یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

" محمود مدیری" هنرمند پیشکسوت، آهنگساز و نوازنده ویلون لرستانی درگذشت.
به گزارش یافته، "محمود مدیری" یشکسوت موسیقی لرستان سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در سن ۸۵ سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
شایان ذکر است "محمود مدیری" از آهنگ‌سازان و نوازندگان توانمند ویولن لرستان و ايران بود که زحمات و تلاش‌های فراوانی جهت اعتلای موسیقی لرستان کشیده است.
وی اصالتا" بروجردی و 25 اسفند 1314 در نهاوند به دنیا آمد.
استاد مریدی تا کلاس چهارم ابتدائی در دربند دورود ادامه تحصیل داد و از 12 سالگی در دسته موزیک ارتش استخدام و دیپلم را شبانه نزد استاد حمید جزایری در خرم‌آباد طی کرد.
وي ابتدا به نواختن ساکسیفون و ترمپت مشغول بود و سپس نواختن ویلون را به طور مخفیانه آغاز و مدتی نیز خدمت استاد شاپور نیاکان هنر آموخت.
مديري کتاب يك تا 4 استاد خالقی و کتاب يك تا 5 لویلون و در سن 17 سالگی ردیف صبا را به اتمام رساند و سمفونی شماره 5 بتهوون را با 70 نفر نوازنده رهبری و سالیان سال به آموزش مشغول و بسیاری از هنرمندان را به جامعه هنری معرفی کرد.
از جمله کار‌های فاخر استاد مدیری نت‌نویسی آهنگ‌های لری می‌باشد که با زحمات استاد حمید ایزد‌پناه در کتاب "لرستان در آیینه تاریخ" سال 1351 منتشر شده است.
سید فرید قاسمی در کتاب دانشنامک خرم‌آباد ضمن معرفی استاد مدیری، می‌نویسند: آهنگ‌های "چشم‌به‌راه"، دایه‌دایه، یاد یار، کفش طلا، بیا بختم و بیا یارم، هالوی گندم خر، قدم خیر، وطن، دلدار از ساخته‌های اوست.


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1399-11-29 07:58
یاد و نامش جاودان ، مرد مهربان و بی آزار، که با اون مغازه(بوتیک) رنگارنگش .
تمام خاطرات بچگی ما در آن مغازه با آن بوی خوش و خاص که هنوز در مشام مانده .-بچه های محله علوی خاطرات خوی زیادی با ایشان دارند
نقل قول کردن
#2 فرزاد 1399-11-29 09:36
روحش شاد...و یادش جاودان باد
نقل قول کردن
#3 رضا 1399-11-30 10:19
روحش شاد یادش گرامی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا