یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبیر جشنواره بین‌المللی همار گفت: سومین جشنواره بین‌المللی همار با حضور هنرمندان خارجی و داخلی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، راضیه گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در موسسه هنر های معاصر آرتا خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این که برنامه هنر اجرا (پرفورمنس) از سال 1393 در کشور آغاز شده است، افزود: هدف این برنامه بکر نگه‌داشتن اماکن توریستی، تاریخی و گردشگری است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این برنامه با حضور هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: حضور هنرمندان در اجرای این برنامه برای گوش‌زد نمودن دغدغه‌های زیست‌محیطی به مسؤولین نقش بسزایی دارد.
دبیر جشنواره بین‌المللی همار با بیان این که هدف برگزاری جشنواره همار در استان لرستان جهت جلب‌توجه گردشگران حرفه‌ای و هنرمندان است، خاطر نشان ساخت: تعداد 5 شرکت‌کننده از هنرمندان خارجی و 11 نفر دیگر هم از هنرمندان ایرانی در این جشنواره حضور خواهند یافت.
گودرزی افزود: هنرمندان خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره از کشورهای آلمان، سنگاپور و سوئد هستند.
وی با بیان این که افتتاحیه این جشنواره، چهارم آذرماه و اختتامیه نیز 11 آذرماه در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود، تصریح کرد اجرای برنامه‌های "هنر اجرا" در پارک جنگلی شوراب، غار کوگان، منطقه تنگ هلد و منطقه بافله برگزار می شود.
دبیر جشنواره بین‌المللی همار افزود: از گرداب سنگی، قلعه فلک الافلاک، بازار خرم‌آباد به همراه شرکت‌کنندگان بازدید به عمل می‌آید.
پرفورمنس به فارسی هنر اجرا یا هنر نمایشگون ترجمه کرده‌اند و هنری است مرتبط با دیگر رشته‌های هنری که برای بینندگانی اجرا می‌شود.
این اجرا می‌تواند از پیش نوشته‌شده یا فی‌البداهه، تصادفی یا کاملاً هماهنگ شده باشد؛ ذاتی و خودجوش یا دقیق از پیش طراحی‌شده، همراه با شرکت بینندگان یا بدون حضور آن‌ها باشد.
همچنین اجرا می‌تواند به‌صورت زنده یا از طریق رسانه به نمایش درآید، درواقع می‌تواند هر موقعیتی را که دارای چهارعنصر پایه‌ای: زمان، مکان، بدن اجراکننده یا حضور رسانه‌ای آن و رابطهٔ میان اجراکننده و بیننده است، شامل شود.
این هنر می‌تواند هرجایی اجرا شود، در هر محل یا با هر تنظیمات و هر مدت‌زمانی حرکات و اعمال یک شخص یا یک گروه در یک جای خاص و زمان خاص کار را شکل می‌دهند. این هنر در دههٔ شصت میلادی از دل هنرهای تجسمی بیرون آمد اما غالباً آن را به هنرهای نمایشی نزدیک می‌دانند، هرچند بسیاری از اجرا گران به تمایز قاطع هنر اجرا بر هنرنمایشی اصرار دارند.


خبر و عکس: مصطفی باقری/ یافته

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا