یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: هنر تئاتر قوی‌ترین ابزار برای انتقال افکار و اندیشه‌های بزرگان و اندیشمندان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان در مراسم جشن ملی روز هنرهای نمایشی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید سید مرتضی آوینی و تبریک روز هنر انقلاب اسلامی، گفت: بزرگ‌ترین هنر انقلاب ما ایجاد یک جامعه‌ی متکی بر مردم‌سالاری دینی است که بر دو رکن اصلی مردم و دین استوار است.
وی افزود: جدایی این دو رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی یک اشتباه بزرگ است که از یک طرف به سکولاریسم و از سوی دیگر به انحراف می‌انجامد و باید گفت که مردم شریف ایران دلیل حدوث و بقای این نظام هستند و این مردم با تکیه‌بر باورها و اعتقادات دینی است که برای شکل‌گیری و ماندگاری این نظام از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در ادامه با تبریک روز جهانی تئاتر به هنرمندان این عرصه در استان، گفت: همان‌گونه که در پیام روز جهانی تئاتر آمده است، این هنر فرا زمانی و فرا مکانی است، این نکته به آن معنا است که برای بیان و انتشار اندیشه‌ها و افکار نو هیچ هنری به‌اندازه‌ی تئاتر نمی‌تواند راه گشا و کارگشا باشد.
حجت‌الاسلام حنان تصریح کرد: هنر تئاتر می‌تواند موجب همبستگی و اتحاد شود و ما در شرایط امروزی جهان که ابرقدرت‌ها به دنبال به کرسی نشاندن خواسته‌ها و افکار خود هستند، می‌توانیم با استفاده از ابزار هنرهای نمایشی و تئاتر موجب ایجاد همبستگی و اتحاد در بین ملل مختلف به‌خصوص ملت‌های مسلمان شویم.
وی ادامه داد: هنر تئاتر بهترین ابزار برای انتقال افکار و اندیشه‌های بزرگان و اندیشمندان است و یک هنرمند تئاتر می‌تواند در درک درست جامعه و مردم از افکار و اندیشه‌های صاحب‌نظران و بزرگان به‌ویژه بزرگان دین و اهل‌بیت نقش به سزایی ایفا کند.
حنان درگیر شدن در شکل ظاهری هنر تئاتر را اشتباه خواند و ابراز داشت: برای درک درست یک اثر نمایشی باید به عمق آن اثر رجوع کرد و در این صورت است که تئاتر می‌تواند علاوه بر ویژگی‌های برشمرده شده، موجب ایجاد آرامش و برقراری گفتگو و تعامل شود.
 
کاشت نهال به احترام شهدای هنرمند
جشن ملی روز هنرهای نمایشی در لرستان با کاشت ٩ اصله نهال به یاد شهدای هنرمند، در مجتمع فرهنگی هنری زرین‌کوب شهرستان بروجرد آغاز شد.
همزمان با روز هنر انقلاب اسلامی و در آغاز جشن روز ملی هنرهای نمایشی که با حضور گسترده‌ی هنرمندان تئاتر استان لرستان، مدیر کل، معاون فرهنگی و هنری، ریاست اداره امور هنری اداره کل، روسای ادارات شهرستان‌ها و برخی کارشناسان حوزه‌ی ستادی برگزار شد، ٩ اصله نهال به یاد شهدای هنرمند در فضای سبز محوطه‌ی مجتمع فرهنگی هنری زرین‌کوب بروجرد کاشته شد.
بنا بر این گزارش، اولین نهال توسط حجت‌الاسلام حمید رضا حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و به یاد شهید اهل‌قلم سید مرتضی آوینی کاشته و در ادامه ٨ اصله نهال دیگر به یاد شهدای هنرمند قاسم میرزایی، ناصر بیرانوند، حجت اله یخچالی، پرویز زندی، روح‌الله گودرزی، احمد کشوری، حجت اله بقایی و عبدالله خاکی توسط پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر استان غرس گردید.
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا