یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بخش مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز به‌منظور فاصله‌گذاری اجتماعی در فضای مجازی فعالیت‌های چشمگیری را به اعضای کودک و نوجوان، در حومه شهر و روستاهای استان ارائه می‌دهد.
به گزارش یافته، با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز، بخش مکاتبه‌ای خرم‌آباد با حضور کودکان و نوجوانان کم‌بضاعت از حومه شهر و روستاها، گروهی را با عنوان «دوست مکاتبه‌ای» با مشارکت والدین اعضا تشکیل داد و این گروه هم‌اکنون در حال فعالیت است.
این در حالی است که مربی مکاتبه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان در شهر خرم‌آباد با تشکیل گروه در فضای مجازی تعدادی از اعضای این مرکز را در گروهی گرد هم آورد و نامه‌نگاری مجازی را آغاز کرد و در این گروه طرح‌های ادبی به‌صورت عمومی از طرف اعضا ارائه می‌شود و مربی به نامه‌های قبلی، به‌صورت خصوصی پاسخ می‌فرستد.
بر این اساس با توجه به متفاوت بودن سطح اعضا و پراکندگی منطقه‌ای که در این گروه وجود دارد و گوشی‌هایی که در دسترس اعضا نبوده و متعلق به والدینشان هستند، امکان برگزاری کارگاه وجود ندارد؛ اما طرح‌های ادبی، ویژه‌برنامه‌های کانون، مسابقاتی که در کانال کانون بارگذاری می‌شود، همگی به اطلاع اعضا می‌رسد.
 
شایان است بخش مکاتبه‌ای کانون لرستان در خرم‌آباد بیش از 202 عضو دارد و حدود 20 روستا، محله حاشیه شهر و مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

یک نمونه از آثار ارائه‌شده در گروه مکاتبه‌ای استان:
آمد به جنگ ما/ یک غول ویروسی/ با سرفه و عطسه/ با دست و روبوسی/ ویروس‌ها گاهی/ خیلی خطرناکن/ باید مراقب بود/ چون شر و بی باکن/ رفتم به جنگ او/ با شستن دستم/ تا بداند که/ من دشمنش هستم/ ما بچه‌های خوب/ شادیم و خندانیم/ ما تا شکست او/ در خانه می‌مانیم.
شاعر: سید محسن حسینی مربی ادبی کانون استان لرستان در شهرستان دورود


دیدگاه‌ها  

#1 دولتشاه 1399-01-27 01:53
عالی
خسته نباشید واقعاً لذت بردم.
نقل قول کردن
#2 احمدی 1399-01-27 09:00
خیلی جالب بود
احسن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا