یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هم‌زمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری جمعی از فرهنگیان استان به دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان رفتند.
به گزارش یافته، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی در این دیدار با تبریک روز معلم به همه فرهنگیان استان گفت: معلمین به گردن همه ما حق دارند و همه ما در طول عصر‌ها و نسل‌ها مدیون تلاش این فرهیختگان هستیم و تکریم مقام و جایگاه معلم وظیفه همه است.



نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما یک انقلاب دینی و فرهنگی بر پایه اهداف انبیاء الهی بوده است و افزود: تمام دسیسه‌های دشمنان برای به انحراف کشاندن تعلیم و تربیت است که در این زمینه باید همه دست‌اندرکاران هوشیار باشند و از این امر غفلت نکنند و نقش معلمان در این زمینه بسیار مهم و اثر‌گذار است.
امام‌جمعه خرم‌آباد عامل موفقیت هر جامعه را علم‌آموزی به معنای واقعی دانست و گفت: علم‌آموزی باید در سرنوشت یک ملت تأثیرگذار و این مهم باید بر پایه اصول اخلاقی باشد به‌گونه‌ای که فرزندان و دانش‌آموزان را به سمت عدالت، اخلاق و نفی تبعیض سوق دهد.
سید احمدرضا شاهرخی در بخشی دیگر از سخنانش عدم توجه به مهارت افزایی را یک خلأ در آموزش‌وپرورش عنوان کرد و افزود: این ظرفیت باید در آموزش‌وپرورش ایجاد شود و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها به کمک آموزش و پرورش این امر را در جامعه نهادینه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه نباید نگاه به آموزش‌وپرورش مثل سایر دستگاه‌ها باشد افزود: آموزش‌وپرورش یک مرکز تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که برای همه سازمان‌ها و نهاد‌ها و... به پرورش نیروی کارآمد می‌پردازد و توجه ویژه به این نهاد تعلیم و تربیت به نفع همگان است
وی مسأله معیشت فرهنگیان را مهم عنوان کرد و اظهار داشت: باید به معیشت و عزت فرهنگیان توجه جدی بشود و دولت در یک فرصت منطقی را حل کند.
اقامه و برپایی نماز در مدارس، معرفت افزایی و بصیرت سیاسی و اجتماعی معلمان، جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان، استفاده از نیرو‌های شایسته و متعهد در منصب‌ها، استفاده از خرد جمعی و نخبگان، عملیاتی کردن سند تحول بنیادین، برنامه‌ریزی دقیق برای ارتقاء تحصیلی دانش‌آموزان و چند موضوع دیگر از مهم‌ترین بیانات حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهرخی در این دیدار بود.
سرپرست آموزش‌وپرورش هم در ابتدای این دیدار ضمن گرامیداشت مقام معلم گفت: برای این هفته برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است که در طول این هفته به پاس زحمات معلمان و ایثارگران علم و دانش در شهر‌های استان برگزار خواهد شد
رضا عزتی در بخشی دیگر از صحبت‌هایش نقش معلمان را در جامعه و توسعه کشور مهم دانست و گفت: اگر جامعه توسعه‌یافته می‌خواهیم و یا اگر آینده فرزندان این کشور را مهم می‌دانیم باید نگاه به آموزش‌وپرورش ویژه باشد
دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، ایثارگر و بازنشستگان، غبارروبی گلزار شهدا، تشکیل میز خدمت در نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مراسم بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان در همه شهرستان‌های استان از مهم‌ترین برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم در استان است که در طول این هفته اجرا خواهد شد.




تنظیم خبر:‌امین آقامیرزایی

دیدگاه‌ها  

#1 سپهوند 1401-02-15 08:09
رتبه آموزش پرورش لرستان در کشور از 31 استان شده 31 . معلمها در انتخابات دخالت نکنند و به بچه‌ها درس یاد بدهند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا