یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان از اتفاقات رخ‌داده در جشنواره اقوام این استان انتقاد کرد و گفت: میراث‌فرهنگی، شورای شهر و شهرداری باید پاسخ‌گوی این اتفاقات باشند.
  به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی امشب در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل دیوان محاسبات  و جلسه شورای اداری استان لرستان  اظهار داشت: همه ما مسئولان به‌ویژه دیوان محاسبات در مراکز مهمی مشغول خدمتگزاری هستیم و خداوند توفیق داده‌است که  در این مقطع از زمان که در تاریخ کشور هیچ‌گاه به این اندازه مورد توجه افکار عمومی جهان واقع نشده‌است.
وی افزود: ایران در هیچ مقطعی از زمان همچون اکنون بر معادلات جهانی در مسائل سیاسی، جهانی و رویدادهایی که در جهان به‌وقوع می‌پیوندد تأثیرگذار نبوده‌است و همه مسئولان در این حرکت مهم وظایفی بر دوش دارند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: این استان به لحاظ تورم، عدم  رونق مطلوب کسب‌وکار و همچنین بیکاری، تعطیلی صنایع  و کارخانه‌های تعطیل‌شده در رنج است ولی می‌توان با همدلی، خرد جمعی، تعاون و عملیاتی‌کردن شعار سال مقام معظم  رهبری از مشکلات عبور کرد.
وی بیان کرد: دولت سیزدهم برنامه‌های خودش را بر اساس مردمی‌بودن وعدالت‌ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد مردم و همچنین ایجاد امید در بین مردم به‌ویژه جوانان، انسجام  وحدت در درون مجموعه و هماهنگی با دیگر قوا قرار داده‌است.
شاهرخی گفت: دیوان محاسبات در در خدمت به مردم و نظارت بر مسئولان نقش بسیار مهمی دارد که امیدواریم بتوانیم بر مشکلات فائق بیاییم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: مسئولان وقت خود را به اموری که سبب می‌شود مردم، نیروهای متدین، مذهبی و انقلابی از ما فاصله بگیرند، تلف نکنند.
شاهرخی با انتقاد از برگزاری جشنواره اقوام و مراسم روز خرم‌‎‌آباد اظهار داشت: طی سالیان گذشته مراسماتی بوده که لرستان میهمان یا میزبان بوده، ولی هیچ تأثیری در رشد اقتصادی، پیشرفت، ارتقاء فرهنگی و دینی این استان نداشته است.
وی افزود: در مقطعی که ما نیازمند اتحاد و همدلی هستیم همه اقوام نسبت به حجب و حیاء و عفت متعهد هستند، ولی نباید امور را به‌گونه‌ای تدبیر کنیم که شاهد اتفاقات و رویدادهای ناخوشایند در دولتی که پایبند به ارزش‌های اسلامی و دینی است باشیم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: مدیریت برگزاری جشنواره‌ها نباید به‌گونه‌ای باشد که خلاف شرع، حجب و حیای اقوام مختلف کشور باشد، زیرا اقوام ایرانی در حجب، حیا و عفت زبانزد هستند.
برگزاری جشنواره اقوام و مراسم روز خرم‌آباد که طی روزهای اخیر در استان لرستان برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود و با مدیریت ضعیف شهرداری، شورای شهر خرم‌آباد و میراث‌فرهنگی با  اتفاقاتی خلاف‌شرع و حجب و حیا  همراه بود  که سبب انتقاد مردم و نیروهای انقلابی و دلسوز لرستان شد.
برگزاری جشنواره‌های فرهنگی که هویت واقعی اقوام مختلف را به نمایش می‌گذارد کاری خوب و پسندیده است، ولی برگزاری این جشنواره‌ها نباید با رفتاری خلاف شرع و حجب و حیا همراه باشد که هویت واقعی اقوام ایران چیزی غیر از این رفتارهای زشت و زننده است.

دیدگاه‌ها  

#1 ارش 1401-02-21 23:21
پیامبر میفرمایید از دری که فقر وارد بسه ایمان از در دیگه خارج میشه پس بهتر نیست روی گرانی و فقری که داره همه گیر میشه بیشتر حساسیت نشان بدیم
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1401-02-22 00:30
باسلام، مدیریت ميراث فرهنگي لرستان در این زمینه و دیگر موارد ضعيف است، لطفا رسیدگی شود
نقل قول کردن
#3 مجتبی امیرحسینی 1401-02-22 00:30
سید امین قاسمی برای بقاء خود و اطرافیانش دست به هر کاری میزنه، 5ساله مدیر میراث فرهنگی استانه
نقل قول کردن
#4 نریمانی 1401-02-22 09:40
گرانی و سایر مشکلات باعث شده مردم روحیه شاداب نداشته باشند چه اشکال دارد در طول یک سال مردم به بهانه گردهمایی چند ساعتی بهشون خوش بگذرد
نقل قول کردن
#5 بیژن 1401-02-22 16:18
به نقل از لرستانی:
باسلام، مدیریت ميراث فرهنگي لرستان در این زمینه و دیگر موارد ضعيف است، لطفا رسیدگی شود

ضعف این جشنواره چی بوده که شما شاکی هستید؟آیا این کار که بجهت رشد گردشگری لرستان انجام شده از نظر شما و منتقدان اشتباه بوده؟کارخونه که توی لرستان نمیسازند و باید از بانیان اینجور اقدامات قدردانی کرد که سعی میکنن درآمد مردم را بالا ببرند
نقل قول کردن
#6 ذلقی 1401-02-23 00:42
لرستان که صنعت ندارد. سد و زمین آبی هم ندارد. فقط همین گردشگری است که اونم هتل و رستوران و مسافرخانه و پارکینگ ندارد. پس جوانان این استان از چه راهی ارتزاق کنند؟
نقل قول کردن
#7 اسفندیار صارمی 1401-02-23 00:44
هر موقع میخوان یک کار فرهنگی کنند براش یک حاشیه میسازند. البته چون بازدید رایگان بوده و هر کسی وارد شده و جمعیت زیاد بوده لذا نظارتی روش نبوده. مثلا عید بلیط باید میگرفتی و پلیس هم بود مردم امنیت داشتند. باید ورودی میگرفتند تا هر کسی نیاد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا