یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: ۸ اثر منقول فرهنگی- تاریخی لرستان امسال در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسد.
۸ اثر منقول فرهنگی- تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی به ثبت می‌رسدبه گزارش یافته، سید امین قاسمی با اعلام این خبر، افزود: امروز در کمیته ثبت آثار منقول سازمان میراث فرهنگی که با حضور نظری مدیر کل ثبت آثار و حفظ و احیا آثار طبیعی و معنوی کشور، اعضای کمیته، بهاروند معاون میراث فرهنگی و طرحانی مسئول ثبت آثار استان تشکیل شد، ثبت این تعداد آثار با اکثریت آرا به تصویب رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: کفش سنگی، ظرف سفالی، انگشتر مفرغی منقوش، دو پایه ستون، دکمه از جنس طلا و گچبری 8 اثر منقول فرهنگی-تاریخی بودند که ثبت آنها در فهرست آثار ملی تصویب شد.
وی با بیان اینکه 8 اثر منقول فرهنگی-تاریخی مذکور در حفاری باستان شناختی از محوطه‌های چم قوله، برزقواله، چغابل و سرخ دم لکی به دست آمدند عنوان کرد: تهیه و آماده سازی 11 پرونده دیگر از آثار منقول استان نیز در دستور کار قرار گرفته که تا پایان امسال براساس روال قانونی ثبت آثار به سازمان مرکزی ارسال می‌شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 بهاروند 1397-10-04 20:05
چرا خرم آباد موزه مفرغ ندارد؟
نقل قول کردن
#2 بساطیان 1397-10-05 18:29
لطفا نسبت به ثبت قلعه رکی در فهرست آثار ملی که مربوط به دوره اشکانیان واقع در دهستان نشکن(روستای پانسار ) می باشد،اقدام شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا