یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، از ثبت 9 اثر فرهنگی-تاریخی لرستان در فهرست آثار ناملموس کشور خبر داد.
۸ اثر منقول فرهنگی- تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسدبه گزارش یافته، سید امین قاسمی با اعلام این خبر گفت: در جلسه امروز شورای ثبت میراث ناملموس کشور که با حضور اعضای شورا، زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی و محسن طرهانی مسئول ثبت آثار این اداره کل برگزار گردید نه پرونده میراث ناملموس لرستان مطرح که با اکثریت آرا ثبت این آثار در فهرست آثار ملی تصویب گردید.
قاسمی افزود: این آثار شامل مهارت پخت خوراک زرشک، مهارت پخت خوراک سغدو، مهارت پخت آش حلیم، مهارت پخت آش بادمجان، مهارت پخت آش کدو حلوایی، مهارت پخت خوراک کوفته هلو، ریسمان بافی در لرستان، فنون بافت گر کیف و فنون حرمی بافی است.
 مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تصریح کرد: با ثبت این آثار تعداد میراث ناملموس ثبت شده در فهرست آثار ملی لرستان به 45 اثر رسید.
زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان اظهار داشت: همچنین امسال نیز نه پرونده دیگر جهت ثبت در فهرست آثار ملی در دست تهیه است که در آینده نزدیک برای طی روال قانونی ثبت به سازمان مرکزی ارسال خواهد شد.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 آریان 1398-04-05 07:42
درود اما لازم بود گله بریژ،کلوچه کلوا،بازی دال پلو،بازی قاووه و....هم ثبت گردد
نقل قول کردن
#2 جاوید 1398-04-05 11:00
ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک به کجا رسید؟
نقل قول کردن
#3 شهروند 1398-04-05 13:11
ترک های قلعه روزبروز بازتر و عمیق تر میشوند ، پل شکسته هم با سیل بعدی احتمالا فرو میریزد و باشگاه افسران با مرمت غیر اصولی و تخریب دیوارهای قدیمی آن و بنای دیوارهای جدید تغییر ماهیت داده و حالت تاریخی آن از بین رفته و به بنایی که سرتاپا با مصالح جدید ساخته شده ،در واقع از بین رفت .رطوبت قلعه بیشتر گسترش یافته و با سنگین تر کردن بام قلعه با دوبرابر کردن ضخامت سقف آن، متاسفانه باعث ترک عمیق در دیوارهای پشت بام کوچک شده( جالب آنکه مرمت(بخوانید کلنگ آخر) سقف آن نه سالهای دور بلکه همین دوسال پیش بوده و ایشان بجای علاج موضوع، با داربست تنها راه دسترسی بازدید کنندگان از تنها فضای کوچک پشت بام که دیدگاه زیبای تماشای شهر از فراز قلعه بود را بستند تا ترک های آن که تبدیل به درز شده، بیشتر عمیق تر و پشت آن فرو ریختن در آینده نزدیک است، به خیال آنان نشود، ملتمسانه درخواست میشود که حداکثر لطف را بنمایند و کاری بکار قلعه به اسم مرمت نداشته باشند شاید که قلعه مان عمر بیشتر کند. یافته نیوز چاپ کن تو رابه شیرمادرت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا