یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجموعه شعر «چه‌بگویم بانو؟! » سروده‌ی بابک لطیفی شاعر و هنرمند خرم‌آبادی توسط نشر پریسک منتشر شد.
این مجموعه بالاخره پس از انتظار و اشتیاق زیاد مخاطبان خاص شعر و ادبیات معاصر به بازار چاپ و نشر عرضه شد.
بابک لطیفی دانش‌آموخته تئاتر و هنر‌های نمایشی از دانشکده سینما-تئاتر دانشگاه هنر تهران است. بابک لطیفی از سال ۱۳۷۸ گروه «تئاتر زمین» را بنا نهاده که تا به امروز این گروه فعال است و در مقام کارگردان بیش از دوازده نمایش را در تهران، خرم آباد، شیراز و چند شهر دیگر به روی صحنه برده است. وی از چهره‌های شاخص اما گمنام شعر آوانگارد دهه هفتاد نیز به‌شمار می‌رود.
اولین مجموعه اشعار لطیفی با عنوان «بیست‌وهشت پرنده‌ی کوچک» در سال ۱۳۸۲ توسط نشر نیم‌نگاه چاپ و منتشر شده بود و اکنون پس از سال‌ها بی‌خبری، مجموعه دیگری از او توسط نشر پریسک منتشر شده است. این مجموعه شامل آثار او بین سال‌های دهه‌هفتاد تا اواخر دهه نود می‌باشد.
لطیفی با اجرای دراماتیک و آهنگین بر محور تکرار و ایجاد نوعی هم‌آوایی رتوریک به نوعی پرفورمنس گفتاری جدید در شعر دست‌یافته که زبان او را در این مجموعه به مرز تجربه‌های عرفانی و گونه‌ای کشف و شهود معاصر با اجرا‌هایی بدیع و مدرن نزدیک کرده است. شاید بتوان گفت او نوعی فضای بینامتنی در ادبیات عرفانی کلاسیک و مدرن گشوده باشد.
گفتنی‌ست شعر «هلل هلا» یکی از شعر‌های متفاوت این مجموعه است که چندی پیش توسط محسن نامجو در یک ترکیب‌بندی آهنگین با غزلی از سعدی به اجرایی شنیدنی و ماندگار بدل شد. متن کامل این شعر در مجموعه «چه بگویم بانو؟! » برای اولین بار به چاپ رسیده است.
«چه بگویم بانو؟! » در ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۷۰ هزارتومان به بازار کتاب عرضه شد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا