یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سريال مستند «شهري براي همه» اثر کارگردان لرستانی در شبكه مستند به روي آنتن مي‌رود.
اثر کارگردان لرستانی در شبكه مستند به روي آنتن مي‌رودبه گزارش یافته، سريال مستند «شهري براي همه» به نويسندگي و كارگرداني فاطمه صارمي و تهیه‌کنندگی وحيد مهدي زاده از ۵ بهمن‌ماه هر پنج‌شنبه ساعت ۲۰ در شبكه مستند به روي آنتن می‌رود.
اين سريال مستند كه در ١٣ قسمت ٣٠ دقیقه‌ای می‌باشد با مشارکت دبیرخانه‌ی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور و شبکه مستند سیما در سال ۹۴ تولید خود را با بررسي مشكلات و معضلات بافت شهري، ساختمان‌ها و فضاهاي عمومي، سيستم حمل و نقل و شبکه‌ی پیاده‌ی شهري آغاز کرده است.
اهمیت…بالا نگه‌داشتن استاندارد زندگي معلولين و جانبازان در جامعه و برخورداري از حقوق شهروندي در استفاده و برخورداري از امکانات شهري كه هم‌سطح با ديگر افراد جامعه باشد، دليل تهيه و توليد اين مستند بوده است.
اين قشر از جامعه كه بزرگ‌ترین اقلیت جهان را تشكيل می‌دهند در دسترسي به فضاهاي عمومي و بافت شهري دچار مشكلات عدیده‌ای هستند، كه اين مشكلات نه به دليل مخالفت جامعه و يا نبود قوانين، بلكه به دليل شكل طراحی‌شده‌ی فضاهای عمومي می‌باشد.
سريال مستند شهري براي همه تلاشي در جهت فرهنگ‌سازی در برداشتن موانع انديشه و تفكر و در نهايت موانع شهري می‌باشد. هر جامعه‌ای كه جنگ را تجربه كرده باشد، هر جامعه‌ای كه وقايع طبيعي مانند سيل و زلزله را تجربه كرده باشد، هر جامعه‌ای كه سالمندي را تجربه كرده باشد، نيازمند شهري بدون مانع خواهد بود.
بنابراین از آنجا كه كشورهاي اروپايي جنگ جهاني دوم و اول را در قرن گذشته تجربه كردند و در زمينه مناسب‌سازی مبلمان شهري براي معلولين پيشرو هستند، لذا در اين مستند تصویربرداری در دو كشور آلمان و سوئد صورت گرفته تا امکانات موجود را با استانداردهای پيشرفته مقايسه و در نهايت فرهنگ‌سازی باشد در جهت مرتفع شدن مشكلات معلولين در ايران.
از عوامل این سریال: نویسنده و کارگردان: فاطمه صارمی، تهیه‌کننده: وحید مهدی زاده، تصویربرداران ایران: مصطفی فریدونی، عباس عباسی، تصویربرداران کشورهای خارجی: علی بشارت، علیرضا صارمی تدوین گران: حامد مسعودی، حمیدرضا مسعودی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: علی باروتی، گوینده: سینا ییلاق بیگی، عكاس: احسان نقابت، مدیر تولید: فرشته جوادی، مدیر روابط عمومی: امیرعلی پناهیان
 
معرفی نویسنده و کارگردان:
فاطمه صارمی متولد ۱۳۶۳ خرم‌آباد
دارای مدرک کارشناسی تئاتر
نویسنده و کارگردان تئاتر و تلویزیون
نویسندگی و کارگردانی سریال تلویزیونی «شهری برای همه»
نویسندگی سریال مستند تلویزیونی «خیمه‌شب‌بازی ایرانی»
نویسندگی و کارگردانی فیلم «برده‌های بدن»
نویسندگی سریال تلویزیونی «در ستایش عشق»
نویسندگی و کارگردانی مستند «زاگرس نشین ها»
کارگردانی چندین تئاتر و‌.‌.‌.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا