال و تور مجازی، کرمان نهضت مقاومت، البرز گردشگری مجازی و خوراک‌های سنتی، چهارمحال و بختیاری گردشگری ماجراجویانه، کهکیلویه بویر احمد گردشگری روستایی و عشایری، مرکزی اکوتوریسم، لرستان گردشگری کشاورزی، همدان گردشگری کودک، کردستان گردشگری خلاق و موسیقی و سلامت، کرمانشاه میراث ملموس و خوراک، ایلام گردشگری روستایی و تهران پارک‌ها را تم اصلی خود قرار داده‌اند.
 
لرستان مهیای حضور پر رنگ در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از حضور با کیفیت و پررنگ در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبر داد.
عطا حسن‌پور امروز ، اظهار کرد: هنرمندان لرستانی در راستای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، میراث معنوی و همچنین معرفی بخشی از فرهنگ لرستان در قالب زندگی سنتی و معماری بومی در این جشنواره شرکت می‌کنند.
 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان داشت: رونمایی از اپلیکیشن معرفی لرستان، نشست‌های مشترک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان ملی از دیگر برنامه‌های میراث‌فرهنگی لرستان در این جشنواره است.
او با اشاره به وجود ظرفیت‌های آگروتوریسم در لرستان اذعان داشت: معرفی میز تخصصی گردشگری کشاورزی با همراهی شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا و ارائه محصولات این شرکت و نیز استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری از جمله برنامه‌های کلیدی ما در زمینه توسعه گردشگری کشاورزی در استان لرستان است‌.
حسن‌پور ادامه داد: به منظور جذب همه سلیقه‌ها و افزایش حداکثری گردشگران برنامه‌های دیگری نیز همچون معرفی صنایع دستی لرستان با غرفه های ورک شاپ و ارائه محصولات متنوع، برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی و پژوهشی، ارائه محصولات غذایی سنتی لرستان و برپایی سیاه چادر عشایری و اجرای موسیقی آیینی و سنتی را تدراک دیده‌ایم.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: استان لرستان در این نمایشگاه که از ۱۸ تا ۲۱ ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور دارد در سالن a ۳۸ میزبان عموم مردم و بازدیدکنندگان خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا