یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هم‌زمان با دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و در جریان دومین عصر کتاب استان لرستان از پروفسور سکندر امان الهی بهاروند و علیرضا فرزین به دلیل تألیف و انتشار اثر فاخر «عشایر لر» تجلیل شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، احمد حسین فتایی؛ مدیر کل در ابتدای این مراسم که به همت معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: تمام فعالیت‌های که در حوزه فرهنگ و هنر صورت می‌پذیرد، ارزشمند است اما آثاری همچون کتاب فاخر «عشایر لر بختیاری و لرستان» به دلیل گستره‌ی پژوهشی و تحقیقاتی و مستندات موجود در آن‌که می‌تواند تا دهه‌ها و صده ها به عنوان یک منبع توسط محققان مورداستفاده قرار گیرد، جایگاه و منزلتی فاخر و ماندگار دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: این اثر نقش ویژه‌ای در شناساندن پیشینه و غنای فرهنگی قوم لر به جهانیان دارد که وجوه مختلف زندگی عشایر لر از پوشش، گویش، موسیقی و ... را به خوبی به تصویر کشیده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از وجوه ممتاز این عصر، به صحنه آوردن خیرین در عرصه فرهنگ و هنر است چرا که حضور در این عرصه علاوه بر ارزش خداپسندانه و معنوی آن، نیازمند عزم راسخ و نگاهی بلند است که جا دارد از تمامی خیرین حامی چاپ این اثر به صورت ویژه تقدیر کرده و از ایشان بخواهیم که این حضور ارزشمند را تداوم بخشند.
فتایی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نقش ویژه و اساسی فرهنگ در امر توسعه، گفت: توسعه همه‌جانبه در هیچ جامعه‌ای محقق نخواهد شد مگر آنکه شاهد ارتقاء فرهنگی مردم آن جامعه باشیم و نقش کتاب در توسعه فرهنگی بی‌بدیل و کم‌نظیر است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات پروفسور سکندر اما الهی بهاروند و استاد علیرضا فرزین به دلیل جمع‌آوری و تألیف اثر فاخر «عشایر لر بختیاری و لرستان» اظهار داشت: این اثر می‌تواند به شناسنامه‌ی قوم لر مبدل گردد.
کتاب «عشایر لر بختیاری و لرستان» درواقع مجموعه‌ای از عکس‌های چهل سال تصویربرداری و پژوهش علیرضا فرزین درباره زندگی کودکان، زنان، طبیعت، حیوان و انسان، از بامداد تا شبانگاه و از تولد تا مرگ است. استاد فرزین یکی از عکاسان مردم‌شناس است که قدرت فوق‌العاده‌ای در به تصویر کشیدن چهره انسان در متن زندگی دارد و هر عکسی از این کتاب خود روایتی مردم‌نگارانه از زندگی عشایر لر دارد. افزون بر عکس‌ها و روایت تصویری استاد فرزین کتاب با نوشتار و همراهی سکندر امان‌الهی بهاروند یکی از مفاخر ایران و قوم لر و از انسان‌شناسان برجسته ایرانی مزین شده است که خود حکایت از اهمیت و قوت کار است.
گفتنی است در این مراسم اساتیدی همچون سید سیامک موسوی اسدزاده، حسن‌علی طغیانی، عطا حسن‌پور، حسن غفاری و ابراهیم موسوی‌نژاد، در خصوص شخصیت، تألیفات و تأثیرات این دو استاد به ابراز سخن پرداختند. همچنین پروفسور سکندرامان‌الهی بهاروند (به صورت مجازی) و علی‌رضا فرزین نیز حضوری در خصوص کتاب توضیحاتی را ارائه دادند و در ادامه از این دو استاد و تعدادی از کسانی که از کتاب «عشایر لر» حمایت کرده بودند از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تجلیل به عمل آمد.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا